Het grote GS-topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet ik, maar die is niet opgewassen tegen het Belgische wegdek. -O-


een Range niet bestendig ? die dingen zijn best goed, wat dorstig en onhandig in de binnenstad.

en sommige materialen zijn wat kwetsbaar maar daar heeft een rover ook last van :X
 
facepalm-smiley-emoticon.gif
 
dat geloof je nu toch zelf niet ???


Ik was er niet bij en jij ook niet...

Dat is juist het gevaar : zo'n bestelwagenchauffeur gooit een eigengemaakt filmpje op het internet..., niemand kent de omstandigheden, niemand weet of dat filmpje niet geprepareerd werd en geen enkele vaststelling werd door een bevoegd politieman gedaan.

Niet alleen wordt eerst een volledig onschuldige handelaar (de juwelier voor wiens winkel de BMW geparkeerd werd gezien) bedreigd, uitgejouwd en gebroodroofd, doch vervolgens gaat op basis van deze zeer wankele rechtsgrond en met totaal misprijzen voor de meest elementaire regelen van de privacy de Procureur des Konings (=Officier van Justitie) tot vervolging over...

Rijdt die BMW-chauffeur op dat filmpje als een gevaarlijke gek ?

Ongetwijfeld !

Mag echter elke burger een filmpje op het internet gooien, en moet vervolgens elke (verkeers)inbreuk automatisch vervolgd worden ?

Waar ligt dan de grens ?

Gaan we zelf vermeende overtreders opzoeken met brandende toortsen en haastig opgerichte galgen ?

Jongens, wat een ontsporing van de rechtstaat ! :(
 
Laatst bewerkt:
Waar ligt dan de grens ?


Lastig is dat ook hè, met dat Schengen verdrag. Voordat je het weet ben je de grens alweer gepasseerd.




Maar even zo vrolijk, Facebook en Twitter geven inderdaad voldoende mogelijkheden om terug te keren naar het aloude volksgericht. En dat wordt weer grotendeels veroorzaakt, althans naar mijn al dan niet bescheiden mening, door het degenereren (van een deel) van de mensheid tot de staat van de illustere oermens, de neanderthaler. Komt vast door alle zoet- kleur- en smaakstoffen in het voedsel.
 
Ik was er niet bij en jij ook niet...

Dat is juist het gevaar : zo'n bestelwagenchauffeur gooit een eigengemaakt filmpje op het internet..., niemand kent de omstandigheden, niemand weet of dat filmpje niet geprepareerd werd en geen enkele vaststelling werd door een bevoegd politieman gedaan.

Niet alleen wordt eerst een volledig onschuldige handelaar (de juwelier voor wiens winkel de BMW geparkeerd werd gezien) bedreigd, uitgejouwd en gebroodroofd, doch vervolgens gaat op basis van deze zeer wankele rechtsgrond en met totaal misprijzen voor de meest elementaire regelen van de privacy de Procureur des Konings (=Officier van Justitie) tot vervolging over...

Rijdt die BMW-chauffeur op dat filmpje als een gevaarlijke gek ?

Ongetwijfeld !

Mag echter elke burger een filmpje op het internet gooien, en moet vervolgens elke (verkeers)inbreuk automatisch vervolgd worden ?

Waar ligt dan de grens ?

Gaan we zelf vermeende overtreders opzoeken met brandende toortsen en haastig opgerichte galgen ?

Jongens, wat een ontsporing van de rechtstaat ! :(

Dankzij de GAS boetes is ons land al lang ontspoord.

In de rechtbank zal dit filmpje hoogstwaarschijnlijk onontvankelijk verklaard worden en niet gebruikt kunnen worden: gevolg: seponering.
Volgens de wet (of KB of MB) dienen alle dashbordcams gemeld te worden aan de privacycommissie.

En een tijdje geleden probeerden 2 kerels me ook van de weg te rijden met hun skoda fabia. En uitstappen om te meppen zat er ook bij. Reden: ik had met mijn lichten geknipperd nadat ze me reeds van de weg gereden hadden door geen voorrang te verlenen (waar ik recht op had). Goed dat mijn wagen een pak sneller was dan die van hun, want ik ben gewoon weggereden.
 
Een nieuwe -ook plots opgedoken- studie bewijst : "SKODA-rijders zijn NOG agressiever dan BMW-rijders"... :P
Soms doen ze er ook om: ik stootte daarnet op de volgende kop:


Bijzonder zwaar ongeval in Wijtschate, bestuurder knalt met BMW frontaal tegen boom


Met een renault zou het merk er niet bij staan...
 
Ik heb daar ooit eens een lezersbrief over geschreven naar de Gazet van Antwerpen... dat idd steeds en uitsluitend het merk BMW wordt vermeld bij antipathieke ongevallen...

Daarna is het een tijdje beter gegaan... maar de publieke opinie prevaleert uiteindelijk...

Je m'en fous, ik rijd al decennia met BMW én ik gebruik mijn knipperlichten én ik geef voorrang en ik doe niet aan bumperkleven... maar ik rijd wel gezwind... :P
 
Ik heb ooit ook zo'n lichte jas gehad... na een maand rijden in "dirt and grime" zàg hij er niet meer uit...
Heb ik geleerd met mijn fluo ja. Dat blijft niet proper en ziet er niet uit na de kortste keren. Zwart, grijs en bruin zijn ideale kleuren voor textielen jassen en broeken.
Een gele helm kuis je tenminste makkelijk met een beetje instanet. *D
 
een tijd lang gebruik ik een fluor hesje en kocht gewoon een ander, maar kon er wel een 2 a 3 jaar mee toe,, en de duurdere kon je met kleurbehoud gewoon wassen.
 
een tijd lang gebruik ik een fluor hesje en kocht gewoon een ander, maar kon er wel een 2 a 3 jaar mee toe,, en de duurdere kon je met kleurbehoud gewoon wassen.
Ja, ze blijven gewoon grijs bruin na het wassen. Maar misschien had ik daar geen 6 maand mee moeten wachten om het een 1e keer te laten wassen.
 
een Range niet bestendig ? die dingen zijn best goed, wat dorstig en onhandig in de binnenstad.

en sommige materialen zijn wat kwetsbaar maar daar heeft een rover ook last van :X

Een range, dat zou ik nooit moeten hebben, die luchtveren staan bekend op het falen! Dat is nu eens echte goedkope brol in een duur kleedje! :'),
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan