Ik deze ochtend met de K1300 naar het werk ( zonder zijkoffers)....
Het gedrag van sommige automobilisten is ongekend schofterig...Men prakt hun bolide gewoon voor je neus terwijl je zelf inhaalt en bijna omver wordt gekieperd....
Over een afstand van 60km snelweg is dit vanmorgen 3x gebeurd....
Op een of andere manier heb ik een soort van 6e zintuig hiervoor gekregen.. De drukte op de weg en de haast van mensen is zodanig dat de gekste dingen gebeuren en motorrijders in gevaar brengen.... En ik ben echt een relatief rustige rijder...
Ik deze ochtend met de K1300 naar het werk ( zonder zijkoffers)....
Het gedrag van sommige automobilisten is ongekend schofterig...Men prakt hun bolide gewoon voor je neus terwijl je zelf inhaalt en bijna omver wordt gekieperd....
Over een afstand van 60km snelweg is dit vanmorgen 3x gebeurd....
En ik ben echt een relatief rustige rijder...
Het is me het jachtseizoen op motorrijders wel : daarstraks vertrek ik bij groen licht op een ingewikkeld kruispunt met diverse verkeerslichten en een wirwar van tramsporen , waarop ik mijn aandacht volledig richt ( gevaarlijk voor motoren).’ Dankzij een oorverdovend getoeter van minstens 5 auto’s rondom mij, kijk ik verschrikt op en zie ik zo’n steenoud japans kudtautootje aan hoge snelheid van links komen aanrijden, los door het rode licht heen... ik kan nog net een straal gas geven en uitwijken... .
Aan het stuur een verdwaasd kijkend oud lijk , blind als een mol, met blauw gepermanent haar en een residueel IQ van rond de 45.... en ongetwijfeld met een rijbewijs, gekregen bij een pakje boter in 1947...
Voor wanneer een rijvaardigheidstest voor zulke mummies ?
en heb medelijden met de geestelijke tekortkomingen van die medeweggebruiker.
Op de snelweg zijn de koffers geen probleem, in de stad maakt het wel een verschil. Op een GS zorgen de koffers er amper voor dat de totale breedte meer wordt. In de stad waar de wegen iets smaller zijn en je af en toe obstakels wil ontwijken maakt het vaak een verschil, maar dat gevoel heb ik soms ook met mijn GSA zonder koffers dat die net iets te breed is.Altijd met koffers!!!!
Zelden meegemaakt dat het niet past.
als je zoiets doet ben je net zo erg als die links plakkerd
vandaag reed ik met de R850R op een doorgaande brede weg met een gangetje van 50 ( harder mag daar niet ) prakt een muts in een Citroen C1 van uit een zijstraat zo de voorrangsweg op ,, moest redelijk hard remmen ( had al gas geminderd ), met een vleugje gas zat ik er naast , gebaar gemaakt van kijken , doet ze of ze me weer niet ziet, ze geeft veel gas, ik laat haar maar gaan,, na een 500 m naderen we een stoplicht bij een kruising ik moet naar links zij gaat rechtsaf,, sta ik weer naast haar, doet ze weer of ik er niet ben,, ik klop op d'r ruit,, geeft ze me de vinger .. ik wijs naar mijn voor hoofd,, zie ik de verontwaardiging ,, mijn licht springt op groen en ik rij nee schuddend mijn hoofd ....
dacht dat ik Twente woon & werk en niet in de randstad....
idd je kan het vaak al zien hoe ze (niet) kijken en handelen dat het weer een dikke verkeers tokkie is en dan maar rekening houden met.
Laten we goed afspreken : degenen die bij Verhulst insisteren op een filmpje... ZIJN DAN OOK VERPLICHT OM HET HELEMAAL UIT TE KIJKEN !!!!
Ik heb dit ooit eens getest. 3 beladen koffers en een grote roltas op het zadel. Aan 180 begon de voorkant gevaarlijk te pendelen. Pas onder de 160 reed de motor terug normaal. Verbruik met de GSA stijgt exponentieel met hogere snelheden. Zijwind vind ik veel minder een probleem dan ik gedacht had. Met beladen koffers wil de motor wel graag wheelies maken.ik merk dat koffer best effect hebben op de stroomlijn en zijwind gevoeligheid, bij hoge snelheden ( lees duitse vrije snelwegen ) gaan sommige motoren bewegen door de koffers, ik merk dat het verbruik stijgt met koffers en de achterhand zwaarder is dan normaal dat merk je met snelle richting wijzigingen
Laten we goed afspreken : degenen die bij Verhulst insisteren op een filmpje... ZIJN DAN OOK VERPLICHT OM HET HELEMAAL UIT TE KIJKEN !!!!
Ik heb dit ooit eens getest. 3 beladen koffers en een grote roltas op het zadel. Aan 180 begon de voorkant gevaarlijk te pendelen. Pas onder de 160 reed de motor terug normaal. Verbruik met de GSA stijgt exponentieel met hogere snelheden. Zijwind vind ik veel minder een probleem dan ik gedacht had. Met beladen koffers wil de motor wel graag wheelies maken.
Ik heb dit ooit eens getest. 3 beladen koffers en een grote roltas op het zadel. Aan 180 begon de voorkant gevaarlijk te pendelen. Pas onder de 160 reed de motor terug normaal.
De sticker in het deksel van de VARIO topkoffer van mijn R1250 GS vermeldt een maximaal toegelaten snelheid van liefst 180 km/u voor de 1200/1250 modellen... dan lijkt BMW er toch vrij gerust in te zijn....
Dank jullie wel.... vandaag me toch niet kunnen inhouden : guur en koud, maar er toch reeds de eerste 100 kilometertjes opgezet...
Zoals verwacht en verhoopt: soepeltjes, stiller, sneller , beter schakelend en geen "klonk" bij het in zijn 1 zetten... als hij zo braaf blijft, is het wellicht een goeike...Bekijk bijlage 1365242