Het grote GS-topic deel 22 Kurven ohne Ende

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja dat was echt heel vervelend :P

[afbeelding]

Anyway. hij krijgt op beide pitten peut en vonkjes, maar de rechter loopt niet echt lekekr en als ik individueel de gasklep wat open zet dan toert linkt een beetje op en rechts hottert en stottert. iemand een idee?
Niet je gaskabel die niet mooi in het "buisje" valt?
Wat heb je gedaan voordat hij niet meer lekker liep?
 
Niet je gaskabel die niet mooi in het "buisje" valt?
Wat heb je gedaan voordat hij niet meer lekker liep?


niks. das het probleem. Hij heeft een beurt gehad, daarna nog een maandje of 2 gereden. Toen 9 weken naar Australie geweest en nu doet ie moeilijk. De vonkjes werken en der spuit peut uit de injectoren.
 
Tis alweer wel een paar jaartjes terug ...

[afbeelding]

Oh, strandritten, fantastisch! *O*
Die heb ik ook heel wat gemaakt toen ik nog aan de kust woonde ;)
Altijd zelf paarden gehad tot 2004.

Dit is één van de laatste ritten die ik heb gemaakt in 2005 ofzo, was een geleend paardje, vlak voor we de Drentse bossen in gingen:

img75380644_zps7a82849a.jpeg



En hoewel meer pk's ook érg leuk is, gaat het af en toe nog wel kriebelen als ik die ene pk zie, hoor :Y
Zeker als ik deze foto dan weer zelf terug zie.
 
Laatst bewerkt:
En niet eens zo ver van de Clematisstraat...

Mijn zwager heeft vandaag voor het zelfde geld een FZ6 gekocht van een jaar jonger met maar 10% van de kilometers...

@F800: mooie foto! Ik begin steeds meer te wennen aan de nieuwe GS. Ben bang dat ik hem straks nog mooi ga vinden ook... :o
 
Laatst bewerkt:
En niet eens zo ver van de Clematisstraat...
redelijk in de buurt ook nog ,, ding is goedkoper dan de ander 800cc 650GS,, maar die zijn naar mijn smaak te duur zou je daar een normale prijs aan hangen, voor een 5 jaar oude motor met 20 a 40 K op de klok € 5 a 6 K is ie te duur, want niemand wil hem hebben met een 100 K als je ooit wat anders wil.

zou er niet meer dan een kleine 4 K voor willen geven.

Mijn zwager heeft vandaag voor het zelfde geld een FZ6 gekocht van een jaar jonger met maar 10% van de kilometers...
is een leuke motor maar helemaal niet te vergelijken, die 650Gs heeft heel veel meer koppel , en die 25 pk extra heb je alleen op de open wegen wat aan.

@F800: mooie foto! Ik begin steeds meer te wennen aan de nieuwe GS. Ben bang dat ik hem straks nog mooi ga vinden ook... :o
 
En niet eens zo ver van de Clematisstraat...

Mijn zwager heeft vandaag voor het zelfde geld een FZ6 gekocht van een jaar jonger met maar 10% van de kilometers...

@F800: mooie foto! Ik begin steeds meer te wennen aan de nieuwe GS. Ben bang dat ik hem straks nog mooi ga vinden ook... :o

Ik was gisteren bij een andere BMW-dealer.
Die stuurdemper op de R1200GS LC van het modeljaar 2014 heeft geen technische noodzaak.

Vermits de andere modellen met de nieuwe water-motor (de GSA en de RT) wél een stuurdemper zullen (nodig) hebben, wordt de gewone GS er voortaan ook mee uitgerust, voor de eenvormigheid.

Hij heeft hem echter niet nodig en daarom worden de 2013-modellen er niet voor terug geroepen.
 
Ik was gisteren bij een andere BMW-dealer.
Die stuurdemper op de R1200GS LC van het modeljaar 2014 heeft geen technische noodzaak.

Vermits de andere modellen met de nieuwe water-motor (de GSA en de RT) wél een stuurdemper zullen (nodig) hebben, wordt de gewone GS er voortaan ook mee uitgerust, voor de eenvormigheid.

Hij heeft hem echter niet nodig en daarom worden de 2013-modellen er niet voor terug geroepen.
Waarom zouden de GSA en de RT dan wel een stuurdemper nodig hebben?

De GS met minder kilo's zou hem dan toch eerder nodig zijn..... :?
 
Hij heeft hem echter niet nodig en daarom worden de 2013-modellen er niet voor terug geroepen.
Hoeft geen verbetering te zijn, de F800GT heeft um ook niet nodig maar stuurt daardoor een stuk minder fijn heb ik gelezen.
 
Kweeni : ik deel slechts mijn zopas verworven kennis ten behoeve van wie het interesseert.

Ikzelf ben ietwat gerustgesteld, nu mijn 2013 LC geen stuurdemper krijgt.
Heb je zelf het gevoel of momenten gehad, dat je er eentje nodig zou zijn?

Ik had op de Speed Triple met acceleren wel eens momentjes, dat een stuurdemper handig zou zijn.
Je moet hem dan wel afstellen dat je er geen last van hebt.....
 
Ik heb eenmaal, met duorijdster, bergop en bij sterk accelereren tijdens een inhaalmanoeuvre een kleine wheely getrokken .... De voorkant bleef echter gewoon rustig.

Diezelfde dag raakte ik een stevige richel in de weg die flink tot in het stuur voelbaar was.

Ook nu weer geen enkele onrust in de fiets...

De LC stuurt bijzonder licht (zeker nu ik weer dagelijks met m'n 2010 GS kan vergelijken), maar ik heb die stuurdemper nog niet nodig gehad, neen.
 
Laatst bewerkt:
Wij vandaag ook de brommers gepakt en richting ommen.
Daar was vandaag een american bikes en cars event..
Uiteindelijk kort gebleven en via de IJsseldijk t harde en heerde weer naar huis..
 
Sinds lang weer eens in het Noorden van de provincie Antwerpen gereden...

Overal maximaal 70 km/ u. Nergens voorbijsteken toegelaten.

Waar geen trajectcontrole is (Brecht), staan wel dozijnen flitspalen.

Waar geen flitspalen zijn, staan wel anonieme flitswagens om de gezinnen en bejaarden op deze zonnige zondagnamiddag te pakken.

Geen minuut motorplezier gehad.

Klotementaliteit in klotelandje.

Hier zo rap mogelijk wegwezen...

:(
 
Laatst bewerkt:
Vandaag idd weinig fietsers tegengekomen :+
Maar de automobilisten... daar heb ik aardig op lopen schelden vandaag.....

Van die mensen die ineens volop in de ankers gaan om een afslag te nemen die ze (praktisch) te laat gezien hebben.. en dan het afslaan geheel zonder knipperlichten...

Nu kan ik dat nog redelijk accepteren maar niet als het er meer als 10 zijn op een ritje van 120 km _O-

Dus ik heb liever dat die mensen op de fiets de idioot uithangen dan in een auto :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan