Met een beetje geluk kun je gewoon de USD voorpartij van een GSX-R erin knutselen. Past bij veel Suzuki's een op een....
Dat zou helemaal vet zijn. Dan moet het achterwiel er eigenlijk ook in
Ooo top! Dankje!
Heeft iemand hier enig idee welke olie (viscositeit) er in een voorvork van een GS450 L (1982) hoort? Ik heb wat zitten googlen maar ik wordt er niet veel wijzer van...
De vork gaat binnenkort uit elkaar om de keerringen en stofkappen te vervangen en meteen even in te korten.
Alvast bedankt
Jirky
Ik zou er, afhankelijk van je gewicht, 10W of 20W in gooien.
Vandaag ook nog "even" bezig geweest:
van
[afbeelding]
Naar
[afbeelding]
Ook meteen alle lampjes vervangen door:
[afbeelding]
Meters geopend door een slijpschijfje van een dremel aan de kolomboormachine gekopped en zo de meters halverwege door te slijpen. Leuk werkje
Daarna die irritante vuilsluier weghaald. De blikken afscherming van de lampjes terug vast gelijmd. Zaten allemaal los te rammelen in de meter
Daarna alle gloeilampjes (waarvan alweer enkele zwart waren) vervangen door LED (warm wit).
Gaat (hopelijk) nooit meer kapot.
Lichtverdeling is nu weer keurig.
[afbeelding][afbeelding]
Oma
GegroetIk ben aan het klooien met een GSX 550ES uit '86. Meen gehoord te hebben dat ie bekend staat als MF-slet (MG-29-XR) dus wellicht hebben sommige hier al eens op het zadel gezeten. Het apparaat is laatst twee keer gejat en twee keer weer teruggevonden (met grote waardering voor politie Den Bosch ), maar helaas wel met (nog meer) valschade dan eerst dus ik heb maar besloten om hem meteen goed aan te pakken.
Paar dingen waar ik niet uit kom, wellicht weet iemand het hier.
De vork is wat gaar dus ik ga eerst kijken of olie wisselen wat doet, voor ik eventueel een nieuwe ga zoeken. De handleiding die ik heb gevondend leutert wat over de luchtdruk in de vork. Lijkt mij totaal niet aan de orde op deze motoren, zie ook nergens een punt om dat te meten of aan te passenAndere uitvoering misschien?
Ik vind een aantal vorkolie-niveau's. De één zegt 126mm, de ander zegt 153mm, en ik heb ook een paar keer 156mm gelezen. Heb ik werkelijk geen flauw idee van. Kan me alleen bedenken dat de uitvoeringen met anti-dive (wat deze ook heeft) wellicht wat meer olie willen hebben. Of minder, who knows
Voor wat betreft kleppen (als de vorige eigenaar meeleest, hoe lang is dat geleden?) ik vind 0.08-0.13mm voor zowel in als ex, maar ook 0.16-0.23mm.. Verschil is me iets te groot voor trial and error..
Ohja, plaatje natuurlijkKuipwerk is gesneuveld tijdens de twee diefstalpogingen. Maar goed, naked is toch mooier.
[~[url="https/thumb.ibb.co/dU1ik5/IMG_20170610_201039.jpg"]afbeelding~][/url]
Trouwens, wat een puinhoop, de bedradingZeker aan de voorkant. Zit serieus te overwegen er een grote heggenschaar in te zetten vanaf zo'n beetje de aansluiting naar de bobines en dat allemaal maar gewoon opnieuw te doen.
Hé, ik lees 'MF-slet', ff checken;
[afbeelding]
Ja, dat is zeDe ex van o.a. BolletjeBas, Roy131313 en ikkes.
Dat had ik nou nooit gedacht, dat deze nog gejat zou wordenWel leuk dat 'ie nog rond rijdt
Kan je met de vragen niet helpen, want ik heb er nooit wat aan gedaan (behalve een nieuwe Motobatt erin laten vallen), geen tijd voor was (o.a.) de reden dat 'ie weg ging.
Ik heb wel nog twee manuals voor je; deze en deze.
Succes met weer oplappen!
Heeft er toevallig iemand een set carburateurs liggen van een GS 550 van voor 1979?
Heb ik wel liggen Purplesuki echter staan deze al wel heel lang stil.
Komen uit 1977.
Pm me maar even.