Het grote GS-topic deel 22 Kurven ohne Ende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me erg veel, maar zo te zien zijn er prima mogelijkheden om hoekjes over te slaan.
Je snelheid ligt niet heel hoog op dit soort paden. Moet je ook niet willen.


Gewoon gaan rijden en je ziet vanzelf of het te doen is :Y


Wel heul gaaf ;)
 
Rijd nog aardig zo'n LC !


Jep, is geen zeer snél deelnemersveld, maar die gast kan echt wel rijden met zijn GS...

Dat meiske op die K1600GT durft ook wel wat als passagiere...

@Xtra... ja, die maat van mij kent geen grenzen... bovendien rijdt hij met een XT 660, die dus 2.5 keer zo krachtig is als mijn kwart-litertje... en ik vrees dat ik een hele dag het uiterste zal moeten geven om'm gewoon bij te houden...

Die Ligurische Grenzkammstrasse schijnt trouwens behoorlijk tricky stukken te hebben voor offroad-neofieten... :/
 
Laatst bewerkt:
Jep, is geen zeer snél deelnemersveld, maar die gast kan echt wel rijden met zijn GS...

Dat meiske op die K1600GT durft ook wel wat als passagiere...

@Xtra... ja, die maat van mij kent geen grenzen... bovendien rijdt hij met een XT 660, die dus 2.5 keer zo krachtig is als mijn kwart-litertje... en ik vrees dat ik een hele dag het uiterste zal moeten geven om'm gewoon bij te houden...

Die Ligurische Grenzkammstrasse schijnt trouwens behoorlijk tricky stukken te hebben voor offroad-neofieten... :/
Met je 250cc'tje heb je het eerder makkelijker dan de XT. Vermogen heb je niet echt nodig daar, het is gekrabbel over een geitenpad.
 
Die Ligurische Grenzkammstrasse schijnt trouwens behoorlijk tricky stukken te hebben voor offroad-neofieten... :/
Weer is 90procent van het verhaal. Met een lekker zonnetje, geen extreme wind zijn vrijwel al dat soort stukken goed te doen op een lichte motorfiets. Een klein beetje regen of veel wind en het wordt al snel link.
 
Ben 1x mee geweest met zo'n georganiseerde reis, overigens niet van boven vermelde, maar de toerritten waren zwaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend terwijl er vooraf nogal hoog van de toren werd geblazen.

Dat risico neem ik, binnen Europa, dus simpelweg nooit meer.
 
Dat weekend was wel de kijkrichting, maar dan op zondag 6 oktober.
Kom maar op met die foto btw. 8-)
Ik zal eens een foto maken.. :+ waar uploaden jullie meestal je random foto's om te linken?

Vannacht hebben wij de jaarlijkse MF-nachtrit gereden o.l.v. Xtra.

Was een mooie rit, met een koffiestop om 03.00 uur aan zee in Noordwijk.
Koffie, limonade, koek en broodjes. Om 05.30 uur zijn we geeindigd. Nog even wat nagepraat en daarna naar huis gereden. Om 06.30 uur lag ik in mijn mandje.
Het was weer een geweldig leuke ervaring om met 60 (!)man in het donker over de stille wegen te rijden, die sliert met lichtjes in het donker blijft prachtig om te zien.

Voor wie nieuwsgierig is, hier wat foto's ;)
Wat tof! Pittig ritje lijkt me, zo alert blijven in de nacht. Of viel dat wel mee?
60man, jeetje! De foto's zien er gezellig uit. :Y
 
Wie heeft er een ander zadel gemonteerd op zijn gs?
Ik heb t idee dat het te zacht is...weet niet waar het aan ligt.
Ik krijg wel zon zere reet op t orginele zadel..graag wat ervaringen aub..
 
Bijna iedereen heeft een anders zadel OF wil er nog één.

Ze zijn inderdaad te zacht en dat is pas 10 jaar zo :X
 
Hey maar ik heb nog nie zo lang he....... daarom wil ik een beetje weten welke merken zadels goed zijn.
Er worden er zoveel aangeboden en er is waarschijnlijk altijd wel een merk wat er uit springt qua comfort/kwalitiet...
 
Hey maar ik heb nog nie zo lang he....... daarom wil ik een beetje weten welke merken zadels goed zijn.
Er worden er zoveel aangeboden en er is waarschijnlijk altijd wel een merk wat er uit springt qua comfort/kwalitiet...
Touratech en Wunderlich. Je kan ook je zadel laten aanpassen bij Rayz of Tiger leathers.
 
Ben 1x mee geweest met zo'n georganiseerde reis, overigens niet van boven vermelde, maar de toerritten waren zwaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend terwijl er vooraf nogal hoog van de toren werd geblazen.
Dat risico neem ik, binnen Europa, dus simpelweg nooit meer.
Heb ervaring met 2 organisaties tot nu toe, de eerste met Moor motorreizen was op individuele basis, had prima routes(rondom Andermatt, Zwitserland, dus in niet zo heel moeilijk) maar vond dat motorrijders tevreden moesten zijn met wat mindere hotels... en ik ben nogal gesteld op enig comfort *D

De tweede reis was vorig jaar de zogenaamde Long Way Up van Promotor, deze was in groepsverband, maar zonder al te veel groepsverplichtingen. Voor zo'n reis goed georganiseerd, routes soms wat slordig, maar zeker na de Noordkaap erg mooi. Zie ook mijn verslag

Ik vind het leuker om zelf routes te maken en hotels uit te zoeken, echter tijd en energie ontbreekt mij daarvoor op dit moment en het verhaal van That zit volgens mij goed in elkaar...
 
heb eigenlijk nog nooit een meerdaagse motor trip ondernomen, en een georganiseerde reis gedaan met de motor.

een beetje comfort,, een fatsoenlijk bed en acceptabele sanitaire voorzieningen is wel fijn......
 
Zelfs die dikke kont staat 'm als gegoten.... Hoeveel dames raken dáár mee weg ?

Is die startknop dezelfde als op de LC ?

Dat Chinese prul begon op de mijne ook al moeilijk te doen na nauwelijks 2.000 km.

Op Braziliaanse site (!) bekloeg men zich daar ook over PLUS men moet daar 6 maanden wachten op BMW-onderdelen...

Hun oplossing : boel grondig inspuiten met WD40.

Ik heb dat dus ook gedaan en sindsdien lijkt die startknop soepeler te werken...

Het blijft echter een echte schande dat BMW die rommel monteert.

Wachttijd was geen probleem. Mijn knoppenwinkel (gelukkig de linkerkant) was kapot. Op zaterdag daarvoor gebeld naar de garage en op dinsdag is het nieuw onderdeel geïnstalleerd.
 
Jeetje wat een leuke dingen allemaal lees je ff een tijdje niet mee !! Blij dat Daan er niet is ben ik gelijk weer je weet wel . Dank je wel patrick dat je ferry zo goed kent hahaha .
(...)
Dan ben je een wat, schat? O-)

I'm back van lekker een weekje sturen in de Eifel, Hunsrück en Pfalz en daarna nog een weekje relaxen in de Lüneburger Heide...

Foto's zijn weer zoals gebruikelijk niet of nauwelijks ( :') ) maar het was erg mooi (en warm!).

Ik snap nu ook waarom er zoveel ongelukken gebeuren met motorrijders en er stukken (gebieden) worden afgesloten voor motorrijders. Wat een mongolen heb je er bij zitten... In een blinde bocht buitenom twee motoren (wij) en drie auto's gaan inhalen bijv....

@BC: succes met je launch!

En iedereen welkom terug van vakantie of veel plezier aan degene die nog op vakantie is of gaat...

@Slijk: jij kan dat ;)
 
heb eigenlijk nog nooit een meerdaagse motor trip ondernomen, en een georganiseerde reis gedaan met de motor.

een beetje comfort,, een fatsoenlijk bed en acceptabele sanitaire voorzieningen is wel fijn......
Het enige dat echt belangrijk is, is goed gezelschap en mooie stuurwegen. De rest is bijzaak. We hebben zelfs een keer met 10 vreemden op een slaapzolder gelegen. Niet ideaal, maar het was er erg gezellig en het bier smaakte er goed.

:9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan