Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Die heb ik op dezelfde dag gereden, zat toen in de buurt van Merano op een camping. Mooi rondje, Gavia gepakt, richting Bormio, daar naar het zuiden, ergens een goede maaltijd gehad en via de Mortirolo weer terug.

Merano was eigenlijk een te drukke omgeving, camping zelf was wel weer relaxed.
 
Een tijdje terug de Grosse Alpenstrassenfuhrer gekregen. Echt een geweldig boek met alle verharde en onverharde passen in Frankrijk, Italie, Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland. Incl kaartjes, ligging en bijzonderheden. Al veel mooie ideeën opgedaan om deze op te nemen in mijn routes. Echt een aanrader!
Website uitgever.
 
Voor diegenen die zich nog niet zo gemakkelijk voelen bij het korte bochtenwerk en elkaar snel opvolgende bochten.
Tik op youtube "kurven fahren 1000ps" in en je krijgt een aantal zeer goede filmpjes over bochtentechniek en anticiperen op tegemoetkomend verkeer. Echt een eye opener...niet alleen voor de beginners.


1597678267021.png
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met het koekblik een ronde van 400km gemaakt. Timmelsjoch,, gampenpas, gaviapas, stelvio, pillerhöhe. Reminder voor mezelf. Gavia niet meer midden op de dag rijden. Iets minder druk dan de stelvio, maar door de smalle zuidzijde daar regelmatig stuk terug in achteruit (ondanks dat ik bergop reed). Om 16.15 de stelvio omlaag gereden (dit keer aan Noordzijde) bijna onderaan werd het plots wel erg rustig met tegenliggend verkeer. Al snel wisten we waarom Schwerer Motorradunfall auf der Stilfserjochstraße.
 
Voor diegenen die zich nog niet zo gemakkelijk voelen bij het korte bochtenwerk en elkaar snel opvolgende bochten.
Tik op youtube "kurven fahren 1000ps" in en je krijgt een aantal zeer goede filmpjes over bochtentechniek. Echt een eye opener...niet alleen voor de beginners.


Bekijk bijlage 1534320


In Italie kan je maar beter altijd aan de binnen kant zitten. heb nu al meerder bijna ongevallen gehad en 1 keer een auto geraakt omdat ze op jou kant in de bocht
door komen.
ik zie mensen er heerlijk vol doorgaan maar vroeg of laat iemand pakt je.........
 
Vandaag met het koekblik een ronde van 400km gemaakt. Timmelsjoch,, gampenpas, gaviapas, stelvio, pillerhöhe. Reminder voor mezelf. Gavia niet meer midden op de dag rijden. Iets minder druk dan de stelvio, maar door de smalle zuidzijde daar regelmatig stuk terug in achteruit (ondanks dat ik bergop reed). Om 16.15 de stelvio omlaag gereden (dit keer aan Noordzijde) bijna onderaan werd het plots wel erg rustig met tegenliggend verkeer. Al snel wisten we waarom Schwerer Motorradunfall auf der Stilfserjochstraße.

Het fijne van de Gavia is dat de reling/vangrail ontbreekt... dus je kan heeeeeel dicht langs de "afgrond" rijden.... 😥😥
 
Het fijne van de Gavia is dat de reling/vangrail ontbreekt... dus je kan heeeeeel dicht langs de "afgrond" rijden.... 😥😥
Hoezo ontbreekt, er staan toch om de 5 of 10 m paaltjes 8)7 8)7
Maar idd, een klein momentje onachtzaamheid kan zomaar heeeeeeeeeeeel slecht aflopen.
Er zijn iig betere/veiligere passen om je behendigheid te "testen" .
TÓch blijft de Gavia kicken 😎:]
 
Volgende week gaan we met 3 man maar weer eens naar het zuiden. Schwarzwald, Zwitserland, Oostenrijk, Italië. Om op vrijdag 4 september bij het Gardameer aan te komen. Een paar dagen nix doen, of een kleine ronde rijden. We hebben al een paar keer een hotel in Torbole gehad. Ifigenia en Holiday Hotel.

Maar waar is het nou écht goed toeven daar ? Fatsoenlijke plek om de motoren te stallen, eventueel een zwembad erbij en nette kamers voor een goede prijs ?

Voor de rest boeken we niets. We hebben wat globale routes en we kennen de weg.

Sorry dat ik het zo vraag, maar dat is nét iets makkelijker dan 100 pagina's doorspitten :+
 
Laatst bewerkt:
Volgende week gaan we met 3 man maar weer eens naar het zuiden. Schwarzwald, Zwitserland, Oostenrijk, Italië. Om op vrijdag 4 september bij het Gardameer aan te komen. Een paar dagen nix doen, of een kleine ronde rijden. We hebben al een paar keer een hotel in Torbole gehad. Ifegenia en Holiday Hotel.

Maar waar is het nou écht goed toeven daar ? Fatsoenlijke plek om de motoren te stallen, eventueel een zwembad erbij en nette kamers voor een goede prijs ?

Voor de rest boeken we niets. We hebben wat globale routes en we kennen de weg.

Sorry dat ik het zo vraag, maar dat is nét iets makkelijker dan 100 pagina's doorspitten :+

Ik heb vorig jaar geslapen in Hotel Speranza in Bardolino, goed hotel met een zwembad en een grote ondergrondse garage. Centrum is op loopafstand. Als ik weer die kant op ga zou ik daar zo weer boeken!
 

Bijlagen

  • 06C3F241-36D7-4544-A7DF-0A8D1E395569.jpeg
    06C3F241-36D7-4544-A7DF-0A8D1E395569.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 16
Een tijdje terug de Grosse Alpenstrassenfuhrer gekregen. Echt een geweldig boek met alle verharde en onverharde passen in Frankrijk, Italie, Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland. Incl kaartjes, ligging en bijzonderheden. Al veel mooie ideeën opgedaan om deze op te nemen in mijn routes. Echt een aanrader!
Website uitgever.
Ik heb nog een Alpen fuhrer boek over. Wil ik wel verkopen
 
Ik heb fanmail uit Italië gekregen. Op 8 september '20 geflitst op de Passo Giau met gecorrigeerd 91 km/u. Ik was 's morgens nog ff naar de BMW garage in Bozen geweest en m'n maten waren al lekker een toertje aan het doen. Afgesproken op de Giau. Één van hun was er 3 kwartier eerder al geflitst met 75 km/u....

Dáááág vakantiegeld '(

€567,-
Au.
 
Ik heb fanmail uit Italië gekregen. Op 8 september '20 geflitst op de Passo Giau met gecorrigeerd 91 km/u.
Dáááág vakantiegeld '(

€567,-
Au.
Auw auw auw. meer dan 6 maanden later...Weet je of dat een vaste paal was, of een mobiele flitser?

Edit, als het niet aangetekend is zou je het kunnen negeren, nooit ontvangen? Maar geen idee wat de risico's zijn

Edit 2 ooit met 5 anderen een PV gekregen in italie voor parkeren motor op een (8 meter breed) voetpad. PV tussen zadel en tank. Iedereen niet betaald, nooit iets meer van gehoord. Maar dat was €60 of zoiets
 
Laatst bewerkt:
toevallig heb ik er van het weekend ook een gekregen. Ook op de Giau. Eind juli vorig jaar. 84 waar ik 50 mocht, 144 euro, heb ik maar meteen betaald. heb geen zin in gezeik met de autoriteiten als ik er weer eens op vakantie ben.
 
Ik heb fanmail uit Italië gekregen. Op 8 september '20 geflitst op de Passo Giau met gecorrigeerd 91 km/u. Ik was 's morgens nog ff naar de BMW garage in Bozen geweest en m'n maten waren al lekker een toertje aan het doen. Afgesproken op de Giau. Één van hun was er 3 kwartier eerder al geflitst met 75 km/u....

Dáááág vakantiegeld '(

€567,-
Au.
😱😱😱😱
Was er max. 30 of zo??
Anders lijkt het er heel erg op dat ze het toeristenseizoen van dit jaar willen corrigeren met bonnen uit afgelopen jaar.

Óf ze sturen de bonnen dit jaar, zodat het lijkt dat ze afgelopen jaar weinig uit het toerisme ontvangen hebben, en zodoende aan kunnen kloppen bij de EU😏
 
Hopelijk kan ik over een 4 weken gaan kijken of ze er nog staan .. je mag daar maar 50 zo te lezen ??


Wat een geld 8)7
 
Edit, als het niet aangetekend is zou je het kunnen negeren, nooit ontvangen? Maar geen idee wat de risico's zijn
Tegenwoordig kom je er volgens mij niet zomaar meer mee weg door niet te betalen. Vroeger lukte dat nog wel, nu kan het uiteindelijk ook via het Nederlandse cjib lopen en dan kan je maar beter gewoon betalen. In Italië is de eerste verhoging gelijk verdubbeling dacht ik, dus dan ben je pas echt aan de beurt. Het verstandigste is waarschijnlijk om gewoon je verlies te nemen, zeker als je de komende jaren nog vaker naar Italië wilt.

Wel heel veel geld zeg, en na zo'n lange tijd nog...
 
Wij hadden er 2 jaar geleden alle drie een op dezelfde pas. En een paar (7) kilometer verschil maakte een paar honderd Euro uit in het boetebedrag!
Duurde wel ruim 11 maanden voordat we hem binnenkregen, de week voordat we weer gingen kwam hij thuis. Ik had wel iets uit te leggen bij de penningmeesteres..... :o
Let op: als je snel betaald krijg je korting!
 
Bestaat er iets als een redelijke termijn wanneer zo'n bekeuring binnen moet zijn?
Ik lees hier over boetes die zowat een jaar na dato binnen komen, lijkt me wel erg lang. En het gaat niet over een paar tientjes.

Zijn de betreffende personen in de tussentijd misschien verhuisd? Dat kan vertragend werken, zeker voor buitenlandse instanties.
 
In NL is het volgens mij 4 maanden, voor Italië lees ik max een jaar..

Ik heb er uit Noorwegen ook wel eens een gehad waar een half jaar overheen gegaan was. Toen ben ik staande gehouden, dus ik wist dat hij in aantocht was. De eerste maanden zit je te wachten, daarna denk je hij komt vast niet meer, en als je het al bijna bent vergeten ploft hij toch nog op de mat....
 
Terug
Bovenaan Onderaan