Ik overweeg de aanschaf van een GSA:
Wat is wijsheid?
-Een GSA 2018 full options, dus met TFT, SOS, etc maar wel bijna 30.000 km of
-Een GSA 2017, eveneens full options maar zonder TFT en SOS met 10.000 km op de klok.
Prijzen identiek aan elkaar.
Ik rijd circa 15.000 per jaar waarvan veel solo, ook in het buitenland, dus die SOS spreekt me wel aan.
Voorkeur ligt bij de 2018 maar ik hik wat tegen de km-stand aan....
Graag jullie advies/mening/raad
Dank jullie wel voor het meedenken en de input.
Ik hik inderdaad wat tegen de kilometers aan maar daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken.
Weet dat de luchtgekoelde enorme km-standen aan kunnen maar twijfelde een beetje over de LC en daarom via het forum wat bevestiging wezen zoeken.
Waarom GSA ipv GS:
GSA voornamelijk om de looks maar omdat mijn vrouw ook steeds vaker mee gaat, ook omwille van het betere duo-comfort/windbescherming. Vorig jaar bijna 2 weken op pad geweest naar Duitsland, Oostenrijk en Italie. Op de Tiger Explorer maar straks wellicht op de GS(A).
Waarom geef je de voorkeur aan de GS boven de GSA?Ik heb 1 GSA gehad en 9 GS.
De GSA geeft niet meer duo-comfort, maar wel een betere windbescherming dan een GS.
Nog tot 8 juni gesloten voor buitenlanders....Was ook best wel een sneu besluit om niet te mogen rijden. Voor veel mensen is het een soort therapie. Vind wel kut dat de grens met België nog steeds hermetisch gesloten is (toch)
Ik heb 1 GSA gehad en 9 GS.
De GSA geeft niet meer duo-comfort, maar wel een betere windbescherming dan een GS.
Waarom GSA ipv GS:
GSA voornamelijk om de looks maar omdat mijn vrouw ook steeds vaker mee gaat, ook omwille van het betere duo-comfort/windbescherming. Vorig jaar bijna 2 weken op pad geweest naar Duitsland, Oostenrijk en Italie. Op de Tiger Explorer maar straks wellicht op de GS(A).
Nog tot 8 juni gesloten voor buitenlanders....
Ik heb echt een zwak voor de Allroads, lekker hoog zitten en zwieren over kleine weggetjes...Dat en een 33 liter tank hebben mij destijds de doorslag gegeven om de gs in te ruilen voor een gsa
GS heeft kleine koffers dus dan snap ik de keuze voor een GSA wel - Maar als je serieus voor het echte lange toerwerk gaat waarom dan niet een toerbuffel? Een k1600, Pan of FJR ofzo ? Persoonlijk vond ik de gssen ontzetten onrustig rijden. Ik was blij als ik bij Maastricht eindeljk de snelweg af mocht en dat is vanaf mij maar een klein stuk van 200km. Nu ik die K heb maakt het geen zak meer uit. Kan rustig tot Geneve over de snelweg (niet dat ik dat doe hoor naar lange stukken zijn geen issue meer)
Motoport Uithoorn ?
En dat in combinatie met een incompetente regering...
Vorige vrijdag: persconferentie: fase0, ##@fase 1b,#{[#?fase2,]*@fase 1a??? (muppetshow)
Vorige zaterdag: Recreatief motorrijden mag, allez, niet naar de kust of Ardennen he... essentiële verplaatsingen (Jambon)
Vorige zondag: Geen enkele niet essentiële verplaatsing is toegelaten, ook niet na de uitspraken van Jambon gisteren ( Bellot)
Afgelopen week: We wachten op het ministrieel besluit dat erwoensdag zal zijn... donderdag zal zijn
Donderdag: Recratief motorrijden mag! maar idd, max per 3, geen daguitstap, geen stops aan hotspots, ...
Ook donderdag: Je mag de auto nemen om je te verplaatsen om een fysieke activiteit uit te voeren. Er zijn meer fysieke activiteiten toegelaten.
Op vrijdag: Mag ik dan met de auto naar zee om te gaan wandelen? Ja, dat mag! (crisiscentrum) ... even later... Nee! dat mag niet, enkel beperkte verplaatsingen.
Wat zijn beperkte verplaatsingen? Wat zijn hotspots waar we niet mogen stoppen? En wat is nu juist een daguitstap en wat is een recreatief ritje?
Volgens mij rekenen ze vooral op ons goed verstand.
Laat ons hopen dat de cijfers blijven dalen zodat we op 18 mei terug vrij mogen bewegen in ons eigen land.
Gelukkig, we kunnen weer rustig slapen. Is het geen dealer die je lastig valt, dan is het wel een goedbedoelde crimineel.
Voor mij was destijds het feit dat de GS wel door de schuurdeur past de belangrijkste reden om voor een GS te kiezen boven een GSA.
Persoonlijk vind ik de iets rankere GS ook mooier de een GSA. Ik had wel de spaakwielen en hoge valbeugels.
Windbescherming is met een andere ruit en winddeflectors op een GS net zo goed of beter als bij een GSA. Zelf had ik hè beste ervaring met de grooste ruit van Wunderlich. (Ik ben 2m)
Weet dat de luchtgekoelde enorme km-standen aan kunnen maar twijfelde een beetje over de LC en daarom via het forum wat bevestiging wezen zoeken.
Mijn LC heeft pas 14k gelopen en is van 2015...;-).....Jammer dat je inderdaad niet het TFT als optie kunt monteren achteraf...
Die grotere tank is soms leuk voor op reis, maar tegen dat ik met mijn GS moet gaan tanken (300 km), ben ik zelf hoognodig aan een pauze toe.
Nog minstens tot 8 juni gesloten voor buitenlanders....
Uit een thermoskan dan maar héGeloof maar niet dat je als Nederlander in juni al een koffie'tje kan komen drinken in Durbuy...
Dat is zelfs voor Belgen nog afwachten.. dat koffie'tje.