Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Dweezy: Allereerst gefeliciteerd!
Wat betreft de corrosie, ja die van mij krijg ik ook niet meer schoon. Maar ik ben ook niet zo'n poetser. Die van mij is uit 2009, dus ook wel stukkie jonger, maar even zo goed is er wel aanslag. En ik rij i.p. nooit als er pekel ligt.
Geen idee wat je er aan moet doen, maar er volgt vast nog info van de poetsers :)
En anders kan je het wellicht ook eens opzoeken/navragen op het forum van de GSclub.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen jullie dit bevestigen? En iemand ervaring met het opknappen ervan? (poedercoat/spuiten oid?)

Welkom en van harte met de GS..... ;)

Opknappen vorkpoten.... géén ervaring mee maar demonteren en (zwart) laten poedercoaten lijkt me de beste oplossing, want die aanslag krijg je echt niet weg. :N

Vervolgens de volgende winter gewoon doorrijden maar wel de brommer inspuiten met:

acf50-13oz-aerosol.png
 
Kunnen jullie dit bevestigen? En iemand ervaring met het opknappen ervan? (poedercoat/spuiten oid?)

Bedankt :)

Komt idd vaker voor en niet alleen bij de GS....
optie is laten glasparelen en vervolgens bijv laten poedercoaten.
In de winter idd volpleuren met ACF 50.... dan gaat het lang goed.


Edski.... reminder.... Galibier... ;)
 
@Dweezy: Allereerst gefeliciteerd!
Wat betreft de corrosie, ja die van mij krijg ik ook niet meer schoon. Maar ik ben ook niet zo'n poetser. Die van mij is uit 2009, dus ook wel stukkie jonger, maar even zo goed is er wel aanslag. En ik rij i.p. nooit als er pekel ligt.
Geen idee wat je er aan moet doen, maar er volgt vast nog info van de poetsers :)
En anders kan je het wellicht ook eens opzoeken/navragen op het forum van de GSclub.

De corrosie van de vorkpoten is herkenbaar,met de vorige GS heb ik
,t weggehaald met een soort alu-poetsmiddel en een groene schuurspons. dan zijn ze wel wat kaal,maar wel weer egaal. Daarna doe ik er blanke tectyl op en kom er nooit meer aan... :+

Bij de laatste GSA heb ik gelijk blanke tectyl op het alu gedaan, net als op de spaakwielen, want die roesten anders ook zo onder je kont weg :) net als de binnenkransen van de spaakwielen B|

eigenlijk is het allemaal zooi die bmw troep :Y
 
:o

kom ik net aan met wat ik dacht: deutsche gründlichkeit.

Jij weet de mens wel te motiveren zo ;)
 
Laatst bewerkt:
truth hurts sometimes ;)

het is zeker niet slecht,maar ,t wordt wel zwaar overgewaardeerd door blauwwit adepten O-)
 
De corrosie van de vorkpoten is herkenbaar,met de vorige GS heb ik
,t weggehaald met een soort alu-poetsmiddel en een groene schuurspons. dan zijn ze wel wat kaal,maar wel weer egaal. Daarna doe ik er blanke tectyl op en kom er nooit meer aan... :+

Bij de laatste GSA heb ik gelijk blanke tectyl op het alu gedaan, net als op de spaakwielen, want die roesten anders ook zo onder je kont weg :) net als de binnenkransen van de spaakwielen B|

eigenlijk is het allemaal zooi die bmw troep :Y
belgom_333.jpg
 
Zo, alles gepakt om morgen te vertrekken voor een toer van een dag of 8.


Zou wat zijn als ik in Zwitserland zomaar wat bekenden ontmoet ;)
 
Zo, alles gepakt om morgen te vertrekken voor een toer van een dag of 8.


Zou wat zijn als ik in Zwitserland zomaar wat bekenden ontmoet ;)
Als jullie wat afgesproken hebben komt dat vast goed.

Veel plezier allemaal in de bergen!
 
De voorpoten van mijn 1150 GS (1999) en 1150 RT(2002) zijn beide onder coulance opnieuw gespoten.
Wanneer is dit gebeurd bij de RT? Ik bedoel...kan ik na 10 jaar nog aankomen met.."sja..die poten zijn lelijk geworden, maak jij ze maar eens ff mooi dealerje!"...

@ DetoX
Belgom is goed spul, maar gaat me niet helpen bij deze corrosie hoor, iets te heftig aangefreten al ;)
 
Laatst bewerkt:
Wanneer is dit gebeurd bij de RT? Ik bedoel...kan ik na 10 jaar nog aankomen met.."sja..die poten zijn lelijk geworden, maak jij ze maar eens ff mooi dealerje!"...

@ DetoX
Belgom is goed spul, maar gaat me niet helpen bij deze corrosie hoor, iets te heftig aangefreten al ;)
Dan word het toch schuren en slijpen. Winterklusje, nog niet te druk om maken. Je moet inderdaad de poten eruit halen en laten poedercoaten.

_O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan