Het grote GS-topic deel 26 - op naar de zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heerlijk... in 2012 ook in Corsica geweest.


Tips...
- Ik neem aan dat je de overtocht al geregeld hebt? Zoniet, dan zou ik kiezen voor Corsicaferries. Alles tot in de puntjes geregeld. Wij deden de overtocht op een nachtboot (zo spaar je een overnachting en verlies je geen daguren op een boot) Vertrokken vanuit Toulon om 19u en 's morgens om 07 aan land in Bastia, meteen klaar om de Cap te rijden.

- De Cap rij je best in tegenwijzerzin. In wijzerzin rij je aan de binnenkant tegen de rotsen, en er kan hier en daar wel wat op de weg liggen.

- De Westkant van het eiland vind ik persoonlijk de mooiste kant.

- Wegen die bij mij erg in de smaak vielen:
- D81 van St Florant naar L'ille Rousse
- D81 van Calvi tot Porto is TOP
- D84 van Porto naar Corte is ook wondermooi
- Maar ook de kleinere wegen in het binnenland zijn soms een verrassing op zich.

- Wij verbleven in Algajola, Porto en Propriano. In Porto kan je met een speedboot mee het water op, ook een aanrader. Je kan dan een bezoekje brengen aan het kleine dorpje Girolata en het natuurreservaat Scandola.
Algajola is een klein dorpje waar je lekker kan eten. Propriano vonden we het minst van de drie... slecht gegeten en veel drukker dan de andere twee verblijven. Het Noordelijke deel van Corsica beviel ons dus ook het best.

En goed kijken wat je naast de weg kan vinden.... ik wil zo terug... :P
[afbeelding]


Ik zie er geen lingerie tussen liggen.. zal dus wel meegevallen zijn, vermoed ik... :+
 
Die 309, was dat niet een mislukte Talbot of zo?


mij pa heeft beide gehad zo'n Horizon en 309,,, reed helemaal niet slecht alleen wat gevoelig voor roest en de kwaliteit van de gebruikte materialen was niet top.

( de latere modellen waren beter )
 
mij pa heeft beide gehad zo'n Horizon en 309,,, reed helemaal niet slecht alleen wat gevoelig voor roest en de kwaliteit van de gebruikte materialen was niet top.

( de latere modellen waren beter )
Peugeot is nog steeds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :( de lijst met mankementen aan die 206SW van mij word alleen maar langer. -O-
 
Peugeot is nog steeds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :( de lijst met mankementen aan die 206SW van mij word alleen maar langer. -O-


ik ben definitief afgehaakt toen het begon te vriezen en het dashboard letterlijk in tweeën brak........

het motorblok was nog een echte Talbot blok,, oerbetrouwbaar,, zweette soms wat olie,, maar wat een shit met de sensoren o.a van het koelsysteem,

en zwaar dat ze werden die peugeot's na de 309 nu met de nieuwste modellen pakken ze dat wel aan....
 
*D Het was even geduldig werken maar dan toch

wcdKqelV


Helaas heb ik er 2 -O-
 
Aan alle Belgen hier: gefeliciteerd met de overwinning van de Rode Duivels! *O*
Ik hoor het net op de radio.
Had een kleine twee uur geleden al iets gehoord over 0-1 achterstand dus ik zag het somber in maar heb wel voor jullie geduimd :Y
Gaan jullie morgen ook voor ons duimen? *D


Jullie zitten nu waarschijnlijk aan het BB (Belgisch Bier :P)
 
Laatst bewerkt:
Aan alle Belgen hier: gefeliciteerd met de overwinning van de Rode Duivels! *O*
Ik hoor het net op de radio.
Had een kleine twee uur geleden al iets gehoord over 0-1 achterstand dus ik zag het somber in maar heb wel voor jullie geduimd :Y
Gaan jullie morgen ook voor ons duimen? *D


Jullie zitten nu waarschijnlijk aan het BB (Belgisch Bier :P)

E-R, bedankt !

Was wel heerlijk rustig rijden, daarnet... ;)

Morgen duimen we weer voor jullie... En moet ik weer, zoals Remi, alleen op de wereld in Zeeland gaan toeren..'
 
Die hoekjes had ik achterwege gelaten... voor de rest...
... Übergeile stickers... :Y
 
Die hoekjes zijn handig om de boel mee te richten. Als ze aan beide kanten eenmaal goed zitten rap weer verwijderen :Y
Nu nog alle landen aankruisen waar je hebt gereden :+
 
GSA bagagerek is mogelijk, maar icm met vario koffers alleen met een aanpassing.
Het rek moet je deels bevestigen op de bevestiging punten waar je de vario koffers inhaakt. Dat moet je van het rek dus wegslijpen.
Ik zou het zelf niet willen aanpassen ivm eventuele krachten die op het rek komen te staan als je met bagage rijdt. Zelf heb ik een GSA bagage rek en een GSA zijkoffer rek met koffers op mijn GS gezet.

Op www.bmwclub.nl/forum zijn een aantal mensen die het rek wel aangepast hebben. Je kunt daar zoeken naar ervaringen.

Bedankt , hier kan ik wat mee :)
 
Eindresultaat *O* En de hoekjes zijn weg :Y

vqybIJV4


Met een plantenspuit licht de ondergrond inspuiten met water ms een optie?..........werkt met de meeste stickers prima.

Door het water kun je de plek waar de sticker moet komen, nog iets verschuiven.
Duurt door deze werkwijze wel iets langer voordat het goed plakt........ ;)

Super tip :Y Werkte perfect thnx :D

Zijn dit de reflecterende?

:Y
 
Laatst bewerkt:
Even uploaden naar MF dan maar :)

Dit zijn ze zoals je ze overdag ziet.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan