Het grote GS-topic deel 22 Kurven ohne Ende

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het weekend niet veel online. Elke dag weggeweest op 2 wielen, wel zelfaangedreven. Zand vreten. (zodat mijn voeten kunnen recupereren).
 
Bijzonder.....want ik heb er amper motorrijders gezien. Het viel me juist op dat het er zo ontzettend rustig (zelfs stil) is. Er waren momenten dat we in geen tijden een levende ziel tegenkwamen.
Da's in de Eifel wel anders :X
Door de weeks in de Eifel is het ook redelijk rustig hoor..
 
Even een niet motor vraagje.

Binnenkort gaan we op vakantie en willen graag op de donderdagavond al een stuk op weg gaan. We zoeken daarom een goede slaapplaats in de buurt van Keulen/Koblenz om daarna de volgende dag weer verder te rijden.

Nu kunnen we wel gewoon een hotel van een keten oid nemen, maar ik dacht dat iemand hier ook nog wel een goede plek voor een overnachting in die buurt weet? Alvast bedankt in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Even een niet motor vraagje.

Binnenkort gaan we op vakantie en willen graag op de donderdagavond al een stuk op weg gaan. We zoeken daarom een goede slaapplaats in de buurt van Keulen/Koblenz om daarna de volgende dag weer verder te rijden.

Nu kunnen we wel gewoon een hotel van een keten oid nemen, maar ik dacht dat iemand hier ook nog wel een goede plek voor een overnachting in die buurt weet? Alvast bedankt in ieder geval!
Probeer het hier eens, hotel Maas in Lutzerath, in de buurt van Koblenz.
Hotel Restaurant Maas, Lutzerath

Duitse eigenaar spreekt zeer goed nederlands......beangstigend bijna. :+
Goed eten, goede service, goede prijs/kwaliteit verhouding, prima kamers en de motor kan eventueel in een garage gestald worden (afhankelijk of er nog meer motoren in staan)

Is voor ons bijna elk jaar vaste prik. ;)











P.s. even hier ook de vraag:
Rij sinds dit jaar voor het eerst een r1200gs en hij bevalt steeds beter.
Lees dan ook hier en op GS forum al een tijdje mee, iig vanaf de tijd dat de GS een optie ging worden.
Ben dan ook meer een lezer dan een poster.....
GS heeft wel duidelijk meer kilo's dan mijn Speed Triple, maar eenmaal de gang erin merk je dat haast niet meer.

De knoppen kan ik maar moeilijk aan wennen, maar voor de rest heerlijke fiets.
Het zadel ben ik nog niet helemaal over uit......heb ook nog niet zulke lange trips gemaakt, maar kan me voorstellen dat het "doorzitten" een probleem gaat worden voor mijn derriere.

Vandaar, na dit langere verhaal, dat ik op zoek ben naar een alternatief zadel.
Ik kom eigenlijk alleen Wunderlich en Touratech tegen als alt.
Wie heeft er zoiets nog liggen voor een r1200gs passend op een 2009 model en wil er vanaf?

Ik wil er eigenlijk max. 150,- tot 160,- voor uitgeven......hopelijk is dat reëel.

Bij voorkeur omgeving Apeldoorn/Zutphen
 
Laatst bewerkt:
Probeer het hier eens, hotel Maas in Lutzerath, in de buurt van Koblenz.
Hotel Restaurant Maas, Lutzerath

Duitse eigenaar spreekt zeer goed nederlands......beangstigend bijna. :+
Goed eten, goede service, goede prijs/kwaliteit verhouding, prima kamers en de motor kan eventueel in een garage gestald worden (afhankelijk of er nog meer motoren in staan)

Is voor ons bijna elk jaar vaste prik. ;)
Thanx, hier hadden we zelf ook al naar gekeken. Deze ligt helaas echter net teveel uit de route. We zoeken het iets dichter bij de snelweg Keulen - Frankfurt. De volgende morgen willen we weer snel over de snelweg verder vandaar.
 
Even een niet motor vraagje.

Binnenkort gaan we op vakantie en willen graag op de donderdagavond al een stuk op weg gaan. We zoeken daarom een goede slaapplaats in de buurt van Keulen/Koblenz om daarna de volgende dag weer verder te rijden.

Nu kunnen we wel gewoon een hotel van een keten oid nemen, maar ik dacht dat iemand hier ook nog wel een goede plek voor een overnachting in die buurt weet? Alvast bedankt in ieder geval!
Een jaar of wat geleden overnacht 'Bei Berze' in Rheinböllen beviel goed... kan je zowiezo aanraden Köln even voorbij te rijden en te kijken op booking.com of hrs.de in de kleinere plaatsen langs de moezel of rijn...

Hotel Maas is ook prima, maar ligt niet echt aan de doorgaande weg, maar dat kan natuurlijk juist de bedoeling zijn O-)
 
Laatst bewerkt:
P.s. even hier ook de vraag:
Rij sinds dit jaar voor het eerst een r1200gs en hij bevalt steeds beter.
Lees dan ook hier en op GS forum al een tijdje mee, iig vanaf de tijd dat de GS een optie ging worden.
Ben dan ook meer een lezer dan een poster.....
GS heeft wel duidelijk meer kilo's dan mijn Speed Triple, maar eenmaal de gang erin merk je dat haast niet meer.

De knoppen kan ik maar moeilijk aan wennen, maar voor de rest heerlijke fiets.
Het zadel ben ik nog niet helemaal over uit......heb ook nog niet zulke lange trips gemaakt, maar kan me voorstellen dat het "doorzitten" een probleem gaat worden voor mijn derriere.

Vandaar, na dit langere verhaal, dat ik op zoek ben naar een alternatief zadel.
Ik kom eigenlijk alleen Wunderlich en Touratech tegen als alt.
Wie heeft er zoiets nog liggen voor een r1200gs passend op een 2009 model en wil er vanaf?

Ik wil er eigenlijk max. 150,- tot 160,- voor uitgeven......hopelijk is dat reëel.

Bij voorkeur omgeving Apeldoorn/Zutphen
Heb vorig jaar een tweedehands touratech voor €250,- gekocht, probleem is dat dit soort zadels vrij schaars is en nieuw best aan de prijs zijn :/
 
Probeer het hier eens, hotel Maas in Lutzerath, in de buurt van Koblenz.
Hotel Restaurant Maas, Lutzerath

Duitse eigenaar spreekt zeer goed nederlands......beangstigend bijna. :+
Goed eten, goede service, goede prijs/kwaliteit verhouding, prima kamers en de motor kan eventueel in een garage gestald worden (afhankelijk of er nog meer motoren in staan)

Is voor ons bijna elk jaar vaste prik. ;)











P.s. even hier ook de vraag:
Rij sinds dit jaar voor het eerst een r1200gs en hij bevalt steeds beter.
Lees dan ook hier en op GS forum al een tijdje mee, iig vanaf de tijd dat de GS een optie ging worden.
Ben dan ook meer een lezer dan een poster.....
GS heeft wel duidelijk meer kilo's dan mijn Speed Triple, maar eenmaal de gang erin merk je dat haast niet meer.

De knoppen kan ik maar moeilijk aan wennen, maar voor de rest heerlijke fiets.
Het zadel ben ik nog niet helemaal over uit......heb ook nog niet zulke lange trips gemaakt, maar kan me voorstellen dat het "doorzitten" een probleem gaat worden voor mijn derriere.

Vandaar, na dit langere verhaal, dat ik op zoek ben naar een alternatief zadel.
Ik kom eigenlijk alleen Wunderlich en Touratech tegen als alt.
Wie heeft er zoiets nog liggen voor een r1200gs passend op een 2009 model en wil er vanaf?

Ik wil er eigenlijk max. 150,- tot 160,- voor uitgeven......hopelijk is dat reëel.

Bij voorkeur omgeving Apeldoorn/Zutphen
Op het GS forum staat een kahedo = Touratech te koop.
 
Op het GS forum staat een kahedo = Touratech te koop.
Had ik gezien.....en gereageerd, bedankt.
Gaat moeilijk worden, gezien wat ik er max. voor uit wil geven.
Eens kijken hoe het straks met de vakantie gaat....zoveel zitvlees heb ik nou ook weer niet. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het eten bij Hotel Maas redelijk eentonig.

Ik ken nu andere hotels waar ik voor dezelfde prijs beter eten krijg. Het "appartementje" of hoe dat dan ook mag heten bij Hotel Maas was wel echt helemaal top.
 
Ik vind het eten bij Hotel Maas redelijk eentonig.

Ik ken nu andere hotels waar ik voor dezelfde prijs beter eten krijg. Het "appartementje" of hoe dat dan ook mag heten bij Hotel Maas was wel echt helemaal top.
In de Eifel?
Kun je hier de linkjes plaatsen? Goede nieuwe adresjes zijn altijd welkom.
 
Even een niet motor vraagje.

Binnenkort gaan we op vakantie en willen graag op de donderdagavond al een stuk op weg gaan. We zoeken daarom een goede slaapplaats in de buurt van Keulen/Koblenz om daarna de volgende dag weer verder te rijden.

Nu kunnen we wel gewoon een hotel van een keten oid nemen, maar ik dacht dat iemand hier ook nog wel een goede plek voor een overnachting in die buurt weet? Alvast bedankt in ieder geval!

Even zoeken moet google, zijn veel pensionnetjes die een site hebben. Zo doen wij dat ook als we een overnachtingsadres zoeken.
Tot op heden een slechte ervaring (gesloten vanwege carnaval :( ).
 
Ik zal vavond eens kijken.... ik heb een boekje met allemaal motoradresjes... moet alleen even kijken hoe ze liggen ten opzichte van de A3. :P

Detox, da's een leuke schort :+
 
@solex voor veel minder zal je er geen vinden. Het gewone zadel is vooral naar op de snelweg, dus als je daar zo veel mogelijk vanaf blijft gaat het best aardig. Sommigen leggen zo'n Air Hawk kussen op het zadel als alternatief. Ik heb die ook eens geleend om het uit te proberen, maar ik vond het geen verbetering (2500 km geprobeerd)
 
Tigher Leathers in Den Haag kan er harder schuim in stoppen en naar wens de vorm wat aanpassen. Kost 80 Euro met hergebruik van de bestaande zadel overtrek.
Ik heb het 1,5 week terug laten doen, maar ga nog een keer terug. Heb ook het zadel laten ophogen, maar is te smal en de hoeken zijn te scherp geworden en dat gaat zeer doen op lange ritten.
 
Met name het sterkere blok en de algehele uitstraling vond zij van de tiger aantrekkelijker......
Daarnaast nog enkele andere minder belangrijke aspecten...
 
Met name het sterkere blok en de algehele uitstraling vond zij van de tiger aantrekkelijker......
Daarnaast nog enkele andere minder belangrijke aspecten...
Heb, zou bijna zeggen, uiteraard, ook deze afweging gemaakt
Ja, dat sterkere blok, zag ik ook als een behoorlijk pluspunt.

Totdat bleek, dat het max vermogen weliswaar aanzienlijk hoger ligt bij de Tiger, maar de 700 in het "bruikbare" gebied, minstens evenveel, zo niet meer heeft.
Onlangs nog een trip van een paar dagen gemaakt met een groep, waabij ook een Tiger 800.
Nu weet ik dus dat de 700 onverwacht sterk de hoek uitkomt (letterlijk).
Topsnelheid en topvermogen beide niet uitzonderlijk, maar in het Eifelachtige een prima maatje.
Als het vergelijken al kon, zou ik daar de 700 met mijn eigen HP er niet uittrekken!

De mini ESA zegt me niet veel, bandenspanningscontrole zie ik wegens eerdere ervaringen als zeer nuttig, antislipregeling kan ook wel eens fijn zijn.
Is als ABS, komt vrijwel nooit in, maar er zijn situaties dat het helpt.
Maat van me heeft onlangs onder zeer natte omstandigheden, op een gladde plek de motor onderuit getrokken.
ASC had hem waarschijnlijk geholpen en dat zou dan voor het eerst in een jaar of 20 zijn.

Uiteindelijk hebben dus de "dure" extra's de doorslag gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Heb, zou bijna zeggen, uiteraard, ook deze afweging gemaakt
Ja, dat sterkere blok, zag ik ook als een behoorlijk pluspunt.

Totdat bleek, dat het max vermogen weliswaar aanzienlijk hoger ligt bij de Tiger, maar de 700 in het "bruikbare" gebied, minstens evenveel, zo niet meer heeft.
Onlangs nog een trip van een paar dagen gemaakt met een groep, waabij ook een Tiger 800.
Nu weet ik dus dat de 700 onverwacht sterk de hoek uitkomt (letterlijk).
Topsnelheid en topvermogen beide niet uitzonderlijk, maar in het Eifelachtige een prima maatje.
Als het vergelijken al kon, zou ik daar de 700 met mijn eigen HP er niet uittrekken!

De mini ESA zegt me niet veel, bandenspanningscontrole zie ik wegens eerdere ervaringen als zeer nuttig, antislipregeling kan ook welo eens fijn zijn.
Is als ABS, komt vrijwel nooit in
Met de 700 is er niet veel mis, maar ik vind het middengebied redelijk flets. de 800 trouwens ook. Maar dat is een beetje misvorming door de 1200. Als je van de een op de ander stapt is het verschil zeer groot.
Maar echt traag kan je de 700 niet noemen en het is een makkelijke en weinig intimiderende motor. En liefst met sportuitlaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan