Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Toen ik (januari) mijn nieuwe GS ging afhalen vertelde de eigenaar van de zaak dat het na de zûmo 660 enkel maar bergaf is gegaan wat betreft betrouwbaarheid & degelijkheid,
Wordt zijn bewering hier bevestigd?
 
Ik ben van Navigator IV (BMW broertje van de Zümo 660) naar de Navigator V gegaan (in de meeste dingen vergelijkbaar met de Zümo 590) en mijn ervaring is dat dat alleen maar vooruitgang was ...
 
Ik maak er helemaal geen spannend verhaal van. Nou ja, ik reed heel netjes net onder de Vmax van 70 te aldaar omdat er een stemmetje in mijn hoofd zei dat ik nu gewoon even heel netjes moest gaan rijden. Dat stemmetje is er niet vaak (genoeg) maar ik weet wel dat ik moet luisteren. De vorige keer heeft dat m'n leven gered. Iets in mijn hoofd zei dat ik open secundaire weg met bomen er naast en nul zicht vooruit in een bocht naar rechts toch echt in het gras moest gaan rijden. Had ik dat niet gedaan dan was ik vol op een racende tegenligger geklapt die de bocht afsneed |( Als dat stemmetje iets vaker zou spreken zou ik nu geen 249,- voor rechts inhalen hoeven aftikken.

Zo spannend genoeg?
 
De laserstraal uit een gun bij een snelheidscontrole is op een afstand van 400 m al zo’n 90 cm breed. De straal is zwakker dan die uit een laserpen en is maar kort en pulserend. Deze is dus niet schadelijk.
en daarnaast is de de golflengte waarmee ze laseren 904 nm, valt dus buiten het spectrum van zichtbaar licht 380-780 nm
 
Ruitje bevalt super. Met 160km p/u kan ik nog met het vizier open rijden. Perfect uit de wind.. Top aankoop voor weinig.

1394698
 
Met 160 een steentje of flinke vlieg op je kanus krijgen is even anders.... Laatst een flinke vlieg met 90 op mijn wang en ik had een blauwe plek. Ik moet ook meer de helm dicht doen.B|
 
heb een paar dagen geen notificatie gekregen van nieuwe berichten, heel apart.


Vandaag heb ik op deze Moto Guzzi V85TT gereden, en een video test gemaakt voor mijn website

het viel me op dat veel kers verse eigenaren voormalige BMW rijders zijn, na de test rit wist ik wel waarom.

BMW moet zelf zoiets aanbieden, niet iedereen heeft 125 Pk nodig maar wil wel een boxer en cardan en diens charmes , en kan zo ff 20 K op tafel leggen.
 
Ook dat nog,
Je ziet dus niet dat je ge-laser-gunt bent🤔
De bon is onderweg zonder dat je 't weet.

En onthoud : onze Duitse fanclub flits nu gelijktijdig van voor én van achter. Dus best niet meer middelvinger opsteken naar de flitskast die je
aankijkt want de flitser in je rug bezorgt je dan mooi 2 pv-tjes ( jaja eentje voor smaad )
 
En onthoud : onze Duitse fanclub flits nu gelijktijdig van voor én van achter. Dus best niet meer middelvinger opsteken naar de flitskast die je
aankijkt want de flitser in je rug bezorgt je dan mooi 2 pv-tjes ( jaja eentje voor smaad )
Heb gisteren bijna 900km Duitsland gezien en nergens een flitser die twee kanten tegelijk op richt.

Overigens ben ik wel benieuwd naar dat verhaal over smaad. Heb je daar toevallig een voorbeeld van?
 
Heb gisteren bijna 900km Duitsland gezien en nergens een flitser die twee kanten tegelijk op richt.

Je moet me niet geloven hoor, ik vond het ook nogal straf, tot ik na een bezoekje aan Simmerath deze mooie pic thuis kreeg. Kijk maar eens goed naar de datum en tijdsopname.
20190519_082147_resized.jpg
 
Hoi allemaal ik ben nieuw hier bij de club. Het plan is om een gs te kopen binnenkort. Heeft er iemand ervaring met Doornekamp of Korteland of een andere zaak in midden Nederland?
 
En de resolutie is zo slecht dat je het kenteken niet kan lezen. *D :+
Ben jij nu helemaal?
Alsof hij de foto (want het waren er 4) met zijn kenteken hier zou posten??
Als je 't niet wil geloven is dat uw zaak, maar ik ga in de bebouwde kom niet meer dan 50 rijden in DE, want wat Derud zegt klopt als een zere vinger.
 
heb een paar dagen geen notificatie gekregen van nieuwe berichten, heel apart.


Vandaag heb ik op deze Moto Guzzi V85TT gereden, en een video test gemaakt voor mijn website

het viel me op dat veel kers verse eigenaren voormalige BMW rijders zijn, na de test rit wist ik wel waarom.

BMW moet zelf zoiets aanbieden, niet iedereen heeft 125 Pk nodig maar wil wel een boxer en cardan en diens charmes , en kan zo ff 20 K op tafel leggen.

Inderdaad, een leuke fiets! Zeker ook om te zien, bijna een beetje scrambler-achtig.

Ja, een R1200GS light, met zeg 900 cc, lijkt mij dat die het best nog wel eens aardig zou kunnen doen.
 
Hoi allemaal ik ben nieuw hier bij de club. Het plan is om een gs te kopen binnenkort. Heeft er iemand ervaring met Doornekamp of Korteland of een andere zaak in midden Nederland?

Geen ervaringen mee, gaat u voor de 'standaard' GS of voor een Adventure?
 
Inderdaad, een leuke fiets! Zeker ook om te zien, bijna een beetje scrambler-achtig.

Ja, een R1200GS light, met zeg 900 cc, lijkt mij dat die het best nog wel eens aardig zou kunnen doen.


BMW zegt we hebben de F800/850GS maar dat is een heel ander soort motor meer in lijn zoals de Japanners ze maken , en op uitzonderingen na wisselen boxer en staande twin mensen minder snel. ik heb dat wel gedaan , zou als ik kan kiezen niet snel wat anders willen dan een boxer .

bmw zou er idd goed aan doen als ze een 900 cc bozer maken met een 90 pk , voor mensen die wel een cardan willen en de looks en het karakter van een boxer maar geen 125 pk of meer nodig hebben en mogelijk ook leuk vinden als het ook wat goedkoper is.
 
BMW zegt we hebben de F800/850GS maar dat is een heel ander soort motor meer in lijn zoals de Japanners ze maken , en op uitzonderingen na wisselen boxer en staande twin mensen minder snel. ik heb dat wel gedaan , zou als ik kan kiezen niet snel wat anders willen dan een boxer .

bmw zou er idd goed aan doen als ze een 900 cc bozer maken met een 90 pk , voor mensen die wel een cardan willen en de looks en het karakter van een boxer maar geen 125 pk of meer nodig hebben en mogelijk ook leuk vinden als het ook wat goedkoper is.

Eensch !

Mijn huidige motor is een boxer, zou het liefst eigenlijk weer een boxer hebben. hoewel ik de 1200 driecilinder van Triumph ook best een kans wil geven.

Mijn huidige boxer:
 
Laatst bewerkt:
BMW zegt we hebben de F800/850GS maar dat is een heel ander soort motor meer in lijn zoals de Japanners ze maken , en op uitzonderingen na wisselen boxer en staande twin mensen minder snel. ik heb dat wel gedaan , zou als ik kan kiezen niet snel wat anders willen dan een boxer .

bmw zou er idd goed aan doen als ze een 900 cc bozer maken met een 90 pk , voor mensen die wel een cardan willen en de looks en het karakter van een boxer maar geen 125 pk of meer nodig hebben en mogelijk ook leuk vinden als het ook wat goedkoper is.
Niet helemaal juist om de Guzzi te vergelijken met een boxer,
Bij een boxer komen de 2 zuigers steeds samen naar mekaar toe en gaan van mekaar weg,
De 2 drijfstangen zitten dus elk op een andere kruktap 180° van mekaar verdraaid,

Bij de Guzzi staan de cilinders in 90°V en de drijfstangen zitten op dezelfde kruktap.
Je krijgt dus een gans andere frequentie van arbeidsslagen.
 
Laatst bewerkt:
Eensch !

Mijn huidige motor is een boxer, zou het liefst eigenlijk weer een boxer hebben. hoewel ik de 1200 driecilinder van Triumph ook best een kans wil geven.

Mijn huidige boxer:
Mijn huidige boxer:

ik heb ook wel een zwak voor die 3 cilinders, maar denk dat ik dan een nieuwe africa twin zou overwegen als die een keer betaalbaar worden.
en de Yamaha xt 1200 en die nieuwe super tenere 700 lijkt me ook gaaf,, vind die laatste wel wat duur t,o.v een mt 07 en tracer 07 ....

maar een Honda NC 750 X lijkt me ook een geweldige woon & werk machine ,, en dan de boxer voor het betere stuur en tour werk.

mooi boxer zijspan heb je
 
Niet helemaal juist om de Guzzi te vergelijken met een boxer,
Bij een boxer komen de 2 zuigers steeds samen naar mekaar toe en gaas van mekaar weg,
De 2 drijfstangen zitten dus elk op een andere kruktap 180° van mekaar verdraaid,

Bij de Guzzi staan de cilinders in 90°V en de drijfstangen zitten op dezelfde kruktap.
Je krijgt dus een gans andere frequentie van arbeidsslagen.

het maakt weinig uit of het blok in V of boxer is uitgevoerd, beide hebben hun sterke kanten en minpunten, deze Guzzi heeft niet meer die sterke neiging als je gas dicht doen na toeren gemaakt te hebben dat je een slinger door je motor voelt gaan, eigenlijk wat alle 4 kleppen boxers hebben , mijn 850 voelt bij lage toeren bulliger en pakt mooier op , maar de Guzzi is een behoorlijk stuk zuiniger met gewoon 80 a 90 km toeren met de CC aan in 6 ,, zie je 1 op 22 a 27 voorbij komen , ga je naar 100/120 dan zakt het een paar km maar niet onder de 1 op 20 als je op een vlakke weg rijd , dus dat ie door de bank genomen relatief makkelijk 1 op 22 loopt geloof ik wel die testers rijden flink steviger dan ik en de doorsnee motor rijder normaal doen ,, is positief. en dan ook nog een erg grote tank , handig.

alleen wat is de restwaarde over 5 jaar en 10 jaar met 50 of 75 K km op de klok ?
als ik hoor dat nieuwe boxers toch veel vaker dan vroeger gezeik met de bak en cardan hebben , en gemekker over de gebruikte materialen en de houding van veel dealers ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan