Het grote GS-topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
full





ACF 50 heb ik gebruikt op mijn vorige brommer. Het heeft niet geholpen.
Dus nu staat de Tectyl klaar voor de winter.

Wij hebben echt ruim een volledig fles op de complete motor gebaggerd.... en halverwege de winter herhaald. En dat ging goed. Maar.... echt heeeel dik erin zetten.
 
Laatst bewerkt:
@ Motormaniac58 :


België is een tweetalig land...
Jij bedoelt Vlaams... En ook dat is geen taal, maar een verzameling van dialecten .
Een West-Vlaming begrijpt geen Limburger die geen Antwerpenaar begrijpt....
Onze gemeenschappelijke taal is dus... Nederlands (meestal met de eigen tongval uitgesproken).

Het GSforum.... ach, na een moeilijke start, werd ik wel aanvaard, dacht ik (door een brutale bek te blijven opzetten)...

Er is daar echter een moderator die liever mijn bijdrage herhaaldelijk wist, dan een goeie discussie aan te gaan... en daar krijg ik het apezuur van...





Gewoon volhouden op het GS forum...Is mij uiteindelijk ook gelukt...

Hier is het allemaal wat meer ontspannender...
Op het GS forum verwacht men soms wetenschappelijke onderbouwingen.....
Vaste "kliek"klopt volgens mij wel..
Desondanks valt er veel te lezen/halen en zijn er veel zeer behulpvaardige leden.
Bovendien zitten er op dat forum ook veel forumleden die niet lid zijn van de GS club.

Ik drink nog wel eens een Belgisch wit biertje met je... :9


;)
 
Laatst bewerkt:
021935bda89f67acb83d5b3dcf43f8f5
Wij hebben echt ruim een volledig fles op de complete motor gebaggerd.... en halverwege de winter herhaald. En dat ging goed. Maar.... echt heeeel dik erin zetten.
Mooi plaatje Henrike!



en we hoeven niet per sé naar België. We kunnen ook gewoon aan de wijn in Zuidoost Frankrijk ;) *O* *O*
 
Wat een deceptie :+
Ik zei gisteren nog dat ik het wel leuk had gevonden om je eens te horen ipv alleen te lezen.

Ja, maar dat ligt aan Slijkie's referentiekader. Na een goed gesprek met een Limburger denkt hij accentloos te spreken omdat hij het verschil niet hoort.....

(Ja, ja, je komt van Antwerpen, Slijkster, dus kan je nooit als een Limburger (Vlaams of Nederlands) klinken, ik weet het....)

Gisteren noemde ik Antwerpenaren nog de Vlaamse Amsterdammers. Ik geloof dat ik blij mocht zijn met mijn leven te ontsnappen.... :+

021935bda89f67acb83d5b3dcf43f8f5
Wij hebben echt ruim een volledig fles op de complete motor gebaggerd.... en halverwege de winter herhaald. En dat ging goed. Maar.... echt heeeel dik erin zetten.

Hmmmmmmm, dat doorkijkje op de IJsselvallei herinner ik me niet....

pondering-and-thinking-smiley-emoticon.gif
 
Laatst bewerkt:
Dat S100 spul ken ik niet, maar ik heb het eerste jaar Tectyl Wax gebruikt, dat beschermt perfect maar is een ellende om eraf te krijgen. Na drie winters laag op laag heb ik een hele middag zitten poetsen met wasbenzine en motorreiniger om alles er weer af te krijgen. De drie winters daarna heb ik gewoon spuitvaseline gebruikt. Dikke laag erop en gewoon laten zitten. Het trekt wel wat vuil aan, maar dat beschermt uiteindelijk ook weer en in het voorjaar spoel je het er met warm water zo in één keer af.

En na 6 winters doorrijden vond de dealer toen ik hem voor inruilen aanbood dat hij er nog heel erg netjes uit zag. En dat klopt ook, nette vorkpoten, nergens bloemkolen e.d.

De volgende gaat dus ook gewoon weer in de vaseline.

die s100 geeft een soort siliconenspray feel maar stinkt wel chemischer.

met een beetje zeep komt het er zo af, en het plakt niet, eerder olie achtig.

Je hebt maar een heel dun laagje nodig, meestal spuit ik het er met de luiheid op, maar het kan ook best met een doek aangebracht worden.

Het trekt wel vuil aan maar als je met je vinger over dat vuil gaat zit er een prachtig schoon oppervlak onder.

Niets hecht nog aan de motor, waar het product is aangebracht.
 
Ja, maar dat ligt aan Slijkie's referentiekader. Na een goed gesprek met een Limburger denkt hij accentloos te spreken omdat hij het verschil niet hoort.....

(Ja, ja, je komt van Antwerpen, Slijkster, dus kan je nooit als een Limburger (Vlaams of Nederlands) klinken, ik weet het....)

Gisteren noemde ik Antwerpenaren nog de Vlaamse Amsterdammers. Ik geloof dat ik blij mocht zijn met mijn leven te ontsnappen.... :+Hmmmmmmm, dat doorkijkje op de IJsselvallei herinner ik me niet....

[afbeelding]

Een GOED gesprek met een Limburger.... ??????? :? :+

Tsja, al 33 jaar dagelijkse cliëntenrelaties met Rotterdammers, Groningers, Friesen en ander Noordelijk volk... dat overleef je niet ongestraft...

Je bloedeigen, prachtige Antwerpse tongval lijdt eronder en je gooit in godesnaam zelfs het statige GIJ en U overboord voor het snauwerige JIJ en JOU...

Héllup, ik ben een volksverrader... snif... en dat allemaal voor de gore poen... snotter...

PS : sorry,zonet nog naar een aflevering van Crimiclowns gekeken en die weergaloze Johnny de Mol heeft me zowaar betoverd... :}
 
Mooi plaatje Henrike!



en we hoeven niet per sé naar België. We kunnen ook gewoon aan de wijn in Zuidoost Frankrijk ;) *O* *O*

Of beter nog, gelet op de verdiende en sinds gisteren nog sterk verhevigde populariteit van F800_rijder zakken we in 2014 best af naar het idyllische West-Vlaanderen , waar het beste trappistenbier TER WERELD wordt gebrouwen .

Ik moge dan ook verhopen dat jullie met de vereiste Christelijke ingetogenheid volgende site even bezoeken :

http://www.sintsixtus.be/

:Y O-)
 
Laatst bewerkt:
Een GOED gesprek met een Limburger.... ??????? :? :+

Tsja, al 33 jaar dagelijkse cliëntenrelaties met Rotterdammers, Groningers, Friesen en ander Noordelijk volk... dat overleef je niet ongestraft...

Je bloedeigen, prachtige Antwerpse tongval lijdt eronder en je gooit in godesnaam zelfs het statige GIJ en U overboord voor het snauwerige JIJ en JOU...

Héllup, ik ben een volksverrader... snif... en dat allemaal voor de gore poen... snotter...

PS : sorry,zonet nog naar een aflevering van Crimiclowns gekeken en die weergaloze Johnny de Mol heeft me zowaar betoverd... :}

U heeft Uw inburgeringsexamen voor het Nederlandse staatsburgerschap met goed gevolg afgelegd! :P
 
Beste GS rijders...

ik ben me aan het orienteren om een 1200 gs adventure aan te schaffen en er staan er genoeg en met allerlei verschillende kilometer standen.

nu vraag ik me af bij welke kilometerstanden de grote kosten posten verwacht kunnen worden zoals vervangdelen in de cardan, koppeling, bepaalde lagers in het blok enz enz.

waar zitten de pijn punten van deze motoren zodat ik mij een beetje kan voorbereiden op mogelijk onderhoud enzo.
 
Beste GS rijders...

ik ben me aan het orienteren om een 1200 gs adventure aan te schaffen en er staan er genoeg en met allerlei verschillende kilometer standen.

nu vraag ik me af bij welke kilometerstanden de grote kosten posten verwacht kunnen worden zoals vervangdelen in de cardan, koppeling, bepaalde lagers in het blok enz enz.

waar zitten de pijn punten van deze motoren zodat ik mij een beetje kan voorbereiden op mogelijk onderhoud enzo.

Eerst direct maar een tikkie terug... heb je op voorhand al enig idee aan wat voor tellerstand je zit te denken? Sowieso denk ik dat je tot en met de 40k (en da's erg prudent) weinig ellende hoeft te verwachten (maandagochtendexemplaren daargelaten).
 
Ik was in voorbereiding op een zuipfeest. -O-

Moet je dit onderdeeltje ff lezen :

http://www.sintsixtus.be/nl/brouwerij2.htm

Om de TWEE MAANDEN mag je, mits reservatie (en de telefoonlijnen zijn steeds bezet én je telefoonnummer wordt geregistreerd) EEN kratje trappistenbier komen kopen, waarvoor je tot 40 euro mag aftikken...

Ook je nummerbord wordt geregistreerd ...

Dat wordt dus een karig zuipfeestje... :P
 
Beste GS rijders...

ik ben me aan het orienteren om een 1200 gs adventure aan te schaffen en er staan er genoeg en met allerlei verschillende kilometer standen.

nu vraag ik me af bij welke kilometerstanden de grote kosten posten verwacht kunnen worden zoals vervangdelen in de cardan, koppeling, bepaalde lagers in het blok enz enz.

waar zitten de pijn punten van deze motoren zodat ik mij een beetje kan voorbereiden op mogelijk onderhoud enzo.
Aan welk jaartal/kmtertal en welke 'verplicht' aanwezige opties zat je te denken, ik heb 'm nog in de garage staan en lig in de zware overweging om 'm aankomend jaar in te ruilen op een nieuwe Adventure, misschien trek jij me over de streep :+
 
Eerst direct maar een tikkie terug... heb je op voorhand al enig idee aan wat voor tellerstand je zit te denken? Sowieso denk ik dat je tot en met de 40k (en da's erg prudent) weinig ellende hoeft te verwachten (maandagochtendexemplaren daargelaten).

Ik maak zelf aardig wat kilometers.. en zometeen met nieuwe job maak ik 170 km per dag woon werk verkeer.

dus ik zoek er 1 met max 50.000 op de teller. echter vind ik een hogere km stand niet erg maar dan zou ik graag willen weten wanneer ik er rekening mee kan houden wanneer het blok open moet voor groot onderhoud... dus cardan en of eventuele lagers/ andere delen in het blok zodat de hele motor uit elkaar moet en dergelijke.

heb ook een GSA op t ook met 96K op de teller, maar dan wil ik wel weten wat ik ongeveer kan verwachten. natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en ik kan ook gewoon weg pech hebben. maar globaal gezien dan.
 
Als je zelf veel km's maakt, zou ik een iets frissere kopen.
 
dat zijn dus van die dingen die ik wel zou willen weten dus.

je ziet veel GS-en met hoge kilomterstanden maar de vraag is dan... wat is er in de tussentijd aan vervangen en bij welk km stand :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan