Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik ga op fietsvakantie, had ik al beloofd. Al had ik meer zin in een motorvakantie. Volgend jaar ga ik mee!!

Ik ben al weer bekomen Shades, bedankt!
Hoop dat de kuipschade mee valt, is meer dat het ontwricht is. Dus hoop dat het een kwestie is van goed terug zetten. Anders ben ik hem weer een paar dagen kwijt😕.
 
Laatst bewerkt:
Zag vanmiddag bij Joppen Motoren in Leende deze twee ex-politie K1600's staan: (https://www.joppen.nl/shopby?manufacturer=1203&type_motor=1212 en zag dat bij ten Braake in Drenthe er ook een paar te koop staan.

Zijn er nog speciale opties die deze uitvoering aantrekkelijk maakt, of juist niet? De kleine zijkoffers, de "achterbak", valbeugels en plaatsen waar vroeger de extra lampen hebben gezeten zijn wel duidelijk, maar zijn deze versies onderhuids nog anders?
 
Zag vanmiddag bij Joppen Motoren in Leende deze twee ex-politie K1600's staan: (https://www.joppen.nl/shopby?manufacturer=1203&type_motor=1212 en zag dat bij ten Braake in Drenthe er ook een paar te koop staan.

Zijn er nog speciale opties die deze uitvoering aantrekkelijk maakt, of juist niet? De kleine zijkoffers, de "achterbak", valbeugels en plaatsen waar vroeger de extra lampen hebben gezeten zijn wel duidelijk, maar zijn deze versies onderhuids nog anders?

Gelukkig zit er iemand op het forum die mee heeft gebouwd aan die dingen :)

Ze zijn behalve de kleur en het gebrek aan een paar opties gelijk aan de gewone versies. Het is natuurlijk een ex-overheidsfiets dus er is niet voorzichtig mee omgegaan.

Verder moet je na aankoop toch even de tank en het plastic er af halen. Handelaartjes kennende doen ze er niks aan en dat betekent dat er nog 5 kilo aan extra draadboom in ligt en een paar gaten in het plastic her en der. Er is op een paar plekken aan de draadboom gesoldeerd, eenvoudig te herstellen maar je moet er even de tijd voor nemen.

Als je niet kritisch bent kan je natuurlijk ook zo opstappen en rijden, maar dat zou ik zelf nogal beun vinden haha.
 
full


Vandaag wezen rijden met mijn zoontje. Hebben eerst bij motoport kinderhelm gehaald en lederen handschoenen op maat. Is hoop geld, maar wel veilig. Een pak had ik al gekocht.

Ik zeg niet beginnen aan dienstfiets, het onderhoud is het enige wat ze krijgen. Maar verder veel kilometers onder surveillance omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met mijn zoon (op zijn eigen 1200GS), heerlijk getoerd door t Limburgs mergelland :] was weer genieten met zomerse temperaturen 8-)
 
Goed bezig!

Heb voor mijn dochter ook alles in huis. Helm was wel even zoeken hoor.

Helm bij motoport gekocht 89 euro, wel
Precies in z'n maat. Is ook kleiner qua helmschaal, waardoor hij zich makkelijk kan bewegen. Toch wel belangrijk voor zijn veiligheid.
 
heren, ik zit te dubben.

Ik kan een bmw k 1600 gt kopen van 2014 met 30000 km op de teller, 2 jaar garantie.

Mijn andere keuze is een gt van 2013 met 7000 km op de teller en deze is WEL 2500 euro goedkoper.


Beide zijn hetzelfde qua opties, zelfde kleur.

De motor met 7000 km op de teller krijg ik echter 3 maanden garantie., maar die heeft wel 23000 minder gelopen. is van een handelaar.

Beide rijden even goed.

Ik denk zelf aan de goedkopere :}

Beide zien ze ook prima uit.

Wat adviseren jullie? :)
 
Laatst bewerkt:
Is die 7000km van die 2013 fiets controleerbaar, want dat is wel heel erg weinig.
En met "handelaren" weet je het maar nooit.

Die van 2014 is waarschijnlijk een premium selection, vandaar die 2 jaar garantie, is natuurlijk wel wat waard.(Kost de dealer ik meen ook zo'n 450,-)
Motor is wel een jaar jonger maar heeft wel meer gelopen, maar 30.000km voor een fiets van 3 jaar zou voor mij geen probleem zijn.

Verschil van 2500,- is wel veel.
Als ik het moest doen zou ik proberen om nog wat van de prijs van de 2014 fiets af te onderhandelen.
Fiets is een jaar jonger, merkdealer(neem ik aan)en heeft 2 jaar garantie.

Keuzes, keuzes, keuzes. :?
Succes,
 
heren, ik zit te dubben.

Ik kan een bmw k 1600 gt kopen van 2014 met 300000 km op de teller, 2 jaar garantie.

Mijn andere keuze is een gt van 2013 met 7000 km op de teller en deze is WEL 2500 euro goedkoper.


Beide zijn hetzelfde qua opties, zelfde kleur.

De motor met 7000 km op de teller krijg ik echter 3 maanden garantie., maar die heeft wel 23000 minder gelopen. is van een handelaar.

Beide rijden even goed.

Ik denk zelf aan de goedkopere :}

Beide zien ze ook prima uit.

Wat adviseren jullie? :)


Gizmo,

Ik zou gaan voor de 2014 met 30000km en twee jaar garantie !! (ik denk dat 300.000km een tikfoutje is?) Die van 30.000km heeft moeten ze afleveren met zn "kleppenstelbeurt". Ik krijg een beetje vieze smaak in mijn mond van het woord "handelaar" en 3maanden garantie als er maar 7000km op staat? Je hebt t wel over een machien die nieuw tegen de 35.000,-- euro is. Die van 7000 moet over 3000km een beurt. Ik heb in 3 weken 2000km gereden... euhm naja.

Persoonlijk zou ik gaan voor die met 30.000km MITS die zijn 30.000km beurt heeft gehad. Is neem ik aan een premium bmw selection? Dan krijgt hij die beurt en dan krijgt hij nieuwe banden. Weinig kilometers zegt niet alles maar slecht 7000km in 4 jaar vind ik ook raar hoor. Een K smeekt om op gereden te worden..

Naja - mijn gevoel dus..


Succes


Vandaag met mijn zoon (op zijn eigen 1200GS), heerlijk getoerd door t Limburgs mergelland :] was weer genieten met zomerse temperaturen 8-)

Lekker zeg...
En een zoon die zelf ook rijdt. Echt leuk.. Vandaag voor het eerst met mijn maatje wezen rijden. Die heeft vanmorgen een vfr1200 opgehaald. Heel mooi ding. Een het was warm. Te warm voor de binnenvoering dus die moest er mooi uit. :+

Op de nieuwe weg tussen Bodegraven en Reeuwijk een rode K1600 tegemoet gereden. Mooi :D
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad 30.000 km..
Die van 7000 km is geweest van iemand die met zijn hobby is gestopt. heeft een jaar stilgestaan.
De boekjes zitten erbij.
:?

Lastige keuze
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad 30.000 km..
Die van 7000 km is geweest van iemand die met zijn hobby is gestopt. heeft een jaar stilgestaan.
De boekjes zitten erbij.
:?

Lastige keuze

Persoonlijk zou ik voor zo'n machien wel 2 jaar garantie willen hoor. En 30000km is ook niet veel. Dat blok moet makkelijk 150.000km aan kunnen lijkt me. € 2500,-- misschien wel. Ik weet niet hoe het zit met evt. terugroepacties en officiele bmw garantie maar zou zelf echt voor de premium selection gaan. Dan maar ff 2500 extra lappen. Ik keek zelf uit naar een machien van ~16000,-- maar die had veel gelopen (60000km) en was geen premium. Wel bij een officiele bmw dealer hoor. Maar ik dacht.. Ik ga lekker opzoek naar een mooie 2014/2015 premium met niet al te veel kilometers (ergens tussen de 20 en 30 duizend). Dus flink wat geld erbij voor een mooie 2015 met net 18000 erop (18031 op precies te zijn..)

Er hoeft niets mis mee te zijn hoor maar ik ga zelf liever op safe.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad 30.000 km..
Die van 7000 km is geweest van iemand die met zijn hobby is gestopt. heeft een jaar stilgestaan.
De boekjes zitten erbij.
:?

Lastige keuze

Vooral aan de versnellingsbak zijn de laatste jaren modificaties geweest heb ik begrepen. Wanneer precies weet ik niet en wat ook niet maar het is een feit dat de "latere" types beter schakelen. Ik zou eens proef gaan rijden of je daar tussen beide verschil in merkt. Maar misschien heb je daar ook al wel op gelet.
 
Ik sluit me aan bij de jongens, ga voor safe!! Heb ooit handelaar fiets gehad, bleek WOK status op te zitten, dus schade geweest.

RichardF; jou tijd komt nog wel😄

Weten jullie kleurnummer van de light grey?
Dit ivm spuiten in kleur van mijn topkoffer!
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net dat de bmw al verkocht is met 7000 km op de teller.. hij stond bij Lelimotive teWateringen
 
Laatst bewerkt:
Komen er nog zat langs!!

Weet iemand waar je het kleurnummer op je motor kunt vinden? Wil mijn topkoffer laten spuiten.
 
Hé, da's van Ferdi van Leliveld, werkte voorheen bij Houtrust. Volgens mij wel een betrouwbaar adres.

Ferdy is zeker een betrouwbare kerel, toen hij nog bij Motor Houtrust werkte heb ik diverse motoren bij hem gekocht. 2 jaar geleden is hij voor zich zelf begonnen (Lelimotive) en verkoopt voornamelijk BMW motoren. 2 weken geleden heb ik een K1300GT 2009 met 73500km bij hem gekocht.
 
Ik heb Premium en al gretig gebruik van gemaakt.
Er is een nieuw verwarmd zadel opgekomen, nieuwe led mistlamp en nu komt er voor de 3e keer een waterpomp op.
Qua waterpomp heb ik even pech maar het word wel weer opgelost en kost me niks.
Ik zou je adviseren om premium te nemen vanwege de 2 jaar garantie en zeker omdat het geen motor is van 5000 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan