Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi!

Binnenkort komt er dan een GS 1150. Het zal naar alle waarschijnlijk een import worden aangezien ik dan met mijn budget(6000) een complete fiets met niet al te veel km's (<40000) kan vinden. En ik vind het ook gewoon leuk om te doen :)

Ik heb de tips bij de aanschaf van zo'n fiets al doorgelezen dus zal met checklist in de hand de grens over gaan. Toch verwacht ik bij zo'n motor met lage km stand geen noemenswaardige problemen. Een voorwaarde is dat de onderhoudshistorie bekend is en bij een erkend dealer is uitgevoerd (had gelezen dat dat wel een goede tip is). Meer tips altijd welkom!

Ik heb er erg veel zin in. Op het verlanglijstje kwa ritten staan toch wel bovenaan Polen (Auschwitz) en de Noordkaap. (ja, ik heb al wel wat zitvlees gekweekt de laatste jaren).

Nu maar hopen dat ik die goede GS kan vinden :)

Jullie horen zeker nog van mij!
 
Laatst bewerkt:
Van geen enkele, alleen een soort van zielsverwanten forum, de motorgekken.
Moet niets hebben van clubs en de daarbij behorende verplichtingen.
En dan al helemaal het rare: betalen om ergens bij te horen. Dat zal ik wel nooit snappen. :?

ik snap wat je bedoelt, maar de kosten zijn er laag vind ik en je kunt regelmatig meedoen met kleine cursussen van knmv instructeurs.

Ik heb bijvoorbeeld de behendigheidstraining gehad en Korenwolf (klopt toch?) een offroad training. Daar betaal je dan niets voor (kan ik me herinneren)

Ik betaal niet om ergens bij te horen hahaha (de gedachte alleen al) wel om dit soort voordelen te behalen
 
Laatst bewerkt:
@Dweezy:
Importeren is zeker interessant en leuk om te doen, maar let op het volgende:
Een keuringsafspraak bij de RDW houdt niet in dat je ook een afspraak hebt bij de douane, ook al zitten de loketten naast elkaar in sommige vestigingen! Twee afspraken maken dus. Daarnaast moet je het BPM-formulier al helemaal van tevoren invullen. Enige hulp ter plaatse is zeer moeizaam te verkrijgen. Het is een behoorlijke bureaucratie. Dit hebben we dus zelf ondervonden met de import van de GS van Lampje...
Verder is dealeronderhoud geen vereiste voor de import, maar je zult wel je eigen voorwaarde bedoelen. Wel heb je een toelatingscertificaat (CVO) nodig. Verder is het alleen een administratieve handeling en stelde de technische keuring zelf helemaal niks voor.

Succes met zoeken en de import!
 
ik snap wat je bedoelt, maar de kosten zijn er laag vind ik en je kunt regelmatig meedoen met kleine cursussen van knmv instructeurs.

Ik heb bijvoorbeeld de behendigheidstraining gehad en Korenwolf (klopt toch?) een offroad training. Daar betaal je dan niets voor (kan ik me herinneren)

Ik betaal niet om ergens bij te horen hahaha (de gedachte alleen al) wel om dit soort voordelen te behalen

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik had het idee dat je zo'n andere "gezelligheidsclub" bedoelde.
Ik ben donateur van BeF nijmegen. Elk jaar gingen we een lang weekend "vergaderen" met de donuts. Dat was een donateursschap van €1,50 voor de rest van je leven. :+

Maar zoals bij alles: iedereen met doen waar hij/zij zich lekker bij voelt.

En nu weer gauw de tuin in, morgen komt er 40m2 gras en moet morgenavond "even" gelegd worden. Voor die tijd moet er nog wat tuinaarde op. Heb er al 16 zakken op geleegd en er moeten er nog wel een paar bij voordat de "zitkuil" belegd kan worden met gras.
Het gat zelf (25m3) hebben we opgevuld met kleizooi bij de buren van de bult. Wat zijn we blij met een buurman met graafmachine en een trekker met laadbakje erachter. 25x rijden en het gat was gedicht. *O*
Ik denk dat ik nog wel een zakje of 10 nodig heb voordat het allemaal wat vlak loopt.
En ja, het is mannenwerk maar die man moet nog een kilometer of 200 rijden voordat hij thuis is. Heeft het afgelopen weekend met collega's het Sauerland onveilig gemaakt. Op mijn motor. :] -O- Ik heb zo het idee dat de rockster de komende tijd wordt ingeruild voor een GS. :+
 
Gefeliciteerd!! *O* *O* *O*
Het regent nieuw motoren de laatste week ;)

Wat betreft anodiseren; ik heb een keer aluminium stepjes van mijn vorige motor (Duc) zwart laten anodiseren. Dat heb ik destijds laten doen bij Anox in Scherpenzeel. Zij zitten echter door heel nederland, dus wellicht dat je het daar zou kunnen doen.

Bedankt nog voor het advies. Ik heb ze gebeld, particulier of zakelijk maakt niet meer uit kennelijk in deze crisistijd. Drie koffers voor €100.- (zal wel zonder BTW zijn). Het bedrijf zit wel in het hele land, maar anodiseren kan alleen in Scherpenzeel. Duurt 5-7 dagen voor ze klaar zijn, dus dat kan mooi in de tussentijd gebeuren,
 
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik had het idee dat je zo'n andere "gezelligheidsclub" bedoelde.
Ik ben donateur van BeF nijmegen. Elk jaar gingen we een lang weekend "vergaderen" met de donuts. Dat was een donateursschap van €1,50 voor de rest van je leven. :+

Maar zoals bij alles: iedereen met doen waar hij/zij zich lekker bij voelt.

En nu weer gauw de tuin in, morgen komt er 40m2 gras en moet morgenavond "even" gelegd worden. Voor die tijd moet er nog wat tuinaarde op. Heb er al 16 zakken op geleegd en er moeten er nog wel een paar bij voordat de "zitkuil" belegd kan worden met gras.
Het gat zelf (25m3) hebben we opgevuld met kleizooi bij de buren van de bult. Wat zijn we blij met een buurman met graafmachine en een trekker met laadbakje erachter. 25x rijden en het gat was gedicht. *O*
Ik denk dat ik nog wel een zakje of 10 nodig heb voordat het allemaal wat vlak loopt.
En ja, het is mannenwerk maar die man moet nog een kilometer of 200 rijden voordat hij thuis is. Heeft het afgelopen weekend met collega's het Sauerland onveilig gemaakt. Op mijn motor. :] -O- Ik heb zo het idee dat de rockster de komende tijd wordt ingeruild voor een GS. :+
dat werk moeten we "in clubverband" komen inspecterten!
wie brengt mee?
-houtskool
-vlees
-groentjes
-sauzen
-...

ik zal meebrengen: mijn vriendin! _O- :W
 
Vraagje: wie heeft er hier handvatverwarming?

Ik vind de hvv van de R1200GS een beetje tam. Op de F800S had ik ook originele BMW hvv, en daar had je de keuze tussen "warm" en "tosti-ijzer".

Ik had vanochtend wat koude vingers dus wou ik de hvv eens uitproberen, maar die hvv heeft enkel een standje "is this thing on?" en een standje "lauw" ... Niet echt om over naar huis te schrijven.
 
Vraagje: wie heeft er hier handvatverwarming?

Ik vind de hvv van de R1200GS een beetje tam. Op de F800S had ik ook originele BMW hvv, en daar had je de keuze tussen "warm" en "tosti-ijzer".

Ik had vanochtend wat koude vingers dus wou ik de hvv eens uitproberen, maar die hvv heeft enkel een standje "is this thing on?" en een standje "lauw" ... Niet echt om over naar huis te schrijven.
dan moet er iets mis zijn met uw hand-BBQ, bij mij is standje 1 op dagen als deze natte morgen er al iets over, hvv in nat weer is een goede reflex om je vingers "levend" te houden, verhoogt je veiligheid.
 
dan moet er iets mis zijn met uw hand-BBQ, bij mij is standje 1 op dagen als deze natte morgen er al iets over, hvv in nat weer is een goede reflex om je vingers "levend" te houden, verhoogt je veiligheid.

Ik zal op de weg terug nog eens met de hvv aan rijden om te kijken of dat iets verandert en anders mag 'ie gelijk terug naar de dealer :)
 
Vraagje: wie heeft er hier handvatverwarming?

Ik vind de hvv van de R1200GS een beetje tam. Op de F800S had ik ook originele BMW hvv, en daar had je de keuze tussen "warm" en "tosti-ijzer".

Ik had vanochtend wat koude vingers dus wou ik de hvv eens uitproberen, maar die hvv heeft enkel een standje "is this thing on?" en een standje "lauw" ... Niet echt om over naar huis te schrijven.

Ik heb twee weken terug in de natte sneeuw in Polen gereden met zomerhandschoenen en de HVV op de hoge stand en dat was absoluut warm genoeg. Dus ik denk dat er iets mis is met jouw HVV.
 
Ik heb twee weken terug in de natte sneeuw in Polen gereden met zomerhandschoenen en de HVV op de hoge stand en dat was absoluut warm genoeg. Dus ik denk dat er iets mis is met jouw HVV.
Ik zal op de weg terug nog eens met de hvv aan rijden om te kijken of dat iets verandert en anders mag 'ie gelijk terug naar de dealer :)

Heb daar ook geen klachten over... bij zowel de GS als de GSA prima in orde. :Y

Jullie ook bedankt voor de bevestiging dat het niet goed is met mijn hvv.
 
Laatst bewerkt:
Ja Beyond Cool en dan klagen over de temperatuur, het moest wat ;)

Maar terzijde op de GSA rij ik eigenlijk alleen maar met stand 1, die zet ik dan nog af en toe weer uit, anders word het te warm. Stand 2 is echt te heet en eigenlijk alleen bedoeld (volgens boekje) om snel even op te warmen.
Dus die van jou is niegoe
 
ik snap wat je bedoelt, maar de kosten zijn er laag vind ik en je kunt regelmatig meedoen met kleine cursussen van knmv instructeurs.

Ik heb bijvoorbeeld de behendigheidstraining gehad en Korenwolf (klopt toch?) een offroad training. Daar betaal je dan niets voor (kan ik me herinneren)

Ik betaal niet om ergens bij te horen hahaha (de gedachte alleen al) wel om dit soort voordelen te behalen

Je hebt het over het paastreffen van vorig jaar. Ik betaalde 85 euro(niet leden 100 euro) voor 3 dagen kamperen inclusief 3 keer per dag onbeperkt goed eten(en een bbq) en de workshops door rijinstructeurs. De club had teveel geld in kas en vond dat onnodig. Ze wilden dat geld terug geven aan de leden. Er is geloof ik 10k van de club naar het paastreffen gegaan waardoor het voor de leden maar 85 euro pp was.
Ik heb daar 2 keer de offroad voor rookies gedaan. Ik hoefde alleen te betalen voor het jetskien en het bier aan de bar. :)
Lidmaatschap is trouwens maar 15 euro per jaar. Verder geen verplichtingen. :)

Ik heb net in de berging een abus wba100 vloeranker naast het achterwiel op het beton gezet. Aan het vloeranker de ketting van de abus detecto 8000 en die aan de schijfrem. :P
 
Ze gooien alleen de URL's geregeld om. Toch maar ff op MF uploaden?

Motorstek is mf dus dan maar deze. :)

large
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan