roger_SV
Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
- 5 apr 2015
- 8.729
- 2.475
Hoi 4-takt Gilera DNA fans,
Diverse motoren hebben hier op MotorForum hun 'eigen' topic.
Veelal motoren waar er flink wat van rijden, of gewoon echte klassiekers.
De Gilera DNA 180 en 125 cc 4 takt heeft zo'n topic (nog) niet. De reden kan zijn dat niemand er behoefte aan heeft, maar het kan ook zijn dat nog niemand het heeft geprobeerd. Dus bij deze ik ga een poging wagen.
De DNA 180 en 125 4-takt scooters kom je wel in diverse topics verspreid over het MotorForum tegen, maar dan gaat het vaak niet specifiek over deze motoren (scooters) en zijn er veel irrelevante reacties over 'dat het geen motor is of dat ie te traag is' etc. Daarnaast worden ook vaak en de 2-takt bromfiets DNA's, Runners en dergelijke vaak van stal gehaald.
Opmerking over dat een DNA een automaat heeft en dus geen motor zou zijn etc.
Dat laatste ben ik het ten dele wel mee eens.
Een DNA ís in ontwerp geen echte motor, maar een scooter!!
Maar dan nog, je moet er wel een motorrijbewijs voor hebben, en ondanks dat je 'm net zoals alle andere scooters anders moet sturen dan een 'echte motor' is het wel een motor .
Elk voertuig (motor, auto, scooter, bromfiets, fiets) moet je gebruiken en berijden waar het voor bedoeld is en niet willen vergelijken met een andere categorie, dus dit is motorscooter, met de speciefieke plus- en minpunten (voor- en nadelen).
Volgens mij verdient deze scooter die toch al een paar jaar niet meer in productie is, maar er nog best wat van rondrijden een eigen topic.
En of het zal lukken . . . de tijd zal het uitwijzen.
Voor dit topic is de ENIGE regel dat het over de 4-takt moet gaan, en over de DNA,
dus de DNA125 of de DNA180 (en afgeleiden daarvan).
Dus géén DNA bromfietsen en Runners!!
Als je dat wilt even zèlf een topic voor die voertuigen aanmaken
En verder gewoon een leuk topic voor liefhebbers of eigenaren en eigenaressen van deze scooters, dus als je er een hebt, meld je aan, post een paar foto's, vertel er iets leuks over, is ie nog origineel of is er flink wat aan verbouwd etc etc. Heb je nog leuke tips? Onderdelen? Tchnische vragen?
etc etc, gebruik dit liefhebberstopic waar het voor bedoeld is.
Het wordt vooral een handig topic als er ook wat sleutelaars actief op worden, waardoor dit meer wordt dan alleen een etalage...
Heel even kort over die van mijzelf:
Zwarte DNA180 (2002) motorisch inwendig origineel, alleen een Malossi koppeling in de aandrijving.
Wel een powerfilter ipv de originele luchfilterkast (met aanpassing van de sproeiers uiteraard) en een ingekorte Scorpion race-uitlaat (reflectie/absorptie demper, wel met E2 keurmerk ) ipv. de originele stalen uitlaatdemper.
Het rijwielgedeelte is iets (minimaal nog) veranderd, en optisch is de DNA nog bijna origineel. Het achterspatbord en knipperlichten zijn eraf, en vervangen door een kentekenplaat rechtstreeks onder het achterlicht en een setje mini knipperlichten. En dat was het..
Ik heb 'm nu een klein jaar en ben flink aan te sleutelen geweest om 'm te krijgen zoals ie nu is, en heb er nog bijna niet op gereden (nog geen 1000 km). Maar, ik ga er nu geen eindeloos verhaal van maken , dus meer over mijn DNA en foto's komen nog.
Eerst even peilen of er überhaupt animo is voor dit DNA 4 takt topic,
dus als je het leuk vindt . . . . meld je aan!!
En om deze eerste post maar gelijk goed af te sluiten, bij deze de link naar de voor elke DNA rijder/ster onmisbare Haynes Service manual:
2wheeler.dk
Diverse motoren hebben hier op MotorForum hun 'eigen' topic.
Veelal motoren waar er flink wat van rijden, of gewoon echte klassiekers.
De Gilera DNA 180 en 125 cc 4 takt heeft zo'n topic (nog) niet. De reden kan zijn dat niemand er behoefte aan heeft, maar het kan ook zijn dat nog niemand het heeft geprobeerd. Dus bij deze ik ga een poging wagen.
De DNA 180 en 125 4-takt scooters kom je wel in diverse topics verspreid over het MotorForum tegen, maar dan gaat het vaak niet specifiek over deze motoren (scooters) en zijn er veel irrelevante reacties over 'dat het geen motor is of dat ie te traag is' etc. Daarnaast worden ook vaak en de 2-takt bromfiets DNA's, Runners en dergelijke vaak van stal gehaald.
Opmerking over dat een DNA een automaat heeft en dus geen motor zou zijn etc.
Dat laatste ben ik het ten dele wel mee eens.
Een DNA ís in ontwerp geen echte motor, maar een scooter!!
Maar dan nog, je moet er wel een motorrijbewijs voor hebben, en ondanks dat je 'm net zoals alle andere scooters anders moet sturen dan een 'echte motor' is het wel een motor .
Elk voertuig (motor, auto, scooter, bromfiets, fiets) moet je gebruiken en berijden waar het voor bedoeld is en niet willen vergelijken met een andere categorie, dus dit is motorscooter, met de speciefieke plus- en minpunten (voor- en nadelen).
Volgens mij verdient deze scooter die toch al een paar jaar niet meer in productie is, maar er nog best wat van rondrijden een eigen topic.
En of het zal lukken . . . de tijd zal het uitwijzen.
Voor dit topic is de ENIGE regel dat het over de 4-takt moet gaan, en over de DNA,
dus de DNA125 of de DNA180 (en afgeleiden daarvan).
Dus géén DNA bromfietsen en Runners!!
Als je dat wilt even zèlf een topic voor die voertuigen aanmaken
En verder gewoon een leuk topic voor liefhebbers of eigenaren en eigenaressen van deze scooters, dus als je er een hebt, meld je aan, post een paar foto's, vertel er iets leuks over, is ie nog origineel of is er flink wat aan verbouwd etc etc. Heb je nog leuke tips? Onderdelen? Tchnische vragen?
etc etc, gebruik dit liefhebberstopic waar het voor bedoeld is.
Het wordt vooral een handig topic als er ook wat sleutelaars actief op worden, waardoor dit meer wordt dan alleen een etalage...
Heel even kort over die van mijzelf:
Zwarte DNA180 (2002) motorisch inwendig origineel, alleen een Malossi koppeling in de aandrijving.
Wel een powerfilter ipv de originele luchfilterkast (met aanpassing van de sproeiers uiteraard) en een ingekorte Scorpion race-uitlaat (reflectie/absorptie demper, wel met E2 keurmerk ) ipv. de originele stalen uitlaatdemper.
Het rijwielgedeelte is iets (minimaal nog) veranderd, en optisch is de DNA nog bijna origineel. Het achterspatbord en knipperlichten zijn eraf, en vervangen door een kentekenplaat rechtstreeks onder het achterlicht en een setje mini knipperlichten. En dat was het..
Ik heb 'm nu een klein jaar en ben flink aan te sleutelen geweest om 'm te krijgen zoals ie nu is, en heb er nog bijna niet op gereden (nog geen 1000 km). Maar, ik ga er nu geen eindeloos verhaal van maken , dus meer over mijn DNA en foto's komen nog.
Eerst even peilen of er überhaupt animo is voor dit DNA 4 takt topic,
dus als je het leuk vindt . . . . meld je aan!!
En om deze eerste post maar gelijk goed af te sluiten, bij deze de link naar de voor elke DNA rijder/ster onmisbare Haynes Service manual:
2wheeler.dk
Laatst bewerkt: