Het grote GS-topic deel 26 - op naar de zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vario koffers passen alleen op vario kofferhouders. Jij doelt waarschijnlijk op het rekje waar de topkoffer op staat?
Maar effe wat anders, wat je ook doet met je GS, het blijft toch een lelijk ding. Als de GS niet zo subliem zou rijden zou alleen Stevie Wonder een GS rijden. ;)

Ja ik bedoel dat rekje , die wil ik gaan wisselen met die stalen van de adventure. En tevens mijn vario beugels en koffers blijven gebruiken
Gaat dat ?
 
Let je even niet op, zij ze zo 600 posts verder hier :o

[me=JPD]heeft zijn GS behoorlijk gemist op Lesbos[/me] :')

Ga toch ooit nog eens een paar Griekse Eilanden bezoeken, pure off the road paradijsjes, al dacht de oliecarter van de huurauto daar iets anders over :X
 
:^ had graag gezien dat m'n F 800 GS de tank groter was rond de 275 km gaat het lampje alweer branden er gaat dan een 11 L in , denk dat ik als volgende motor maar voor een GSA moet gaan

omdat ik ook woon & werk met m'n GS vind ik het wel fijn dat ik meestal wel riant boven de goede kant van de 1 op 20 zit.

lol kost geld,, maar als ik door slim te kiezen de zelfde lol heb maar wel genoeg bespaar laat ik dat niet zitten.
Je zou makkelijk 350 KM moeten kunnen rijden, lukte mij in ieder geval meestal wel... je hebt ook nog 5 liter over zo te lezen.., daarnaast hoe vaak rij je meer dan 300 KM zonder tankstation tegen te komen :?

Heb de F800GSA inmiddels voor de 2e keer boven de 500 KM op 1 tank gereden... *D
 
mensen die echt voor het verbruik gaan moeten geen TMax kopen ,, die kunnen beter een 200~400 cc scooter 1 cilinder die doen 1 op 30

al gaat het me niet eens om zoveel km aan één stuk te rijden, ik moet nu minstens 1 x per week tanken en dat doe ik over de grens.

als ik alleen naar het werk rij doe ik een 160 a 200 per week,, heb ik dan al een rondje gereden van een 70 a 80 is het alweer gedaan,, ik zou 16 L hebben waarvan 4 L reserve dus 12 L effectief kunnen benutten, met een 5 L extra zou ik al blij zijn.
Euh.. waarom kun je die 4L niet gebruiken? Stopt ie als het reserve lampje gaat branden? Volgens mij telt ie keurig af hoeveel KM je nog kan rijden...
 
:^ Als je een adventure rek plaatst zal je ook andere koffers moeten nemen.
 
Euh.. waarom kun je die 4L niet gebruiken? Stopt ie als het reserve lampje gaat branden? Volgens mij telt ie keurig af hoeveel KM je nog kan rijden...


hoor iets te vaak dat mensen stilvallen ,,, al zal ie in de meeste gevallen te negatief aftellen naar 0 zodat je relatief een marge heb.

nou rij ik wat rustig met 4 L zou ik doorsnee wel een 80 a 100 km ver komen.
 
hoor iets te vaak dat mensen stilvallen ,,, al zal ie in de meeste gevallen te negatief aftellen naar 0 zodat je relatief een marge heb.

nou rij ik wat rustig met 4 L zou ik doorsnee wel een 80 a 100 km ver komen.

Het is gewoon heel simpel; als je benzinelampje gaat branden moet je binnen ongeveer 60 km tanken. Dat is een veilige marge. Nog nooit een probleem gehad.
 
GSA bagagerek is mogelijk, maar icm met vario koffers alleen met een aanpassing.
Het rek moet je deels bevestigen op de bevestiging punten waar je de vario koffers inhaakt. Dat moet je van het rek dus wegslijpen.
Ik zou het zelf niet willen aanpassen ivm eventuele krachten die op het rek komen te staan als je met bagage rijdt. Zelf heb ik een GSA bagage rek en een GSA zijkoffer rek met koffers op mijn GS gezet.

Op www.bmwclub.nl/forum zijn een aantal mensen die het rek wel aangepast hebben. Je kunt daar zoeken naar ervaringen.
 
Thnx voor de routes heren.
Vannacht zelf nog iets zitten maken, maar m'n maatje moet onverwachts aan de arbeid :/
 
Smoesjes X!

En alvast welkom hier SD. Het adventure rek kan je niet zonder meer gebruiken met de vario houders. Net wat Spotlight zegt en op het GS club forum is daar eea over terug te vinden.

En die Ufo achterop wen je aan. Veel plezier met je nieuwe fiets!

Voordat ik mijn GSA kocht, had ik ook op de SMT proef gereden. Dat beviel helemaal niet slecht, maar ik vond de GSA toch comfortabeler voor lange afstanden...
 
Hoihoi. gisteren een ritje gemaakt. Ruim 600km. Vandaag banden besteld... MPR4: staan in het rood, Anakee3: rood, en andere alternatieven hebben ook een kleurtje rood bij de bestelstatus... Maar er zal wel iets beschikbaar zijn.
 
Euh.. waarom kun je die 4L niet gebruiken? Stopt ie als het reserve lampje gaat branden? Volgens mij telt ie keurig af hoeveel KM je nog kan rijden...

En dat klopt dus lang niet altijd.... het is mij niet overkomen maar daar zijn meerdere negatieve ervaringen mee.

Bij mij stond er nog 7 kilometer te gaan en hij reed nog. *D
 
En dat klopt dus lang niet altijd.... het is mij niet overkomen maar daar zijn meerdere negatieve ervaringen mee.

Bij mij stond er nog 7 kilometer te gaan en hij reed nog. *D

De (oliegekoelde) boxer is niet altijd even betrouwbaar qua meten van de benzine hoeveelheid. Heeft te maken met de manier van meten o.i.d.?

Maar volgens mij ging het hier om de benzinemeter van de staande twins?
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik nog steeds een nadeel van die 2013 GS, die telt niet meer af, die telt op...
Yep.. en de reserve is vrij krap... heb al meegemaakt dat met 15 km op reserve te hebben gereden ik 23,50 l in de 24 l tank kwijt kon... gisteren nog 3 streepjes over ging er ook al bijna 22 L in...
 
En dat klopt dus lang niet altijd.... het is mij niet overkomen maar daar zijn meerdere negatieve ervaringen mee.

Bij mij stond er nog 7 kilometer te gaan en hij reed nog. *D
In dit geval had ik het specifiek over de F800GS 2008, bij de 2013 Adventure is het ook heel anders :X
 
De (oliegekoelde) boxer is niet altijd even betrouwbaar qua meten van de benzine hoeveelheid. Heeft te maken met de manier van meten o.i.d.?
Maar volgens mij ging het hier om de benzinemeter van de staande twins?
:Y en dan ook nog van het 'eerste' model(2008-2012 :? )
 
Thnx voor de routes heren.
Vannacht zelf nog iets zitten maken, maar m'n maatje moet onverwachts aan de arbeid :/


Prima weer voor een afscheidsritje van de Beemer..... dan maar afscheid nemen tijdens de laatste woonwerk kilometers :P

Zal wel opnieuw leren motorijden worden....die Beemer doet alles wel errug makkelijk

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan