Het grote GS-topic deel 26 - op naar de zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Ferry, gefeliciteerd! We hebben Spidermantaart of Miniontaart (van Despicable Me).. ;)


Onze middelste wordt vijf!
 
Ferry, happy birthday! ;) [afbeelding]


Wij hebben vandaag de jaarlijkse motortoertocht van Detox z'n werk.
Altijd een gezellige dag, hopelijk werkt het weer ook mee.
Hij heeft de route uitgezet en rijdt een deel van de groep voor, dus vroeg op pad :P

Fijne dag allemaal!


Dank jullie wel allemaal :) 46 jaar B|
Maar nog steeds niet volwassen :)


Joke, laat ff weten hoe alles gaat met de hyperpro.
Ik ben ook geinteresseerd. Ik denk dat ik zelf alleen voor doe.

Sommigen zeggen dat je geen verschillende veren voor en achter moet hebben, maar dat verschil is nu vele malen groter.
De achterschokbreker vind ik gewoon goed, terwijl die voor absolute bagger is.

Van Harten kon t ook doen zei hij. Eerst leek me dat geen goed idee, maar als je kijkt wat zij allemaal voor specials maken. Ze waren toevallig bezig met vering.
 
Laatst bewerkt:
Joke, laat ff weten hoe alles gaat met de hyperpro.
Ik ben ook geinteresseerd. Ik denk dat ik zelf alleen voor doe.

Sommigen zeggen dat je geen verschillende veren voor en achter moet hebben, maar dat verschil is nu vele malen groter.
De achterschokbreker vind ik gewoon goed, terwijl die voor absolute bagger is.

.

Vooraan een progressieve veer en achteraan niet, lijkt me niet verstandig...

Daar is die motor helemaal niet voor geconcipieerd...

Met 2 HyperPro's heb je twee goeie veren en anders blijf je achteraan een "matige" en half versleten veer behouden...
 
ik heb toen gewoon voor en achter gedaan,, dan ben ik gelijk helemaal klaar.

Ik wilde eigenlijk ook alleen maar de voorveer vervangen. Maar Stamper was heel uitgesproken over het feit dat ik dan ook achter moest vervangen.
Ach, en om van het gezeur de discussie af te zijn........ ;)














.....en hij heeft er meer verstand van dan ik :$ .........
 
Laatst bewerkt:
Een leuk bijverschijnsel van het hebben van een écht offroadfietsje (m'n KTM) is , dat ik met m'n GS ook niet meer automatisch rechtsom maak, als het asfalt ophoudt...

Ik ben de jongste dagen al meer offroad gegaan met m'n DOHC dan de 4 jaar voordien sinds ik 'm heb.

Wel nota aan mezelf : als je akkerwegen in Zeeland gaat doorploegen, kijk dan uit of er er niet zopas een lekkende beerkar is gepasseerd ... Mijn hele motor stonk naar p!s en str°nt...

Dat werd dus afhozen met de tuinslang...
 
Lekkerrrrrr, baggeren met dat hok :9





@ Vering: De zwakste schakel in het hele verhaal bepaalt de eindstand :)
 
@ Vering: De zwakste schakel in het hele verhaal bepaalt de eindstand :)
Dat zal ik dan wel zijn. :X

Mijn Fireblade was bijvoorbeeld een topmachine, maar om nou te zeggen dat mijn rondje Assen een toptijd opleverde........ :N





Ik heb ook begrepen dat de combi van banden en vering een hele belangrijke is........
hidden-03.gif
 
Ik wilde eigenlijk ook alleen maar de voorveer vervangen. Maar Stamper was heel uitgesproken over het feit dat ik dan ook achter moest vervangen.
Ach, en om van het gezeur de discussie af te zijn........ ;)

Als ik me goed herinner waren de voorveren inclusief montage ongeveer 75% van de totale kosten, voor die € 110 extra kun je net zo goed de achterveer (zonder schokbreker) mee laten vervangen.

Op zich past op een totaal zwarte zo'n paarse veer nog wel. Zelf heb ik overigens wel zwart, paars met geel is een net iets te opvallende combi. ;)
 
Dat zal ik dan wel zijn. :X

Mijn Fireblade was bijvoorbeeld een topmachine, maar om nou te zeggen dat mijn rondje Assen een toptijd opleverde........ :N





Ik heb ook begrepen dat de combi van banden en vering een hele belangrijke is........
[afbeelding]
:Y ;)


Ik reed in een dag een achterband compleet aan gort.

Dat was de grens voor de vering, maar naar later bleek ook mijn eigen grens :P
Fiets dik verbeterd, maar veel sneller werd ik er niet meer van :N
 
Ik wil maandag ff wat onverhard gaan rijden.
Heeft iemand hier voor mij een recente route, deels onverhard?

Hoeft niet perse in midden NL te zijn.
 
Als ik me goed herinner waren de voorveren inclusief montage ongeveer 75% van de totale kosten, voor die € 110 extra kun je net zo goed de achterveer (zonder schokbreker) mee laten vervangen.

Op zich past op een totaal zwarte zo'n paarse veer nog wel. Zelf heb ik overigens wel zwart, paars met geel is een net iets te opvallende combi. ;)

wat voor mij de doorslag gaf was dat je met relatief weinig geld 80 % verbetering krijgt van 40 % van het geld van als je alles laat doen en vervangt ( dempers )

ben nu wel van het duiken af en dat geschommel bij remmen en gas open en slaan met de achter kant als ik wat brusk weg scheur .
 
Hoi,
Ben nieuw hier , en kom uit Delfzijl. kom van een KTM SMT af en nu dus aan de bmw M
Ik heb gisteren een 2012 Triple Black gekocht en kan hem eind deze week ophalen .
Maar nu heb ik een vraag : ik vind de kofferrek achter de duo spuug lelijk kan ik deze vervangen voor een rek van een adventure ? En kan ik mijn vario koffers dan ook nog gewoon gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Vario koffers passen alleen op vario kofferhouders. Jij doelt waarschijnlijk op het rekje waar de topkoffer op staat?
Maar effe wat anders, wat je ook doet met je GS, het blijft toch een lelijk ding. Als de GS niet zo subliem zou rijden zou alleen Stevie Wonder een GS rijden. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan