Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Dus in NL worden er nauwelijks kortingen gegeven?
Ik spreek van 4%, da's de wereld niet hè. Dat zullen ze nu toch wel geven? Heb je al eens ergens vrijblijvend een offerte (per mail) gevraagd. Dan heb je nog niet aan de onderhandelingstafel gezeten (hoewel die marges wel niet enorm zullen zijn).



Maar stop nu toch eens over die inruil. Je bent er jaaaaaren zoet mee, wat kan je die inruil dan schelen? En die inruil zal bij een GS toch altijd wel beter liggen dan jouw R850R? Ook al is het een basic basic basic GS?
Ik kan niet geloven dat ik mijn GS ooit veel moeilijker zou verkocht krijgen, of voor een veel lagere prijs. Hou ook wel rekening dat je investeringsbedrag minder hoog ligt hè.



Verhulst, dude :')B|
Er zit toch ABS op, waarom moet je ABS pro hebben? Keep it simple. Luxere (ik snap dat woord echt niet van jullie NL'ers, is het niet luxueuzere?) TFT zit er toch standaard op? En ESA, ik zei al, je hebt dat nu ook niet en je zal in elk geval 10 stappen, zo niet meer, voor zijn op je huidige brommer.
Ik heb ook bewust geen ESA genomen. Op mijn mogelijks volgende GS zou ik het wél overwegen om me weer te verbeteren.



Oké, dat zijn principes. Niets tegen in te brengen. Zet dan de komende 60 maanden 300 euro langs de kant en koop lekker je zin :W



Ik had het wel beter voor mekaar dan.
Mijn lief destijds zei: "ik vind het niet verstandig, je hebt nog maar net die Porsche gekocht, maar als jij denkt dat je dat kan, moet je dat doen."
Twee weken later had ik hem gekocht. Ik nam ze wel mee naar de dealer om het toch ook eens te tonen, ik betrok ze er wel bij. Je moet ze opvoeden hè Verhulst, de vrouwtjes *D



Daar is wel iets van. Soms denk ik nu ook: had ik nu Buell nu écht moeten kopen :/

je krijgt wel wat korting maar zelden dat je echt denkt dit is een dealmaker ,, je kan online bekijken wat zoiets kost ,, had gezien als ik een voordelige F750GS zou kopen met zo'n finacering als ik de inleg en de restwaarde bij elkaar optel zit je met een negatief verschil van een paar honderd € , geld lenen kost geld, denk dat het elders wel goedkoper kan, en lenen doe ik niet voor een motor

ik spaar ook iedere maand, alles wat we overhouden, maar in een gezin met twee grote tieners een studerende inwonende zoon en dochter nog op het middelbare onderwijs, aan de lopende band facturen bijdrage ouders dit en dat ,, misschien moet ik ook maar een opleiding gaan geven ICT , als ik nog een 2 jarige pleiding doe mag ik mbo/hbo informatica gaan doceren

mijn vrouw is net als ik zuinig, als iets voor 100 kan zullen we nooit 125 uitgeven omdat het mooier is.

we hebben net een nieuw auto voor mij gekocht en vorig najaar eentje voor haar , ben goed in ons budget gebleven heb het idee als we nog wat sparen kijk ik rond de zomer vakantie nog eens, maar haast heb ik niet want de 850 rijd prima


Mijn volgende zou er wel zo mogen uitzien. De rode letters R1250GS zouden ook goudkleurig moeten zijn zoals de wielen, of zwart.

Bekijk bijlage 1481923

in een contrasterende tint is het mooste

Als Verhulst zijn viool eens zou gaan spannen bij de dealer als dat hij dat in dit topic doet, dan gaat de dealer hem smeken een nieuwe GS mee te nemen aan 8% :+

Sorry Verhulst, we mogen al eens op je kap zitten hè kerel O-);)

een kwinkslag moet kunnen

heb wel op het scherpste van de snede onderhandeld, maar veel van die zaken onderhandelen maar beperkt, zijn ze dan net zo flexibele als een baksteen, en dan houd het op, alleen als ze weten dat jij weet dat ze deze deal nodig hebben om hun target te halen of heel graag van een lang staand object af willen .

bij de laatste dealer zou ik een F700GS kopen ,, ze lieten het knappen op een 300,- terwijl de inruil echt niet hyper bijzonder was. ze hadden het makkelijk gekund ,, en stug volhouden ondanks dat ik alle argumenten door prikte ,, ze werden wel nerveus en ongemakkelijk.

terwijl ik bij vorige werkgevers voor tonnen aan ICT materialen inkocht en daar leuke kortingen kon bedingen .
Dus het spelletje beheers ik wel .
 
bij de laatste dealer zou ik een F700GS kopen ,, ze lieten het knappen op een 300,-

Ik weet natuurlijk niet hoe de kaarten lagen, maar soms ben je gewoon écht op 't einde. Ik zou heel veel, zoniet alles doen, om te verkopen en mijn bazen volgen me daarin. In uitzonderlijke gevallen om de deal te doen, om welke reden dan ook, durven we wel eens meer korting geven dat wat wij op factuur hebben. We rekenen dan op onze variabele marge tegen 't einde van 't jaar.
Maar als je op het einde bent, ben je op het einde. En zeker als je de grens al hebt overschreden. Misschien kon die 300 euro écht niet meer.

Wij hebben nu een RR Evoque online staan, 5000 km, niet ingeschreven, 26% korting. Vraagt er me iemand een offerte, dus ik zorg dat de offerte dezelfde prijs heeft dan zoals de wagen op onze website staat. Belt de klant me: "ja, dat kan ik ook wel zien op uw website, maar wat doe je nog?"

Wat had je nog gewild dat ik doe, je krijgt een bijna-nieuwe wagen, je bent op papier eerste eigenaar, en heb 26% korting! Goed weten dat er op een nieuwe bestelling uiterlijk tot 9% wordt gegaan. Het feit dat je reageert op die prijs/leeftijd/kms is een teken dat je wéét dat het een goeie deal is.
"Ik ga je een tegenvoorstel doen, 32500"
B| |( Zo werkt het dus niet hè...

Nog zoiets: had onlangs iemand bij me in de toonzaal: "ja, ik heb gehoord van vrienden dat er toch nog veel problemen zijn met Land Rover."
- "En toch staan we hier hè..." :+
 
Laatst bewerkt:
Kunnen jullie niet beter gaan motor rijden...??? Heerlijk weer buiten....

Zo nee, Verhulst, verkoop je action camera naast de inruil van je 850.

Heb je meer te besteden, wat nieuws te vertellen, stopt jullie gezwets hier, en kunnen we je filmpjes aut overslaan..

Zo...en nu plaag ik je niet meer...
Laat je niet op naaien door die Belg he..die heeft stress van zn ophokplicht.😁😁😁😁😁
 
Besloten om de eerder gedeelde GSA uit 2011 in prijs te verlagen en alle accessoires los te verkopen. Prijs komt op € 8.750.
Zie Te koop: BMW R1200GS Adventure, 2011, 81673km voor wat er op de motor blijft zitten.

Om alle topic bezoekers / gebruikers een hart onder de riem te steken en wellicht een positieve bijdrage te kunnen leveren aan iets minder saaie filmpjes (een 1200 nodigt meer uit tot boven de 80km/u rijden?) krijgt alleen @DJ.Verhulst € 250,- extra korting op de fiets.
 
Een PL-tje van 48 maanden met de laagste rente lijkt me dan toch goedkoper en je zit na 33 maanden ook niet nog eens met een schuld van 6765 euro.

Wat ik nadien zei: kijk even bij je eigen bank. Wellicht lagere JKP ook en zal over een langere termijn kunnen.
 
Kunnen jullie niet beter gaan motor rijden...??? Heerlijk weer buiten....

Zo nee, Verhulst, verkoop je action camera naast de inruil van je 850.

Heb je meer te besteden, wat nieuws te vertellen, stopt jullie gezwets hier, en kunnen we je filmpjes aut overslaan..

Zo...en nu plaag ik je niet meer...
Laat je niet op naaien door die Belg he..die heeft stress van zn ophokplicht.😁😁😁😁😁

d'r ligt nog zout, er moet eerst wat regen vallen om het weg te spoelen er is wel wat gevallen maar eigenlijk niet genoeg.

Besloten om de eerder gedeelde GSA uit 2011 in prijs te verlagen en alle accessoires los te verkopen. Prijs komt op € 8.750.
Zie Te koop: BMW R1200GS Adventure, 2011, 81673km voor wat er op de motor blijft zitten.

Om alle topic bezoekers / gebruikers een hart onder de riem te steken en wellicht een positieve bijdrage te kunnen leveren aan iets minder saaie filmpjes (een 1200 nodigt meer uit tot boven de 80km/u rijden?) krijgt alleen @DJ.Verhulst € 250,- extra korting op de fiets.

waarom doe je er geen plaatjes bij ?

lijkt me een geweldige machine ,, maar kan de R850R niet inruilen. maar geweldig dat je me korting wil geven *O*

@ 1135 : Let wel op artikel 6 van het Verdrag van de Rechten van de Mens, hé.... ! :+
Verhulst zal nu wel een grotere korting gaan bedingen...:Y


als iedereen van hier 250 doneert dan kon het wel eens mogelijk worden . *O*:+

denk aan de voordelen , snellere video opnames , ik woon bij de grens waar de A1 waar geen limiet i 8-)
 
Valt me toch op dat welk eenander gs forum toch altijd vol staat me verhalen over centen en opties. Ga toch rijden met dat hok! Een Japanner is waarschijnlijk een veel betere keus Verhulst; betrouwbaarder, sneller en vooral goedkoper. :}
 
Valt me toch op dat welk eenander gs forum toch altijd vol staat me verhalen over centen en opties. Ga toch rijden met dat hok! Een Japanner is waarschijnlijk een veel betere keus Verhulst; betrouwbaarder, sneller en vooral goedkoper. :}

minder karakter , als ik puur naar de centen kijk zou een Honda NC 750 X de perfecte woon & werk machine zijn, en ding rijd best goed ,, en met die 54 pk kan je prima mee komen in het verkeer en ben je sneller dan vele denken ,, maar om een ZZR1400 en CB1000F voor te blijven heb je toch wel een R850R met als enigste een navigatie in een voor hen onbekende omgeving nodig :+

wat is er nou leuker dan een boxer ?? dat karakter & persoonlijkheid,, niet de rotgeintjes van een warmbloedige italiaan , maar ook niet het onberispelijke onderkoeldheid van een Jap ...
 
heel simpel een R 1250 GS kost kaal € 20.000,- en dan zit er niks op ,, hele elementaire dingen als een middenbok , je moet wat pakketten bij bestellen en veel dingen kan je achteraf ook niet toevoegen , zeker met canbus . denk dat je toch wel een 23 a 24 K kwijt bent voor een beetje leuk aangeklede GS en dan als je een GSA wil word het alleen maar meer.

dat spelletje met andere uitlaat ,, beugeltje, zadel, achteraf is best leuk , maar met nieuwe motoren is dat minder makkelijk als vroeger.

ik kan geen 20 a 23 K ophoesten ,,, toen ik mijn oude R850R 1998 dat was een matig ding, veel defecten , die heb ik wel opgelost, maar sommige waren alleen op te lossen met veel geld en heel veel werk daarom is ie weg , mijn huidige 850 mankeert op een matig achterschokdemper na niks, natuurlijk is een R1200 in een aantal opzichten leuker, uitgebreidere cockpit, meer koppel, door ontwikkeld onderstel . en in GS meer geschikt voor hogere snelheden en afstanden.
en je nieuwere motor is altijd beter dan je vorige ,, bij mij wel dan.

verder is het praten over aanbiedingen van motoren altijd leuk, vergelijken , de voors en tegens ,, of een zaak deugd of niet.

dankzij mijn gereutel , gaat het nog ergens over, ik hou er de vaart in, anders krijg je het zelfde als op dat ene boxer forum ,, je mag vertellen dat je een nieuwe heb, dat ie fijn rijd, foto erbij ,, je mag vragen hoe je iets kunt instellen maar ook niet te gek maken hoor :+ en helemaal niet over tomtom beginnen , alleen het BMW navi systeem is goed .....

als je zoiets wil , ga dan vooral naar dat forum ,
Ik weet niet hoor, bij mijn GS Adventure HP Rallye ding moest ik gewoon een straatpakket bijbestellen om een miiddenbok, duo steuntjes en een hoge ruit te krijgen hoor. :+

Vandaag trouwens de 1000 1200km gehad een weer een 300km overall er weer bijgezet. Vanuit Barendrecht even op de koffie in Spijkenisse, na Rotterdam binnendoor naar Utrecht, tussendoor iemand anders nog even opgezocht, en vanaf Utrecht op huis aan via Best (Hornbach, wat een tyfus drukte) en mijn vriendin.

Nu op de bank met een bakkie koffie. :+

Morgen de Veluwe onveilig maken!
 
De prototype verkoper maakt alle vooroordelen wel waar hier hé. Iemand die verstandig is, met spaargeld wil betalen en een uitgave bij zijn budget zoekt voorspiegelen dat een peperdure nieuwe gefinancierde motor eigenlijk een heel veel beter en verstandiger idee is...... Of zou je de connectie met de werkelijkheid kwijtraken als je de hele tijd tegen gele jaguars aan staat te kijken? 😱😎OMFG
 
De prototype verkoper maakt alle vooroordelen wel waar hier hé. Iemand die verstandig is, met spaargeld wil betalen en een uitgave bij zijn budget zoekt voorspiegelen dat een peperdure nieuwe gefinancierde motor eigenlijk een heel veel beter en verstandiger idee is...... Of zou je de connectie met de werkelijkheid kwijtraken als je de hele tijd tegen gele jaguars aan staat te kijken? 😱😎OMFG

zo'n verkoper heeft weinig respect voor de klant , en een wat ontwikkelde klant weet dat, en een verstandige verkoper realiseert dit dat een goede verstandhouding meer oplevert dan nu proberen maximaal te cashen dan over de jaren meerdere motoren te verkopen
 
wat is er nou leuker dan een boxer ?? dat karakter & persoonlijkheid,, niet de rotgeintjes van een warmbloedige italiaan , maar ook niet het onberispelijke onderkoeldheid van een Jap ...

Ik vind die Buell anders wel de max. Van Italiaantjes gesproken: MV Agusta Superveloce Oro.

De prototype verkoper maakt alle vooroordelen wel waar hier hé. Iemand die verstandig is, met spaargeld wil betalen en een uitgave bij zijn budget zoekt voorspiegelen dat een peperdure nieuwe gefinancierde motor eigenlijk een heel veel beter en verstandiger idee is...... Of zou je de connectie met de werkelijkheid kwijtraken als je de hele tijd tegen gele jaguars aan staat te kijken? 😱😎OMFG

Bedankt voor de vooroordelen, keyboardrambo.
Anderzijds ben ik ook gewoon docent. Heb je daar ook wat vooroordelen over? Ik hoor ze graag!
Die gele Jaguar is er nog niet toegekomen in de concessie. Ik moet hele dagen op mijn eigen gele 911 kijken '(

60*300 euro sparen om dan iets te kopen, of het goed kopen aan lage JKP (eerlijk, 0,8%?!) en dan 60*300 euro afbetalen, als je het écht écht écht wilt zoals Verhulst hier al dàgen zanikt? Het was maar een denkpiste. Sorry!
Bereken jij even de kost voor het krediet, of doe ik dat nog? Als je het kan, is dat écht geen slechte deal. Anderzijds gaf ik ook toe dat er in een huishouden, zoals bij Verhulst bvb, vaak ook andere prioriteiten zijn en dat 300 euro best een aardig budget is. Of las je daarover?
 
zo'n verkoper heeft weinig respect voor de klant , en een wat ontwikkelde klant weet dat, en een verstandige verkoper realiseert dit dat een goede verstandhouding meer oplevert dan nu proberen maximaal te cashen dan over de jaren meerdere motoren te verkopen

Hey Verhulst, het was maar een piste hoor kerel 🤷‍♂️
 
Ik vind die Buell anders wel de max. Van Italiaantjes gesproken: MV Agusta Superveloce Oro.



Bedankt voor de vooroordelen, keyboardrambo.
Anderzijds ben ik ook gewoon docent. Heb je daar ook wat vooroordelen over? Ik hoor ze graag!
Die gele Jaguar is er nog niet toegekomen in de concessie. Ik moet hele dagen op mijn eigen gele 911 kijken '(

60*300 euro sparen om dan iets te kopen, of het goed kopen aan lage JKP (eerlijk, 0,8%?!) en dan 60*300 euro afbetalen, als je het écht écht écht wilt zoals Verhulst hier al dàgen zanikt? Het was maar een denkpiste. Sorry!
Bereken jij even de kost voor het krediet, of doe ik dat nog? Als je het kan, is dat écht geen slechte deal. Anderzijds gaf ik ook toe dat er in een huishouden, zoals bij Verhulst bvb, vaak ook andere prioriteiten zijn en dat 300 euro best een aardig budget is. Of las je daarover?
Misschien eens een scenario dan waarom het niet altijd het meest pientere idee is om dat bedrag te lenen: als je je baan verliest hou je nog steeds je maandelijkse afbetalingsplicht en restsom. Daarbij, als je ook nog eens een huis wil/ moet kopen speelt die financiering ook behoorlijk mee. Als iemand wil lenen en zo’n maandelijkse afbetaling bij hem past kan het geen probleem zijn. Het is echter zelden een geweldig idee, dus het stoort me dat je dat hier loopt te promoten. Helemaal met erbij dat gepoch met je Porsche. Dit soort gedrag brengt mensen in serieuze problemen.

Keyboardrambo genoeg voor je zo?
 
Misschien eens een scenario dan waarom het niet altijd het meest pientere idee is om dat bedrag te lenen: als je je baan verliest hou je nog steeds je maandelijkse afbetalingsplicht en restsom. Daarbij, als je ook nog eens een huis wil/ moet kopen speelt die financiering ook behoorlijk mee. Keyboardrambo genoeg voor je zo?

Held!
Het was een piste, en dan is het aan dat huishouden tweeverdieners om te zien of ze dat aankunnen. Het was een piste, maar liever direct persoonlijk worden ;)

Het was een gedachtengang omdat er dagen/weken wordt gekeken naar moto's en er is altijd wel iets aan. Vandaar. Sorry voor de bijdrage. Of lenen dan slim of dom is, is inderdaad een topic. Maar lenen aan 0,8% als je het aankan en ondertussen geniet van een nieuwe GS...

Mijn meme zei altijd: als je het niet 2x kan betalen, dan moet je het niet kopen. Nu weet je ook wet ik écht denk.

EDIT: en omdat je je post nadien nog even hebt aangepast. Ik wil niet lopen pochen, maar als ik word verweten realiteitszin te verliezen door naar gele Jaguar's te kijken, al was dat enkel puur bij voorbeeld om restwaardes aan te halen op wat je eigenlijk écht wilt en jij eigenlijk dingen uit de context rukt, dan smeer ik het er graag even door als je dan toch zegt dat ik enige realiteitszin verlies. Mooi dat je de Porsche opmerkt, minder leuk dat je niet ziet wat ik ervoor jaren heb gedaan om dan nu bepaalde vooroordelen naar mijn hoofd te krijgen. Of moet ik me excuseren voor mijn job als petrolhead in de automobiel in een premium-omgeving, me daar bewezen te hebben en van mijn bazen carte blanche krijg om gele achtcilinders te bestellen van meer dan 100k.
Over realiteitszin verliezen gesproken, ik heb een hoofd- & bijberoep, ik doe genoeg uurtjes als zelfstandige, ik weet waarover ik spreek. Maar de uren die men klopt, die worden natuurlijk niet gezien door de buitenwereld. Zelfs nu tijdens de corona-maatregel zit ik bijna dagelijks op kantoor voor alternatief werk te doen en collega's te helpen, ondanks ik gerechtigd thuis mag blijven zitten.
Ik had mijn gepo(rs)ch(e) al een tijdje van voor de GS, en eigenlijk word er daar nauwelijks over gesproken. Behalve de IG-pagina in mijn sig dan. Ook sorry daarvoor.
Ook vreemd dat jij je aangesproken voelt, en niet voor wie ik het (goed!) bedoelde. ;) Je moest eens weten wie er allemaal leent voor een auto/motor. En dan spreek ik nog maar over auto's/moto's. Had je verder nog iets te zeggen over docenten, of wil je me gewoon als domme verkoper afschilderen die geen inzicht hebben :t

Ik denk dat ik hier beter een tijdje verdwijn dan, met die bekrompen mentaliteit :/ Promoten, het was een denkpiste...
"😱😎OMFG"
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg de indruk dat het met deze discussie de verkeerde kant op gaat..
Dan kijk ik nog liever naar de motorfimpjes van V....

Kappe nou !! Ga lekker motor rijden, of hem schoonmaken....

Wees lief voor elkaar in deze idiote tijd.. ..
 
Ik vind die Buell anders wel de max. Van Italiaantjes gesproken: MV Agusta Superveloce Oro.



Bedankt voor de vooroordelen, keyboardrambo.
Anderzijds ben ik ook gewoon docent. Heb je daar ook wat vooroordelen over? Ik hoor ze graag!
Die gele Jaguar is er nog niet toegekomen in de concessie. Ik moet hele dagen op mijn eigen gele 911 kijken '(

60*300 euro sparen om dan iets te kopen, of het goed kopen aan lage JKP (eerlijk, 0,8%?!) en dan 60*300 euro afbetalen, als je het écht écht écht wilt zoals Verhulst hier al dàgen zanikt? Het was maar een denkpiste. Sorry!
Bereken jij even de kost voor het krediet, of doe ik dat nog? Als je het kan, is dat écht geen slechte deal. Anderzijds gaf ik ook toe dat er in een huishouden, zoals bij Verhulst bvb, vaak ook andere prioriteiten zijn en dat 300 euro best een aardig budget is. Of las je daarover?

vind een Moto Guzzi V85 TT ook een geweldig mooie motor, rijd ook best wel erg goed, jammer dat BMW geen lichtere boxer maar in cc .

10%2BMoto%2BGuzzi%2BV85%2BTT.jpg



een Buell is ook erg interessant , jammer dat ze die niet meer maken

2006-buell-ulysses-xb12x-4_1600x0w.jpg


heeft ieder vak niet zijn beroepsdeformatie ?

mijn vak vervang programmeurs maar voor systeem beheerders, veruit de meeste kunnen met moeite het verschil duiden.

hoe eindgebruikers ict mensen zien.jpg
 
Ik krijg de indruk dat het met deze discussie de verkeerde kant op gaat..
Dan kijk ik nog liever naar de motorfimpjes van V....

Kappe nou !! Ga lekker motor rijden, of hem schoonmaken....

Wees lief voor elkaar in deze idiote tijd.. ..

Ik word geëneRVeerd.
 
Ik weet niet hoor, bij mijn GS Adventure HP Rallye ding moest ik gewoon een straatpakket bijbestellen om een miiddenbok, duo steuntjes en een hoge ruit te krijgen hoor. :+

Vandaag trouwens de 1000 1200km gehad een weer een 300km overall er weer bijgezet. Vanuit Barendrecht even op de koffie in Spijkenisse, na Rotterdam binnendoor naar Utrecht, tussendoor iemand anders nog even opgezocht, en vanaf Utrecht op huis aan via Best (Hornbach, wat een tyfus drukte) en mijn vriendin.

Nu op de bank met een bakkie koffie. :+

Morgen de Veluwe onveilig maken!

Dat is helaas het nadeel van een HP, elke andere uitvoering komt incl middenbok, 2 delig zadel en hogere ruit..

Jij geniet wel van je nieuwe aanwinst hè, top :}
 
@ 1135 : Let wel op artikel 1 van de NL grondwet, hé ! :+
Breng hem nou niet op ideeën :/

waarom doe je er geen plaatjes bij ?

Omdat er "Nieuwe foto's zonder accessoires volgen komende week." bij staat ;)

En ik zou die 850 lekker particulier verkopen, vang je er meer voor, meer budget voor een prachtige 1200 zonder lening af te hoeven sluiten en dan vlucht die gezellige belg het topic ook niet uit omdat ie een hersenspinsel deelde. Ik zie het als een pure win win situatie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan