Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt nog voor het advies. Ik heb ze gebeld, particulier of zakelijk maakt niet meer uit kennelijk in deze crisistijd. Drie koffers voor €100.- (zal wel zonder BTW zijn). Het bedrijf zit wel in het hele land, maar anodiseren kan alleen in Scherpenzeel. Duurt 5-7 dagen voor ze klaar zijn, dus dat kan mooi in de tussentijd gebeuren,

ik ben benieuwd! Ik zou ze ook wel zwart willen hebben
 
Je hebt het over het paastreffen van vorig jaar. Ik betaalde 85 euro(niet leden 100 euro) voor 3 dagen kamperen inclusief 3 keer per dag onbeperkt goed eten(en een bbq) en de workshops door rijinstructeurs. De club had teveel geld in kas en vond dat onnodig. Ze wilden dat geld terug geven aan de leden. Er is geloof ik 10k van de club naar het paastreffen gegaan waardoor het voor de leden maar 85 euro pp was.
Ik heb daar 2 keer de offroad voor rookies gedaan. Ik hoefde alleen te betalen voor het jetskien en het bier aan de bar. :)
Lidmaatschap is trouwens maar 15 euro per jaar. Verder geen verplichtingen. :)

Ik heb net in de berging een abus wba100 vloeranker naast het achterwiel op het beton gezet. Aan het vloeranker de ketting van de abus detecto 8000 en die aan de schijfrem. :P


Ja dat klopt dat is als je blijft overnachten en eten, trouwens ook niet duur! Ik was heen en weer op 1 dag :) ik weet niet meer of ik een kleine bijdrage moest betalen hiervoor maar ik wil zeker op herhaling, was echt een goede cursus! Ik weet alle oefeningen nog eigenlijk moet ik die uitproberen op mijn 800gs
 
Hoi!

Binnenkort komt er dan een GS 1150. Het zal naar alle waarschijnlijk een import worden aangezien ik dan met mijn budget(6000) een complete fiets met niet al te veel km's (<40000) kan vinden. En ik vind het ook gewoon leuk om te doen :)

Ik heb de tips bij de aanschaf van zo'n fiets al doorgelezen dus zal met checklist in de hand de grens over gaan. Toch verwacht ik bij zo'n motor met lage km stand geen noemenswaardige problemen. Een voorwaarde is dat de onderhoudshistorie bekend is en bij een erkend dealer is uitgevoerd (had gelezen dat dat wel een goede tip is). Meer tips altijd welkom!

Ik heb er erg veel zin in. Op het verlanglijstje kwa ritten staan toch wel bovenaan Polen (Auschwitz) en de Noordkaap. (ja, ik heb al wel wat zitvlees gekweekt de laatste jaren).

Nu maar hopen dat ik die goede GS kan vinden :)

Jullie horen zeker nog van mij!

Welkom! Ik ben benieuwd naar de foto's. :)
 
Pas nog een filmpje van een 800 die crasht gevonden. Lijkt me een amerikaan aan de gele strepen op de weg te zien, geen beschermende kleding, alleen een harnas, die niet kan rijden en veel te veel risico neemt. De eerste bocht die hij neemt, kan ie al niet in zijn baan blijven en veel te hard op een blinde bocht af, die toch scherper is als ie dacht, gaat remmen en natuurlijk rechtdoor vol de muur in... Arme gs... :P

 
Laatst bewerkt:
Pas nog een filmpje van een 800 die crasht gevonden. Lijkt me een amerikaan aan de gele strepen op de weg te zien, geen beschermende kleding, alleen een harnas, die niet kan rijden en veel te veel risico neemt. De eerste bocht die hij neemt, kan ie al niet in zijn baan blijven en veel te hard op een blinde bocht af, die toch scherper is als ie dacht, gaat remmen en natuurlijk rechtdoor vol de muur in... Arme gs... :P


wat een idioot

deze is door het geluk wat de man heeft best grappig,

maar hij had echt lelijk letsel aan zijn strottehoofd kunnen oplopen met dat scherm, dus mensen scherm eraf als je gaat offroaden
 
Laatst bewerkt:
Pas nog een filmpje van een 800 die crasht gevonden. Lijkt me een amerikaan aan de gele strepen op de weg te zien, geen beschermende kleding, alleen een harnas, die niet kan rijden en veel te veel risico neemt. De eerste bocht die hij neemt, kan ie al niet in zijn baan blijven en veel te hard op een blinde bocht af, die toch scherper is als ie dacht, gaat remmen en natuurlijk rechtdoor vol de muur in... Arme gs... :P


Ik geef het je te doen, met die snelheid parkeren en hem dan ook nog netjes rechtop houden :+
 
full


Zo foto van de dealer gehad. Niet aanstaande, maar die zaterdag er op staat hij voor mij klaar. Tegen die tijd zit er een getint windscherm op en de Akra staat ook in bestelling. Supperblij *O*
 
Nou nou wat een veroordelingen, volgens mij zijn dit voornamelijk stukjes uit offroad trainingen oa voor beginners. Dus of ze stom zijn?! Vandaar ook gebrek aan voertuig beheersing.

Ik herken de leraar van deze dvd:
BMW GS Off-Road Riding Skills Instructional DVD
images


tevens, te klein voor die GS is naar mijn mening onzin: Gaston Rahier heeft op een grote gs de Dakar gewonnen. Hij had een trapje nodig om erop te komen
BMW%20R80GS%20Dakar.jpg


deze gast is ook niet te klein voor een GS:
 
Laatst bewerkt:
@ Korenwolf: je had het over het door de dealer verkeerd bestelde type SW Motech valbeugels en dat die geruild worden voor het type dat de meesten hier hebben. Maar volgens mij zijn vooral de Adventure spec en Metal Mule (nieuwe type) valbeugels erg populair. Is er een misverstand?
 
Laatst bewerkt:
Robert,

dan heb je het wel even over een ander niveau... Als beginneling met zo'n zwaar ding dat je niet beheerst het zand in (echt zwaar terrein is 't ook niet) is in mijn ogen gewoon stom.

Gewoon rechtdoor op een stofpaadje en voordat je remt nog even je stuur een kwartslag draaien, is in mijn ogen ook gewoon stom.

Op een traktor een paar bulten nemen en je rechterhand niet vast kunnen houden en er naast vliegen, is in mijn ogen ook gewoon stom.

Duzzz... :+

Heb me echter wel vermaakt met de beelden, waarvoor dank! ;)
 
Pas nog een filmpje van een 800 die crasht gevonden. Lijkt me een amerikaan aan de gele strepen op de weg te zien, geen beschermende kleding, alleen een harnas, die niet kan rijden en veel te veel risico neemt. De eerste bocht die hij neemt, kan ie al niet in zijn baan blijven en veel te hard op een blinde bocht af, die toch scherper is als ie dacht, gaat remmen en natuurlijk rechtdoor vol de muur in... Arme gs... :P


Sorry dat ik het zeg...maar wat een lul... :W
 
@ Korenwolf: je had het over het door de dealer verkeerd bestelde type SW Motech valbeugels en dat die geruild worden voor het type dat de meesten hier hebben. Maar volgens mij zijn vooral de Adventure spec en Metal Mule (nieuwe type) valbeugels erg populair. Is er een misverstand?

Deze zijn toch van sw motech?

full


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan