Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

ja want zonder had ik daar geen last van ,, schokdemper en banden ,, waren in orde , algemene staat ook
 
Ach, ik kan niet echt bijdragen aan een vinnige, hete vitriool spuitende, discussie over BMW-dealers : de mijne is correct, levert een zeer goede service en geeft weliswaar geen grote cadeaus, maar geeft me ook nooit het gevoel dat ik gepluimd word ... geen basis dus voor flink wat vuilspuiterij, ... snif...

Deze warme douche geldt zowel voor MEEUSEN in Wijnegem (B), als JPV in Fréjus (F).
 
Als we dan toch de fanboy gaan uithangen.

BM Center. Helemaal naar de volgende provincie moeten rijden omdat D'Haese mijn geld niet wou?!
Mijn pa, woonachting op 't Zuid in Antwerpen, zeer slecht ontvangen bij Meeusen. Op mijn aanraden gekocht bij BM. Vriendin van mij uit Temse begint aan haar lessen en heb haar BM warm aangeraden.

Hoeveel keer heb ik BM gezegd?
 
Snelle bochten?
Met de 850? O-)

dat probleem heb ik niet met de 850,, al is die achterschokdemper niet geweldig.
dat was met een Africa Twin ,, RD07

de 850 gaat juist geweldig door bochten ,, is t.o.v, andere boxers lichter, of heeft het zwaartepunt net wat lager ,, en straatbanden en wielen.
 
Problemen met MEEUSEN én D’HAESE ?

Tgoh, problemen... Mijn pa werd niet goed ontvangen bij Meeusen. Verkoper dacht dat het een "toerist" was. Net zoals de verkoper van D'Haese in Latem dat ook vond van mij blijkbaar. Ik nam contact per mail en vroeg zeer concreet hoe we konden afspreken. Ik wou er gewoon eens opzitten, hoefde zelfs niet te rijden. Het probleem bij mij was dat ik op exact dezelfde uren werk als de BMW dealers, en op maandag thuis ben wanneer zij gesloten zijn. Onmogelijk dus voor mij om er te geraken. Van mij mocht de overeenkomst zelfs per mail, maar ik wou er gewoon heel even opzitten om te passen. Ik snap dat je work/life-balance belangrijk is hoor, maar sales is nu eenmaal geen 9to5 denk ik dan. Extra pijnlijk wordt het pas dat ik een week later zie dat het opendeurdagen zijn en ze gewoon zondag open zijn. Een goede verkoper zou me dan toch een afspraak hebben gegeven op zondag, of gezegd dat ze dan open waren? Ik was om te ontploffen en regelde onmiddellijk een afspraak bij BM. Langer onderweg naar daar dan dat ik effectief binnen ben geweest ter ondertekening van de bon.

Mijn pa ging ook helemaal geen andere motor kopen, maar na een totaalverlies tijdens de duizend bochten, was hij plots in de markt. Ik zei hem: "Als het een BMW wordt, koop hem dan bij BM." Antwerpen - Oostkamp vond hij wat ver, dus toch maar lokaal gaan shoppen bij Meeusen, maar op niets uitgedraaid door de ontvangst en het contact.

Veel begint bij dat eerste contact, en als dat niet goed zit, dan hoeft het niet meer voor mij (zoals voor velen?). Ik kan dus ook niet oordelen over service bij D'Haese of Meeusen, we hebben er nooit de kans toe gekregen omdat de medewerkers dit zelf in de hand hebben gewerkt.
Stel nu dat ik bij D'Haese wel top ontvangen had geweest, dan had die de verkoop van mijn pa ook gedaan. 2 fietsen mislopen dus. +2 voor het quota van BM van mensen (ver) buiten zijn geografisch gebied.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dt je de telefoon moet pakken en bellen met de baas van de tent.
Dat eens goed uitleggen en vooral hun kans op 2 verkochte motoren.
 
Ik denk dt je de telefoon moet pakken en bellen met de baas van de tent.
Dat eens goed uitleggen en vooral hun kans op 2 verkochte motoren.

Ik zou mij dat aantrekken als zaakvoerder. Ik trek het me zelfs al aan als verkoper als ik een lead kwijt ben aan een ander, en zeker als het dan hetzelfde merk is. Da's toch de wet van de grote getallen? Als dat je visie is als zaakvoerder of verkoper: "ach, het zijn er maar twee", dan kan je beter stoppen, want wat maakt het dan eigenlijk uit?

Ik ben dan ook zo vriendelijk geweest om de verkoper van D'Haese te laten weten dat ik gekocht had en niet meer verder moest opvolgen. Met Peter D'Haese in CC. Nooit reactie op gekregen. Professionele houding...

Beste ***

Ik wil u nog even op de hoogte brengen dat ik vandaag de bestelling voor mijn allereerste GS plaatste (én allereerste BMW). De verplaatsing naar de desbetreffende concessie duurde langer dan de eigenlijke ondertekening van de overeenkomst...
Jammer dat ik niet bij D'Haese terecht kon ondanks dat ik middenin uw geografisch gebied van beide garages woon, namelijk ***.
Ik ben er zeker van dat een half uurtje na de openingsuren op een weekdag of andere creativiteit om de koop rond te krijgen geen verschil had gemaakt voor jouw work-life balance.

Toch bedankt voor de goede opvolging en gedane moeite, wie weet lukt het volgende keer wel.

Met vriendelijke groet

***
 
Als we dan toch namen noemen...

Zelf ook 2 gekocht bij BM Center, heel tevreden van de service daar. Eerste was tweedehands met 1 jaar garantie en dat zijn ze mooi nagekomen bij kapotgereden wiellagers voor en opengebroken kruiskoppeling in cardan :t

D’haese is voor mij ook een pak dichterbij, om die reden wel al vaker daar op onderhoud geweest met de 2de (nieuw gekocht bij BM). In Zottegem ook heel tevreden, hooguit wat te happig om remblokken te vervangen.

Vestiging in Gent 1 keer geweest voor onderhoud maar minder onder de indruk van de klantvriendelijkheid daar. En bovendien vlak na dat onderhoud een motorstoring gehad. Paar keer terug geweest en pas na 2 extra (betaalde) beurten uiteindelijk opgelost geraakt. Kan goed zijn dat het eenmalig was maar voor mij reden genoeg om de voorkeur te geven aan andere zaken.
 
Bij BM zijn de mensen oprecht hartelijk, da's nog wat anders dan de gewone vriendelijkheid.
Geen denken aan dat ik nog een voet binnen zet bij D'Haese, ook al is het 5 minuten rijden.
 
nee maar je hangt die er toch eerst aan ??? de massa zo laag mogelijk en gelijk verdeeld is wel zo verstandig
Weet je zeker dat het aan de topkoffer ligt?:X

Lekker hoog laden...
Met mijn rijstijl hier in BE maakt het toch geen verschil. Bij het rustig rondtuffen zitten we toch ver van het limiet.
Op vakantie bij een zeer vlotte rijstijl is het verschil wel voelbaar, zeker bij het remmen. Maar een goed gevulde brandstoftank kan een zware staart een beetje compenseren qua balans.
 
Tgoh, problemen... Mijn pa werd niet goed ontvangen bij Meeusen. Verkoper dacht dat het een "toerist" was. Net zoals de verkoper van D'Haese in Latem dat ook vond van mij blijkbaar. Ik nam contact per mail en vroeg zeer concreet hoe we konden afspreken. Ik wou er gewoon eens opzitten, hoefde zelfs niet te rijden. Het probleem bij mij was dat ik op exact dezelfde uren werk als de BMW dealers, en op maandag thuis ben wanneer zij gesloten zijn. Onmogelijk dus voor mij om er te geraken. Van mij mocht de overeenkomst zelfs per mail, maar ik wou er gewoon heel even opzitten om te passen. Ik snap dat je work/life-balance belangrijk is hoor, maar sales is nu eenmaal geen 9to5 denk ik dan. Extra pijnlijk wordt het pas dat ik een week later zie dat het opendeurdagen zijn en ze gewoon zondag open zijn. Een goede verkoper zou me dan toch een afspraak hebben gegeven op zondag, of gezegd dat ze dan open waren? Ik was om te ontploffen en regelde onmiddellijk een afspraak bij BM. Langer onderweg naar daar dan dat ik effectief binnen ben geweest ter ondertekening van de bon.

Mijn pa ging ook helemaal geen andere motor kopen, maar na een totaalverlies tijdens de duizend bochten, was hij plots in de markt. Ik zei hem: "Als het een BMW wordt, koop hem dan bij BM." Antwerpen - Oostkamp vond hij wat ver, dus toch maar lokaal gaan shoppen bij Meeusen, maar op niets uitgedraaid door de ontvangst en het contact.

Veel begint bij dat eerste contact, en als dat niet goed zit, dan hoeft het niet meer voor mij (zoals voor velen?). Ik kan dus ook niet oordelen over service bij D'Haese of Meeusen, we hebben er nooit de kans toe gekregen omdat de medewerkers dit zelf in de hand hebben gewerkt.
Stel nu dat ik bij D'Haese wel top ontvangen had geweest, dan had die de verkoop van mijn pa ook gedaan. 2 fietsen mislopen dus. +2 voor het quota van BM van mensen (ver) buiten zijn geografisch gebied.

Iedereen heeft wel al ergens mindere ervaringen.
De meeste dateren van in de tijd van mijn F800 waarmee ik enkele garages gezien heb...
Aangekocht in oostende met 2000km op de teller en daar dan ook onderhouden. Ze stonden erop dat deze om de 5000 km op onderhoud kwam i.p.v. 10000 (ik reed er toen 800km per week mee). Als vervangend vervoer suggereerden ze de tram of een lift van familie... De motor is ook eens in panne gevallen (aandrijfriem) en afgesleept naar daar en dat heeft samen met een klein onderhoud 1000 Euro gekost en één maand. 8 maand later heeft de nieuwe riem het begeven en dat was in de buurt van Oostkamp, dus afgesleept naar BM en een dag later was de motor hersteld.

Bij Meeusen ben ik op een toer nog gepasseerd en geen klagen hierover. BIj D'haese was mijn eerste indruk minder (ik ging een tweedehands motor bekijken), toen ik jaren later eens terugkeerde voor een accessoire ze daar verkochten had ik geen klagen.

Mijn oude garage uit oostende was ook niet zo blij toen ze me op een rit tegenkwamen met een nieuwe GS, ze hadden me verkeerd ingeschat.

Inmiddels aan mijn vierde GS(A) LC toe van BMW Brussels, op een paar km van het werk. Over mijn huidige verkoper ben ik iets minder tevreden, maar het meeste regel ik met de receptie en de personen die daar zitten zijn vriendelijk en behulpzaam en zorgen dat garantie zeer flexibel toegepast wordt. Door de jaren ben ik al een paar keer moeten terugkeren na een onderhoud omdat een rubbertje niet goed zat en er wat druppels olie uitkwamen of omdat de service indicator niet gereset was. Maar over het algemeen ben ik best tevreden en is het een gemakkelijke oplossing voor mij.
 
hangt heel erg af hoe is ie begrenst ,, hebben ze de gasklep uitslag beperkt dan merk je tot een bepaald toerental weinig,, hebben ze een blokkade in de inlaat gedaan waar door er niet meer lucht dan een bepaalde hoeveelheid lucht door kan, merk je er meer van.

maar je kan het ook elektronisch doen door het ken veld anders in te stellen , ontsteking, geen verrijking bij deellast , of tammere nokkenassen.

Gelukkig is de F750GS begrenst door de boordcomputer, geen idee wat ze dan precies begrenzen, maar als ik de verkoper moet geloven wordt alles in zn geheel geknepen, dus erg veel merk ik er gelukkig niet van. Behalve boven de 5k merk je dat die net wat inkakt.
 
Gelukkig is de F750GS begrenst door de boordcomputer, geen idee wat ze dan precies begrenzen, maar als ik de verkoper moet geloven wordt alles in zn geheel geknepen, dus erg veel merk ik er gelukkig niet van. Behalve boven de 5k merk je dat die net wat inkakt.


heb er op gereden,, bijna eentje gekocht,, als de dealer 300,- meer had terug gegeven had ik er nu nog op gereden,,
was een leuk ding, net wat makkelijker in bochten, en door dat ene tandje meer op het voortandwiel heel veel minder nerveus in lage versnellingen.
nou was ie ook nieuwer dan mijn 2008 en had allerlei verbeteringen die mijn F800GS niet had.

je voelt eigenlijk geen verschil tot je idd die 5500 tmp komt,, door te goochelen met ontsteking en inspuiting kan je makkelijk wat pk's zoek maken .
als je zeker wil weten of er toch geen andere onderdelen gebruikt worden zou je de onderdelen sheets moeten bekijken of er andere part nummers gebruikt worden , van de nokkenassen ,, de nieuwe 850 heeft wel een stuk meer vermogen en dat verschil zoek maken of dat zo maar gaat ?? misschien toch ook nog een aan gepast onderdeel ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan