Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9


Als het witte rook is.....dan is er een nieuwe paus gekozen


Die blauwe rook. Olie?
 
Laatst bewerkt:

Lucht-mengsel schroeven voor de gsx750 en 1100 is 3,5 turns uit, voor de 1000 zou ik het ook zo durven. Tis een basis instelling.

Rook door vastzittende zuigerveren of lekkende klepsteel hoedjes.
 
Die rook is meer wit als blauw. Ergens anders op MF stond iets over vocht wat overal uit moet, ik hoop dan ook maar dat het dat is. Vaste zuigerveren en lekke hoedjes zou mij trouwens ook niks verbazen.
Ik ga zo even aan die mengselschroeven rommelen.
 
Lucht-mengsel schroeven voor de gsx750 en 1100 is 3,5 turns uit, voor de 1000 zou ik het ook zo durven. Tis een basis instelling.

Rook door vastzittende zuigerveren of lekkende klepsteel hoedjes.
Ik heb onlangs de lucht mengsel schroeven van mijn GSX1100 caferacer afgesteld met een co meter. Ik had daarvoor in de uitlaatbochten die ik laatst had laten maken (door Jerryt) M6 moeren met bouten ter afdichting laten lassen zoals op de foto nog net te zien is. De instelling van 3,5 is idd een basis. Ik kwam uit op 3,6 ; 2,9 ; 3,5 ; 2,1 van links naar rechts.

 
Laatst bewerkt:
CO is toch dat spul dat we nodig hebben voor mooier weer in de winter?
Ik ga voor de basis en dan van daaruit verder rommelen. Eerst maar eens voor elkaar krijgen dat ie fatsoenlijk stationair draait, dan een flink stuk rijden om het vocht te verdampen en dan zien we wel verder.
O ja, eerst de remvloeistof vervangen en de klauwen schoonmaken
 

Hoe is dit afgelopen?


Vandaag de GS750 maar weer eens naar buiten geduwd voor (waarschijnlijk) zijn laatste ritje dit seizoen.
De kilometerteller is vandaag de 64.000 gepasseerd wat wil zeggen dat ik er in vijf jaar tijd slechts 15.000 mee gereden heb. Niet veel, maar het waren wel 15.000 goede kilometers, altijd lekker rijden op de GS.





Op de achtergrond van de laatste foto zie je het eiland Tiengemeten. De motor mag daar niet komen maar voor de wandelaar zeker aan te raden. Niet in het weekend, veel te druk dan.


Verder zijn de Suzuki GS prijzen weer aan het stijgen. Geen oudijzergeld meer dus... Ik had nog een andere GS750 in vrij nette, originele staat. Paar jaar stil gestaan, remmen vast etc. Goede motor maar wel een stevig winterproject zeg maar. Ik heb er alleen geen tijd en zin meer in dus voor dikke prijs op Marktplaats gezet, binnen paar dagen was ik hem kwijt voor de vraagprijs. 28 berichten en nog een aantal telefoontjes... Er is dus een stuk meer interesse als een paar jaar geleden...
 
Even een andere vraag. Is er iemand die een voorspatbord van een 550 of een 750 over heeft? Heb namelijk een paar andere vorkpoten van een gs550 gemonteerd en nu past het spatbord van de gs550 niet meer (had ik kunnen weten natuurlijk). Andere optie is om er zelf 1 te maken.

Ik heb vorkpoten van een gs550d gemonteerd en het waren poten van een gs550l
 
Laatst bewerkt:

Ziet er goed uit.

Paar jaar geleden nog bij éne Pietje in Mill een setje gs750 spaakwielen gehaald, hij was aan het opruimen.
Stonden nog een 750 en een 850 in originele nette staat, kon ze toen echt voor heel weinig meenemen. Tis dat m'n schuur te klein was...

Gelukkig heb ik m'n gsx-en nog en deze zijn ook al geliefd aan het worden, en niet alleen de 1100 maar ook de 750.
 
Ik zou graag een eerste model GSX1100 met de dikke tank willen hebben
En dan liefst met originele striping.

Wel een paar weken terug weer een EFE gekocht maar die is zo gigantisch verbouwd (geblazen oliekoelerblok, dikke wielen enzo) dat jullie vast boos zouden worden als ik die hier post, dus let vooral op de eerste twee regels van deze post.
 
Robinjo zo iets?

[afbeelding]
[afbeelding]


Nog niet te koop helaas voor jou

Ja zo eentje! maar dan met de dikke tank, maar die heb ik nog liggen moet alleen weer even dicht gemaakt worden...
Verder echt leuk ding, lekker uitlaatje enzo, en nóg niet te koop bied al perspectieven

Ik heb GS450, GS750's, GS1000S's, Katana 1100, 2e type GSX1100 en EFE's gehad maar nog nooit deze, hij heeft gewoon iets
 

Mijn ET heeft helaas geen originele striping meer en gaat ook niet weg, maar ik woon nu in de buurt (Amersfoort) en er zit nog wat werk aan te komen wat ik zelf niet kan doen. Dus misschien klop ik binnenkort eens aan
 
En dan heb je de verlengde achterbrug nog niet eens genoemd....
 

Maar Robin, verbouwd of niet het is een hele dikke EF die je nu hebt.
Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn EFE.

 
Laatst bewerkt:
lekker uitlaatje enzo,

Ja dat uitlaatje heeft wel wat.
Iig nauweliks demping. Man wat klinkt dat ding lekker en dan samen met de wat rijke afstelling van de carbs dan spuwt dat ding vuur met gas dicht draaien. Vlammen van een halve meter.
 
Mijn ET heeft helaas geen originele striping meer en gaat ook niet weg, maar ik woon nu in de buurt (Amersfoort) en er zit nog wat werk aan te komen wat ik zelf niet kan doen. Dus misschien klop ik binnenkort eens aan

Aan die van jou is wel meer niet origineel.

Je bent van harte welkom, zelfs als je niets voor me te klussen hebt.

En dan heb je de verlengde achterbrug nog niet eens genoemd....

Haha nee inderdaad, maar nu toch weer wel


Maar Robin, verbouwd of niet het is een hele dikke EF die je nu hebt.
Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn EFE.

[afbeelding]

Thanks man! Die EFE die jij nu hebt ziet er precies hetzelfde uit als mijn eerste EFE, leuk!

Ja dat uitlaatje heeft wel wat.
Iig nauweliks demping. Man wat klinkt dat ding lekker en dan samen met de wat rijke afstelling van de carbs dan spuwt dat ding vuur met gas dicht draaien. Vlammen van een halve meter.

Ja joh maak me maar weer lekker zeg...



Bijna perfect die!
 
Hoi
Mooi ding, heb t blaadje en de motor.
Inmiddels voorzien van gsxr750 voorkant.
Komt n achterbrug in van een xjr1200, deze wordt
Nu op maat gemaakt.
Mvg jaap

Hoi Jaap,

Heb je ook foto's?
Ik heb ondertussen heb blaadje ook thuis, leuk om te lezen... "de bandenvreter"