Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van de kofferset krijg je geen spijt :)
Echt degelijk spul voor een "paar" centen.

Ik heb er al een keer een topic aan gewaagd. Ondertussen heb ik ook de topkoffer van hun passend op de GS.

Twijfel enorm. Gebruik ze 1x per jaar een week of 2,5. En om dan 600,- uit te geven.
Misschien doe ik alleen t rek (als dat kan) en dan met ortlieb tassen. Scheelt de helft vh geld
 
'k heb de originele BMW Motorrad Vario Kofferset erbij gekregen.

Prima set de beugel en topkofferplaat zijn makkelijk demonteerbaar als ze een tijdje niet nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Na een paar uurtjes flinke inspanning liggen er weer twee verse bandjes onder de GS :Y :Y
Nog een aantal km's "inrijden" en dan is de motor ongeveer vakantie klaar :] :]
( en nee ik ben m'n tandwieldrager niet vergeten, wiel staat er alleen in zodat de motor niet omvalt ;) )

IMG_20160607_210715.jpg
 
Na een paar uurtjes flinke inspanning liggen er weer twee verse bandjes onder de GS :Y :Y
Nog een aantal km's "inrijden" en dan is de motor ongeveer vakantie klaar :] :]
( en nee ik ben m'n tandwieldrager niet vergeten, wiel staat er alleen in zodat de motor niet omvalt ;) )

[afbeelding]
Mooie bandjes :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor de KLE ook nieuwe ronde dingen gekocht. Die van mij zijn toevallig ook zwart. :Y

De K60 Scout :)
Die had ik ook graag genomen voor op de GS, als die stomme middenstreep er maar niet in zit. Op de Transalp met 130 breed al 3 achterbanden versleten :D
 
In 130 breed probleemloos verkrijgbaar zonder middenstreep. Ik ben benieuwd of er in de regen mee te rijden is op asfalt. Ik hoor alleen maar gruwel verhalen, maar zo niet nog erger over de TKC 80.
 
Ik heb dit weekend met mijn nieuwe K60 voorband gereden.
Zaterdag ook op wat nat wegdek gereden en daarop gaf de band voldoende vertrouwen.
Zondag op warm en droog wegdek was het het helemaal prima!
En dat geluid hė, alsof er een Jeep aan komt rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Was ik nog vergeten te vermelden: Als je muziek wilt onderweg neem dan de Bridgestones. Die zingen bij elke bocht...

Oh, en ik plaats maar geen foto's van onze banden want de nieuwigheid is er wel weer vanaf.

bridgestone-battlax-adventure-a40-mprenkaat.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat is "Supertoer"? Is dit een evenement voor gepensioneerde botanici, of voor iedereen die genoeg tijd heeft?
 
Wat is "Supertoer"? Is dit een evenement voor gepensioneerde botanici, of voor iedereen die genoeg tijd heeft?

Ik heb eigenlijk geen idee hoevaak de Supertour al is verreden, maar deze is nu terug van weggeweest. MrsTenCats & mijzelf hebben alleen de laatste versie van 2010 meegedaan (toen we allebei aktief waren in het arbeidsproces, jawel!) en daarna was het en paar jaar stil. Organisatie was destijds vanuit MC Mozamo en nu vanuit MTC Zaanstreek door dezelfde groep mensen.
Het is een 6-daags evenement in 5 tot 6 groepen die een dag na elkaar vertrekken. Eerste dag vertrek vanuit Nederweert met een stukje snelweg en daarna binnendoor tot aan Gebsattel (bij Rothenburg a/d Tauber). Dag 2 door (ongetwijfeld zeiknat) Oostenrijk over de Silvretta gevolgd door Dag 3 met ritten over Stelvio, Gavia naar Val Gardena. Dag 4 over de Sellapas naar Marmolade, Passo di Giau en Cortina d'Ampezzo om via de Plöckenpas wederom natgeregend te worden in Oostenrijk. Eindstop Filzmoos. Dag 5 een binnendoorrit naar genoemd Gebsattel en Dag 6 terug naar NL, wederom hoofdzakelijk via binnendoorwegen.
Verblijf is op basis van halfpension in 2-p kamers en kost, inclusief wat consumptiebonnen, Silvretta-maut en een T-Shirt, een bedrag van slechts € 325,00. Gemiddeld rij je dan zo'n 430km per dag.

En dat is de Supertour in een notendop.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk geen idee hoevaak de Supertour al is verreden, maar deze is nu terug van weggeweest. MrsTenCats & mijzelf hebben alleen de laatste versie van 2010 meegedaan (toen we allebei aktief waren in het arbeidsproces, jawel!) en daarna was het en paar jaar stil. Organisatie was destijds vanuit MC Mozamo en nu vanuit MTC Zaanstreek door dezelfde groep mensen.

En dat is de Supertour in een notendop.


En nu weet ik het ook weer.... ik heb een keer een post van jou gezien in het GS forum waarin je die toer noemde. *D
 
[afbeelding]

... eind van de middag de TKC's maar eens naar de Eifel sturen.

Scheelt morgen weer een stukje, want dan door naar Italië. Vervolgens een aangepaste Serpentine dei Laghi rijden... :]
Ik begin stilaan de indruk te krijgen dat die TKC70s heel lang meegaan. Nu staan er 13000 km op de set en het ziet ernaar uit dat ik er nog zeker 5000km uit kan halen. En ze kleven ook goed in de bochten.
 
Ik ga volgende week voor de Bridgestone A40 (rijdt alleen verhard) dus ben benieuwd! Nu Metzelers eronder, maar die zijn alweer heel wat jaartjes oud (voorband 5 jaar :X )
 
Zo, de DUNLOP ROADSMART III liggen erop.

Is een beetje een saai profiel, zelfs voor een pure wegband, maar op de XR die ik proefreed presteerden ze buitengewoon goed...

Ben eens benieuwd, maar nu ze eerst inrijden...voorzichtig, zoals de egeltjes... ;)

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan