Het grote GS-topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
is zeker een aanrader
Erik van Lent motorkeuringen

dan heb je meer zekerheid

Thx! Ik ga e.e.a. nog eens goed overdenken. Er is een aankoopbon van de motor aanwezig van juni 2012. Dat is ook de datum van 1e toelating in Nederland. Ergo: in de UK van mrt 2008 tot jun 2012 slechts (dus 4 jaar) 9.600 km gereden. Dus nog geen 2.500 per jaar. Tja, zou natuurlijk kunnen maar ik weet het niet.
 
Geen boekjes en facturen vanuit de UK erbij?


Bij mijn brommer zat alles compleet bij. Da's ook de enige reden dat ik 'm toch wilde ondanks de import.
 
Originele boekje met stempel levering (in Bristol mrt 2008). Vervolgens is de volgende stempel van de eerste beurt in NLD bij 9.600km. Verder staat er niets in het boekje (over het onderhoud in de UK). Lijkt me vreemd dat je 4 jaar geen onderhoud laat uitvoeren. Toch?
 
Je kunt de dealer bellen waar hij gekocht is.
Heb ik met NL motoren ook een paar kaar gedaan.
 
Die bestaat helaas niet meer. Ik heb intussen wel de RDW een mail gestuurd. Ik neem aan dat bij een invoerkeuring ook de kmstand wordt genoteerd. Vraag me sowieso af hoe makkelijk ze kunnen knoeien met de kmstand (mijn gevoel zegt: alles kan...). Zou dan nl. ook al in de UK kunnen zijn gedaan en dan kom ik er dus nooit achter....
 
Jep. Motor loopt overigens als een zonnetje en schakelt erg soepel. Geen lekkages kunnen ontdekken (keerringen, kardanas). Geen "vreemde" schades, krassen etc. En het feit dat ik nog garantie heb t/m juni 2014 is natuurlijk ook niet verkeerd. Wat je al zegt: blijft een gok.
 
Normaal komt een motor ieder jaar voor een oliewissel, ook al is er maar 2000km mee gereden. Wat ik al eerder zei, ga naar een BMW dealer met het framenummer (Balhoofd) en doe daar eens navraag.
 
Ik mag me hier nu officieel ook melde *D

Heb al es paar weken eerder wat vragen gestelt hier maar vandaag ging de kogel door de kerk... Gsa uit 2009 *O*

full
 
@Nurd, je hebt het over de in Adventure kleren gestoken GS. Is die zo ingevoerd of pas in NL omgebouwd tot Adventure look-a-like. En voor een UK fiets is een teller zonder miles niet gebruikelijk.
Met onderhoudsboekjes is het gebruikelijker dat de eerste paar beurten zijn ingevuld ivm garantie. Een 2e of volgende eigenaar laat het onderhoud nog wel eens elders uitvoeren.

Voordelen zijn idd het bouwjaar icm de km.stand en de garantie.
 
Mijn motor zit ook geen ingevuld boekje bij, maar een belletje naar Houtrust was genoeg om de hele onderhoudshistorie terug te horen. Je moet je boekje wel meenemen naar de dealer om 'm ingevuld te krijgen. :')
 
Tells me..... volgende keer zal ik het boekje weer meenemen en de stempels als nog laten zetten... facturen neem ik dan wel mee ter bewijs. (al dat verhuizen helpt niet echt mee bij dat soort dingen).

Nu...wijntje, weekend *D
 
Een hartelijk welkom voor Silver. Mooie motor! Enjoy tHe ride.

@theNurd. Van Lent is een prima idee. Die ziet zo of er slijtage of valpartijen zijn geweest. Aan de andere kant het gemiddelde jaar kilometrage van motoren is 3800 km. En daar zitten dus ook de veelrijders bij. En sommigen hebben meer dan één motor. Ik had ook een paar jaar een K1200S naast de GSA, daar heb ik dus ook maar 4k meegereden in twee jaar en dat was dan nog omdat ik er een trip mee naar Duitsland heb gemaakt. Ik heb die ook verkocht omdat je er toch maar op één tegelijk kan rijden.. Dus het kan heel goed zijn dat er maar 2500 per jaar is gereden. Succes met de aanschaf! :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan