Het grote GS-topic deel 26 - op naar de zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, effe stoer doen, Detox, maar voor deze bikkel was het toen ook een rotdag, hoor...

Trouwens, volgens onze dierenarts hopen uiteraard de meeste mensen dat hun ouwe hond gewoon in zijn slaap overlijdt, maar dat gebeurt procentueel gezien erg zelden, blijkbaar...

Wetende dat een hond zich altijd beter/gezonder zal voordoen dan hij eigenlijk is, zal je dus uiteindelijk zelf moeten beslissen wanneer het niet meer leuk voor'm is...

Moeilijk en triest, maar dat ben je hem wel verschuldigd (net zoals er ook bij blijven bij de dierenarts, zodat-ie niet bang is, ook al snapt hij niet wat er gebeurt).

Jongens toch, je bent gek op zo'n beest, waarom leeft-ie niet een beetje langer ?
Bij de dierenarts? bij de onze is de dierenarts thuis gekomen en is de hond ingeslapen op ons terras in onze armen met het hele gezin er rond. Altijd een pijnlijk moment, maar het is wel beter.
 
Bij de dierenarts? bij de onze is de dierenarts thuis gekomen en is de hond ingeslapen op ons terras in onze armen met het hele gezin er rond. Altijd een pijnlijk moment, maar het is wel beter.

Hier laat ik de dierenarts ook thuis komen als het zo ver is.
En aangezien we hier een roedeltje hebben (3 honden), wil ik ook dat de achterblijvers zien dat ze er niet meer is. Ik geloof er heilig in dat er ook bij hen dan een besef en berusting komt. Heb dat met eigen ogen al eerder gezien. Iets met instinct en natuur.

Maar hé, ze is er nog, dus waar hebben we het over ;)
En nee, ik ga niet met haar wandelen op knooppunt Hoevelaken :(
full
 
Maar goed, mótorforum he... :')

V.w.b. de zadelkwestie, darksight, daar ben je zeker niet de eerste en ook zeker niet de laatste mee.
Op één of andere manier snapt BMW een hoop, maar niets van zadels :N
Veel rijders hier rijden dan ook met een ander zadel. Welke dat is verschilt weer per persoon.
Weer anderen hebben het bestaande zadel harder laten maken.
Het is en blijft zoeken naar wat voor jou werkt.

Maar aan zadelpijn zul je hoe dan ook nooit ontkomen bij lange ritten. Dat is een ding wat zeker is.
(Of je moet een Goldwing met leren fauteuil nemen :+ )
 
Laatst bewerkt:
Hier laat ik de dierenarts ook thuis komen als het zo ver is.
En aangezien we hier een roedeltje hebben (3 honden), wil ik ook dat de achterblijvers zien dat ze er niet meer is. Ik geloof er heilig in dat er ook bij hen dan een besef en berusting komt. Heb dat met eigen ogen al eerder gezien. Iets met instinct en natuur.

Maar hé, ze is er nog, dus waar hebben we het over ;)
En nee, ik ga niet met haar wandelen op knooppunt Hoevelaken :( [afbeelding]
Toen de onze 10 was wilde hij plots niet meer bewegen, maar dankzij reuma pilletjes 2 jaar extra probleemloos. :)

Maar nu: Vakantie!!!!!!!
Vertrek is iets uitgesteld. Zaterdag eerst een trouw, zondag bekomen en maandag op de motor (met een iets minder comfortabel zadel) en hop, naar oostenrijk. Daar dan af en toe een sauna, een beetje rijden, fietsen, lopen en nog meer rijden. :]
 
Hoi allemaal! :W

Ik rijd nu ongeveer een jaartje op mijn R1200GS uit 2007. Vorig jaar een tour gemaakt door Oostenrijk/Italië/Zwitserland: was onvergetelijk *O*

Ik heb alleen héééél erg last van doorzitten op dat zachte rotzadel van BMW -O- Op een gegeven moment wist ik echt niet meer hoe ik moest gaan zitten. Ook in NL heb ik na een uurtje rijden al een beurs achterwerk, met name de 2 zitbotjes voel ik heel duidelijk. :')

De 1200 wordt standaard geleverd met ronduit een waardeloos zadel. De R1100S daarentegen... daar valt bijzonder weinig op aan te merken.
Er is een levendige handel in aftermarket zadels.... ook tweedehands.
Wij reden beiden met een Wunderlich zadel, en dat beviel goed.
Er zijn ook prima verhalen over Touratech, Corbin (maar dat ziet er niet echt uit) en andere merken.... Je kan eventueel het origineel ook op laten vullen (daar heb ik zelf bewust niet voor gekozen).

VERKOCHT / Corbin zadel R 1200 GS


Hmmm... meer zie ik op het moment niet... je zou daar trouwens ook een te koop gevraagd melding in kunnen zetten... niet geschoten is altijd mis.
 
Hartelijk dank voor de reacties! Wat betreft het Touratech zadel: als deze dus hoger is dan het normale zadel (wat ik lees) gaat het voor mij al niet werken denk ik vanwege mijn lengte.

Ik laat ook liever niet in het originele zadel snijden voor de inruil later. Kan ik het ergens proberen? Proefrijden? Ik weet dat voor Touratech dit kan bij Simako in Apeldoorn, maarja die hoogte...
 
