Het grote GS-topic deel 22 Kurven ohne Ende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even geresized... ;)
full
 
En toch hobbelt zijn voorwiel... :P

Over hobbelend voorwiel gesproken;

Ik heb sinds onze Vogezentrip eind juli een rare onbalans in mijn stuur als ik rij.
M'n motor is al teruggeweest naar de dealer om de band te balanceren, maar dat heeft niet geholpen, ik zwabberde vrolijk het Zwarte Woud door :')

Het probleem doet zich vooral voor tussen de 50 en 80 km/u.
Als ik het stuur dan ook nog eens los laat dan zie je 'm gewoon zwabberen.

Dealer weer gebeld en nu gaat ie een dagje terug.
Ze gaan 'm binnenstebuiten keren.
Zelf denk ik echter dat het aan mijn voorband ligt. Hoewel er niets aan te zien is, denk ik toch dat een ander bandje gaat helpen.
't Blijft wel vreemd, ik heb er nu 9.000 km mee gereden.
Op m'n 650 had ik ook Battlewings en daar heb ik 18.000 km probleemloos mee gereden.
 
Over hobbelend voorwiel gesproken;

Ik heb sinds onze Vogezentrip eind juli een rare onbalans in mijn stuur als ik rij.
M'n motor is al teruggeweest naar de dealer om de band te balanceren, maar dat heeft niet geholpen, ik zwabberde vrolijk het Zwarte Woud door :')

Het probleem doet zich vooral voor tussen de 50 en 80 km/u.
Als ik het stuur dan ook nog eens los laat dan zie je 'm gewoon zwabberen.

Dealer weer gebeld en nu gaat ie een dagje terug.
Ze gaan 'm binnenstebuiten keren.
Zelf denk ik echter dat het aan mijn voorband ligt. Hoewel er niets aan te zien is, denk ik toch dat een ander bandje gaat helpen.
't Blijft wel vreemd, ik heb er nu 9.000 km mee gereden.
Op m'n 650 had ik ook Battlewings en daar heb ik 18.000 km probleemloos mee gereden.

Is de bandenspanning juist ?

Schijnt oorzaak nr. 1 te zijn van onrust in het stuur.
 
Is de bandenspanning juist ?

Schijnt oorzaak nr. 1 te zijn van onrust in het stuur.


ik had ook last van een wiebelend stuur, maar dan boven de 150.
bij de garage kwamen ze er gelukkig achter dat ik 50 gram lood verloren was :+
 
Over hobbelend voorwiel gesproken;

Ik heb sinds onze Vogezentrip eind juli een rare onbalans in mijn stuur als ik rij.
M'n motor is al teruggeweest naar de dealer om de band te balanceren, maar dat heeft niet geholpen, ik zwabberde vrolijk het Zwarte Woud door :')

Het probleem doet zich vooral voor tussen de 50 en 80 km/u.
Als ik het stuur dan ook nog eens los laat dan zie je 'm gewoon zwabberen.

Dealer weer gebeld en nu gaat ie een dagje terug.
Ze gaan 'm binnenstebuiten keren.
Zelf denk ik echter dat het aan mijn voorband ligt. Hoewel er niets aan te zien is, denk ik toch dat een ander bandje gaat helpen.
't Blijft wel vreemd, ik heb er nu 9.000 km mee gereden.
Op m'n 650 had ik ook Battlewings en daar heb ik 18.000 km probleemloos mee gereden.
Stroboscoop=>rollenbank ;)
 
F&S is onlangs al bij Simako geweest om het probleem aan te kaarten. Bandenspanning en balanceren zit het dus niet in. Ik gok ook dat het in de band zelf zit.
 
een band kan een plek , door een noodstop of zo, of ie is wat verschoven, misschien is leeg laten lopen een idee, hem naar de hump van de velg duwen, en dan knetter hard op pompen en dan op de normale spanning brengen.
 
een band kan een plek , door een noodstop of zo, of ie is wat verschoven, misschien is leeg laten lopen een idee, hem naar de hump van de velg duwen, en dan knetter hard op pompen en dan op de normale spanning brengen.
Of zoals bij mijn eerste F800GS een binnenband die tussen de velg en de rand van de buitenband zit gekneld... hield het wel 10K KM vol :X
 
een band kan een plek , door een noodstop of zo, of ie is wat verschoven, misschien is leeg laten lopen een idee, hem naar de hump van de velg duwen, en dan knetter hard op pompen en dan op de normale spanning brengen.

Kan ook gewoon een productiefoutje in een individuele band zitten...
 
BMW krijgt in België klappen van KTM....

Uit de Motorsite.be :

QUOTE

Het aanhoudende goede weer in augustus bracht geen kentering op de Belgische motormarkt. Integendeel zelfs, in augustus werden er 16,26% minder motorrijwielen ingeschreven dan in dezelfde maand in 2012. Op KTM na deelden alle merken uit de top-10 in de klappen. De Oostenrijkers lieten daarentegen een stijging van 22,22% ten opzichte van augustus 2012 optekenen. Honda kon met een verschil van 5 units het verlies nog temperen. De overige merken uit de top-10 lieten wel significante verschillen optekenen. Het opvallendst waren de cijfers van BMW (-30,05%) en SYM (-30,73%).
UNQUOTE

En dat niettegenstaande komst van de LC...

Mmmmmmja, hopelijk krimpt de dikke nek van BMW nu ietwat en stijgt hun commercieel gevoel navenant.
 
Laatst bewerkt:
BMW krijgt in België klappen van KTM....

Uit de Motorsite.be :

QUOTE

Het aanhoudende goede weer in augustus bracht geen kentering op de Belgische motormarkt. Integendeel zelfs, in augustus werden er 16,26% minder motorrijwielen ingeschreven dan in dezelfde maand in 2012. Op KTM na deelden alle merken uit de top-10 in de klappen. De Oostenrijkers lieten daarentegen een stijging van 22,22% ten opzichte van augustus 2012 optekenen. Honda kon met een verschil van 5 units het verlies nog temperen. De overige merken uit de top-10 lieten wel significante verschillen optekenen. Het opvallendst waren de cijfers van BMW (-30,05%) en SYM (-30,73%).
UNQUOTE

En dat niettegenstaande komst van de LC...

Mmmmmmja, hopelijk krimpt de dikke nek van BMW nu ietwat en stijgt hun commercieel gevoel navenant.
De GS verkoopt goed, maar hoeveel mensen kopen er nu nog een RT? Volgens mij zijn er veel aan het wachten op de nieuwe. Bij BMW is het probleem ook wel dubbel. Veel 1200 rijders stappen over op iets goedkopere 800s.
 
Denk als de LC RT er is het wel weer aantrekt, niemand zal nu nog een luchtgekoelde RT kopen als het nieuwe model over een paar maanden leverbaar is.

en ik denk dat eigenlijk veruit de meeste wel genoeg hebben aan het vermogen van een 800.
men zal eerder vanwege de cardan, en de uitstraling voor de R kiezen.
 
Over hobbelend voorwiel gesproken;

Ik heb sinds onze Vogezentrip eind juli een rare onbalans in mijn stuur als ik rij.
M'n motor is al teruggeweest naar de dealer om de band te balanceren, maar dat heeft niet geholpen, ik zwabberde vrolijk het Zwarte Woud door :')

Het probleem doet zich vooral voor tussen de 50 en 80 km/u.
Als ik het stuur dan ook nog eens los laat dan zie je 'm gewoon zwabberen.

Dealer weer gebeld en nu gaat ie een dagje terug.
Ze gaan 'm binnenstebuiten keren.
Zelf denk ik echter dat het aan mijn voorband ligt. Hoewel er niets aan te zien is, denk ik toch dat een ander bandje gaat helpen.
't Blijft wel vreemd, ik heb er nu 9.000 km mee gereden.
Op m'n 650 had ik ook Battlewings en daar heb ik 18.000 km probleemloos mee gereden.

dat heb ik dus ook gehad, en dat bleek aan men achterveer te liggen, echter had hij het al heel lang en dus dacht ik dat je met heidenau's niet sneller dan 160 kon.

Nu rijdt ik gewoon 210 met heidenau's en staat hij zo strak als een raver.
 
De GS verkoopt goed, maar hoeveel mensen kopen er nu nog een RT? Volgens mij zijn er veel aan het wachten op de nieuwe. Bij BMW is het probleem ook wel dubbel. Veel 1200 rijders stappen over op iets goedkopere 800s.


De RT wordt niet in zo'n grote aantallen gekocht en indien de 1200-rijders "massaal" overstappen naar de 800, zouden de verkoopaantallen ongeveer hetzelfde moeten blijven...

Meer dan 30 % minderverkoop is gewoonweg alarmerend...
 
hoe wat? iedereen een 800? waarom?


Wat ik aantrekkelijk vind aan de 800

  • structureel flink zuiniger
  • wendbaarder en lichter, en minder breed ) cilinders
  • stuk goedkoper
  • doet het lekker in diens segment
Wat ik aantrekkelijk vind aan de 1200
  • Meer vermogen met name koppel :9~
  • Cardan, veel uitgebreider ESA mogelijk
  • Sterkere toer capaciteiten van huis uit.
  • Basis onderhoud kleppen stellen, bougies wisselen makkelijk (non DOHC)
  • Tubeless banden
  • Is de bench mark in diens segment

Wat ik minder aantrekkelijk vind aan de 800

  • Basis onderhoud kleppen stellen, bougies wisselen stuk bewerkelijker.
  • Toch nog wat aanvullend plastic werk nodig bij nat weer dat bepaalde kwetsbare onderdelen (achter schokdemper' , ophoping vuil, zout, vocht bij het oliefilter te beschermen.
  • Geen tubeless banden
  • Geen 19`` voor de 800 , wel voor de 700

Wat ik minder aantrekkelijk vind aan de 1200

  • in aanschaf duurder, zwaarder, onzuiniger
  • duidelijk minder off road
  • stylering niet door iedereen gewaardeerd .

Het hangt van ieder z´n omstandigheden af wat het zwaarst moet wegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan