paulrotterdam
Rookie
- 12 mrt 2017
- 2
- 0
Mooie CB hoor, die heeft de tand des jaren goed doorstaan!
da's zeker wel een hele nette
Veel plezier ermee gewenst
Dank je wel, dat gaat zeker lukken.
Mooi 400tje!
Mooi dagje vandaag om wat herrie te maken :D
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een lekker aso geluid maakt die 400 met deze behoorlijk open dempers
Ghe, ik heb ook zo'n demper op me xt500.
Ik heb er 2 !! binnendempers in moeten maken om het geluid beschaafd te houden.
Mooie lentedag dus lekker aan de CB geprutst.
Ik had vorig weekend al kleppen gesteld en nieuwe contactpunten gezet.
Next step, synchroniseren.
Warm gereden en klokken aangesloten. Stond dus echt falikant verkeerd, op zich niet onverwacht.
Gesynchroniseerd en wát een verschil!
https://goo.gl/photos/MgckXHc2oFSr8Ygt5
Mooi stationair. Mooi door de toeren heen. Lekkere knallen in de uitlaat bij gas los.
Enige dat beter kan is de pick-up van stationair naar accelereren.
Misschien luchtschroeven wat rijker zetten?
vlotterniveau goed?
evt asje onder de ontsteking invetten en kijken als de vervroeger niet te stroef gaat?
Ja. Met veel zorg afgesteld.vervroeger komt toch pas bij 2000-3000 toeren een rol spelen?
Mijn "klacht" is van stationair (1200 rpm) oppakken. Meteen, dus van 1200 naar 1500.
Ik heb een CB500 waar een 550 blok in hangt. Ik heb de carbs van deze motor geheel schoongemaakt (helemaal uit elkaar, alle onderdelen ultrasoon laten reinigen, alle boutjes en moertjes opnieuwverzonkenverzinkt en de hele zwik weer in elkaar gezet). Ook de tank is schoongemaakt en ontroest (en opnieuw gespoten).
Nu mijn vraag: wat is de juiste benzine die ik hier in moet doen? Kan er gewoon 95 van een willekeurig pomp in, of is bijvoorbeeld V-power beter? Het gaat mij niet om prestaties van de motor, ik wil alleen dat ik niet weer de carburateurs uit elkaar hoef te halen over een jaar.
Er wordt niet veel op de motor gereden, ik wil wel de vlotterbakjes gaan aftappen als ik lang niet op de motor rijd.
En alles is origineel behalve de uitlaten?
De mengschroeven kun je altijd proberen. Als je weet hoe veel je hebt gedraaid kun je altijd terug.
Loopt de bij continu half gas wel met een goed mengsel? Anders kan de hoogtevan de gasnaald ook nog verbetering geven.
En heb je de ontsteking statisch afgesteld? Want in dat geval zou ik er eerst eens met een stroboscoop naar kijken.
Ik heb een CB500 waar een 550 blok in hangt. Ik heb de carbs van deze motor geheel schoongemaakt (helemaal uit elkaar, alle onderdelen ultrasoon laten reinigen, alle boutjes en moertjes opnieuw verzonken en de hele zwik weer in elkaar gezet). Ook de tank is schoongemaakt en ontroest (en opnieuw gespoten).
Nu mijn vraag: wat is de juiste benzine die ik hier in moet doen? Kan er gewoon 95 van een willekeurig pomp in, of is bijvoorbeeld V-power beter? Het gaat mij niet om prestaties van de motor, ik wil alleen dat ik niet weer de carburateurs uit elkaar hoef te halen over een jaar.
Er wordt niet veel op de motor gereden, ik wil wel de vlotterbakjes gaan aftappen als ik lang niet op de motor rijd.