Maar goed, mótorforum he... :')

V.w.b. de zadelkwestie, darksight, daar ben je zeker niet de eerste en ook zeker niet de laatste mee.
Op één of andere manier snapt BMW een hoop, maar niets van zadels :N
Veel rijders hier rijden dan ook met een ander zadel. Welke dat is verschilt weer per persoon.
Weer anderen hebben het bestaande zadel harder laten maken.
Het is en blijft zoeken naar wat voor jou werkt.

Maar aan zadelpijn zul je hoe dan ook nooit ontkomen bij lange ritten. Dat is een ding wat zeker is.
(Of je moet een Goldwing met leren fauteuil nemen :+ )


ik ben nog steeds helemaal blij met m'n F 800 GS, maar het enige wat ik mis van m'n K75 is het zadel....... daar kon ik echt de hele dag opzitten non stop
 
Het spookt een beetje in dat hoofd van jou geloof ik. De Anakee 3 hoorde ik niet en deze Metzeler ook niet. Is trouwens ook een onbelangrijk iets, het gaat maar om 1 ding en dat is Grip, met een hoofdletter G en dan ook nog eens ten allen tijde. En grip wordt geleverd door zowel Metzeler als de Dunlop in ruim voldoende mate.

Heb een tijdje terug een proefritje op de LC mogen maken, met Anakee 3 er onder.
Alsof je op vers asfalt rijdt, zo zuigt dat......letterlijk.

Over de stuur-eigenschappen heb ik geen mening, aangezien het een kort kennismakingsritje met de LC was, maar als ze zoveel geluid produceren, dan kunnen de eigenschappen niet goed genoeg zijn.

Btw, mijn Dunlops beginnen achter al te cuppen......voor geen probleem.
Heb er nu ca. 4000 km mee gereden....ff afwachten hoe ze zich houden.
Grip zat en fijn sturen, zowel nat als droog.......maar ms toch maar de Next volgende keer proberen.
 
Ik kan je beaamen dat een Corbin het laatste zadel is wat je voor de GS koopt.
Zelf: OEM, Aanpassing TigherLeathers (voor mij geen succes), 2 verschillende Kadeho's, TouraTech sportbank, Corbin.

De sportbank (hoog) was een erg fijn zadel, maar wint het op de lange / meerdaagse ritten niet van de Corbin.
De looks en brede zit bij de tank kost wat tijd om aan te wennen, maar van de looks heb je geen last meer als je er eenmaal op zit
 
Hoi allemaal! :W

Ik rijd nu ongeveer een jaartje op mijn R1200GS uit 2007. Vorig jaar een tour gemaakt door Oostenrijk/Italië/Zwitserland: was onvergetelijk *O*

Ik heb alleen héééél erg last van doorzitten op dat zachte rotzadel van BMW -O- Op een gegeven moment wist ik echt niet meer hoe ik moest gaan zitten. Ook in NL heb ik na een uurtje rijden al een beurs achterwerk, met name de 2 zitbotjes voel ik heel duidelijk. :')

Nu is dit voor iedereen anders maar: is dit bekend? en wat zijn de oplossingen? Ik ben niet al te lang, sta dus niet met voeten plat op de grond. Als ik dan ook een (hoger) zadel aanschaf moet ik nog wel bij de grond kunnen.

Alle tips zijn welkom :)


Aan laten passen met harder schuim bij Tijger Leathers in Den Haag. Afspraak maken; kun je dan op wachten. Kost rond de €80.
 
De onderkant van de motor is nog droog trouwens, maar dat hoeft niet veel te zeggen natuurlijk..
Dat is bij een lekkage juist het probleem: de olie/koppelingsvloeistof kan niet weg en zal snel de koppeling vervuilen. Er wordt nog wel eens een 'weephole' onderaan het koppelingshuis gemaakt om bij een evt lek deze te detecteren en om de olie te laten weglopen.

Hier het verhaal van iemand die zelf z'n koppeling heeft vervangen.
 
Even een vraagje aan wat ervaringsdeskundigen:

Nu heb ik een brief ontvangen uit Duitsland m.b.t. een "Anhörung im Bussgeldverfahren". Is het onbeleefd/onhandig om deze brief in het Nederlands te beantwoorden? Ik bedoel, zij gaan er ook van uit dat ik de Duitse taal machtig ben...

37km/h te snel op de Autobahn, althans zo stellen zij... -O-
 
Meer nog, zij moeten je een Nederlandse vertaling bezorgen !

Als die er niet bij is, zou je best een beleefd briefje IN HET NEDERLANDS schrijven (aangetekend), dat je het Duits niet machtig bent en hen verzoekt om een Nederlandse vertaling te bezorgen, want dat je niet begrijpt waarover het gaat.

Als ze dat niet (tijdig) doen, staat het me voor dat je een kans maakt om niet veroordeeld te worden.

Echter, verkeersrecht is niet mijn specialiteit.
 
Laatst bewerkt:
Oh maar dat ben ik met je eens. We kennen de regels van het spel en soms verlies je.

Maar... als ik een brief in het "Beamtendeutsch" krijg, dan moet ik deze wel twee keer lezen om hem enigzins te begrijpen. Stel dat ie in het Frans was geschreven, dan had ik hem honderd keer kunnen lezen, maar nog niets wijzer geweest...

Bedankt voor jullie reacties.


Je kunt gewoon op Forum klikken zonder in te loggen. ;)
Ja, maar dan kan ik het juiste draadje nog steeds niet openen.. :Z
 
Moeten ze in Duitsland niet je koppie duidelijk op de foto hebben? Kan dat wel als je een helm op hebt? Of ben je staande gehouden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan