Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Net terug van een rondje passen. Begonnen met de Stelvio, daarna de Gavia , Mendel, Sella, Pordoi, , Fedia, San pellegrino , Rollo , di Valles en nog een paar. Leuk. Gavia is een heftige, heel smal, twee auto's kunnen elkaar niet passeren bij eentje naar boven en eentje naar beneden, soms heel slecht wegdek en geen bermbeveiliging bij afgrondjes van een metertje of 70. Leuk, maar niet nog een keer. Lijkt meer op gymkana dan motorrijden.
Kwestie van smaak en gevoel - vind hem zo veel fraaier en zeker avontuurlijker dan de Stelvio.
Overigens is het wel zo, dat het ook voor mij zo is dat het fijner is om met redelijk fraai/droog weer daar te rijden. De weg conditie is idd zo dat je daar met bijvoorbeeld regenachtig/ mistig weer niet rijden wil, maar dat geldt voor de Stelvio nog meer .....

Voor mij een lifetime experience, leuk een keer gedaan te hebben maar met zulke geschiften samen op een smal weggetje, dat is het niet. Jammer van de prachtige omgeving trouwens, en jammer voor de enkele sufferd die met de auto de Stelvio en Gavia probeert te nemen, die weten vast niet wat ze overkomt. Andere passen zijn vriendelijker, mits je maar niet een kluppie van die lemmingen tegenkomt.
Een reden voor mij om dus altijd in september te gaan - stabiel fraai weer (>90 % van de gevallen) en lekker rustig (ik ga nu zelfs de laatste week). In de weekenden met fraai weer wel meer drukte, dat dan weer wel, maar niet zo gek als in juli/augustus als half motorrijdend en racefietsend Italie/Duitsland/Frankrijk en NL daar wil rondcrossen :-)
 
Net terug van een rondje passen. Begonnen met de Stelvio, daarna de Gavia , Mendel, Sella, Pordoi, , Fedia, San pellegrino , Rollo , di Valles en nog een paar. Leuk. Gavia is een heftige, heel smal, twee auto's kunnen elkaar niet passeren bij eentje naar boven en eentje naar beneden, soms heel slecht wegdek en geen bermbeveiliging bij afgrondjes van een metertje of 70. Leuk, maar niet nog een keer. Lijkt meer op gymkana dan motorrijden.
Verder heel veel halve garen met een verhoogde doodswens op supersports en op hoogpoters, sommigen die gewoon kneedown een blinde bocht invallen, auto's inhalen waar er maar een metertje ruimte is met tegenliggers, niet zo hard weliswaar maar een tikkie en het is een geforceerde afdaling geworden.
Voor mij een lifetime experience, leuk een keer gedaan te hebben maar met zulke geschiften samen op een smal weggetje, dat is het niet. Jammer van de prachtige omgeving trouwens, en jammer voor de enkele sufferd die met de auto de Stelvio en Gavia probeert te nemen, die weten vast niet wat ze overkomt. Andere passen zijn vriendelijker, mits je maar niet een kluppie van die lemmingen tegenkomt.

Ik had toch even de hulp nodig van Google. Wat bedoelt hij in godsnaam met lemmingen? Misschien heeft het woordenboek van zijn telefoon van Vlamingen, lemmingen gemaakt?

Wij gaan zelf altijd in juni. Dan is het ook nog redelijk rustig.
Een paar jaar geleden kwam ons in de buurt van de Sellaronde een groep van 20 duitse supermotards achterop. Die dingen zijn waanzinnig snel en wendbaar tot ongeveer 120 km/uur. Harder kunnen ze volgens mij niet.
Ze wilden ons allemaal met geweld passeren maar dat lukte ze niet echt. Af en toe wel eentje maar 20 bloedhonden achter in je nek, daar ben je na een kwartier wel klaar mee.
We zijn wel wat gewend maar dit was gewoon extreem/niet meer normaal -O-

Automobilisten stopten gelijk al langs de kant van de weg om die meute er langs te laten.
Wij hebben er even een kwartiertje mee gespeeld, maar toen waren we er ook helemaal klaar mee. Levensgevaarlijk die gasten :X
 
Gisteren de laatste routes gemaakt en het laatste hotel geboekt. Nu nog de Bird voor een onderhoudsbeurtje en ik ben er wel klaar voor. Aftellen. Nog een week of zes...
 
1 Ik had toch even de hulp nodig van Google. Wat bedoelt hij in godsnaam met lemmingen? Misschien heeft het woordenboek van zijn telefoon van Vlamingen, lemmingen gemaakt?..............................

2 ..................... toen waren we er ook helemaal klaar mee. Levensgevaarlijk die gasten :X


1 Iets met alg. ontwikkeling??
2 Er komt altijd wel een keer een bocht die................, tja, dan weer brokken!
 
Helaas zit ons Dolomieten verhaal er weer op, maar hier onze DOLOMIETEN 2015 Movie!

:]

Hartstikke mooi gefilmd *O* *O*

Tot ca. 14.30min lijkt het wel een professioneel promotie filmpje voor de VVV van de Dolomiti :Y :} , vooral ook, zoals al eerder vermeld, de opnames met de drone.
Het laatste "fun deel" is ook heel leuk.

Mooi mannen.
Ik moet nog 10 dagen wachten, en gaan we ook :] :]
 
Super mooie film! Inderdaad erg professioneel gemaakt. Ik moet nog zes weken wachten en het aanschouwen van zulks beeldmateriaal maakt het er niet makkelijker op...
 
Leuk gedaan, vooral de combi met een drone erbij...... Hoe hebben jullie die meegenomen?

Verder bekende omgeving, maar ook bekende koppies en motoren.... :+
Bandjes goed gebruikt mannen!

Hey Frank,

De DJI Phantom zit in de Pelicase achterop mijn 990 ADVR. We hebben het foam zo uitgesneden dat alles net past. *D


En bedankt voor alle leuke reacties! *O*
 
Geweldige movie! Verveeld geen moment en voor ieder wat wils.
Dit is de beste die ik tot nu toe gezien heb. Vooral de vette worst mit sauerkrautman op de Stelvio is hilarisch. Heb er zelf een foto van.
 
Gaaf, niet te vaak kijken anders wil ik er naartoe :(
Echt ongelofelijk mooi gefilmd en gemonteerd, heb zoiets nog niet eerder gezien :9~
 
Laatst bewerkt:
Helaas zit ons Dolomieten verhaal er weer op, maar hier onze DOLOMIETEN 2015 Movie!

:]
beetje jammer dit.
door zo een filmpje te maken van wat heuvels en krom asfalt gaan alleen nog maar meer mensen die kant op.
tevens heb ik door dit filmpje mijn route moeten verleggen die eigenlijk al vast stond, maar nu moet ik via de sella pass.










ja....dit mag je zien als groot compliment ! *D
zowel voor de route als de film !
met plezier naar gekeken !!
 
Dolomieten....we zijn er klaar voor ...eerst naar centraal zwitserland.daar de bekende passen rijden..dan over de stelvio naar de Dolomieten...zin in . :P
Hoop wel dat het morgenvroeg droog is
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan