Ja, dat vind ik ook heel stom en echt een nadeel van de gs. Ik ben als het tegen zit over 80k weer aan de beurt. Dat is over 3 jaar ongeveer. Ben benieuwd wat er ondertussen nog stuk gaat.Er zijn ook mensen met een oliegekoelde GS die bij die kilometerstand een nieuwe koppeling nodig hebben. Dat is net zo duur
Werk jij dan zo ver van je woonplaats?Ja, dat vind ik ook heel stom en echt een nadeel van de gs. Ik ben als het tegen zit over 80k weer aan de beurt. Dat is over 3 jaar ongeveer. Ben benieuwd wat er ondertussen nog stuk gaat.
De 33liter tank van de gsa vind ik de enige reden om een gsa te kopen. Ik moet soms twee keer per dag tanken en dat dan tot drie keer in de week. Dan is de lol er wel van af. Heb wel ombouw overwogen maar dat gaat me net te ver.
Wil je gewoon toeren en wat gravel dan een GSA. Wil je er ook mee de blubber in en baldadig rijden dan een GS omdat die lichter is. Niet dat je niet baldadig kan rijden hoor met een gsa
(Voor reizen vind ik het normaal om 2 keer per dag te tanken, maar woon/werk?)
Ik heb echt een zwak voor de Allroads, lekker hoog zitten en zwieren over kleine weggetjes...
Ook in de bergen zoek ik erg graag de kleine weggetjes op.
Dikke toerder heb ik gehad, FJR, heel goede motor maar geen klik mee, miste het zwieren.
Toerder heeft zeker voordelen op lange ritten maar die 3 a 4 x per jaar neem ik voor lief.
Nu Tiger Explorer en vorig jaar in 1 streep naar Oostenrijk, 1000 km met mijn vrouw achterop.
Ging echt prima maar volgende keer leggen we de lat bij circa 800 km.
Hoop/verwacht dat ik dat met de GS(A) ook moet kunnen redden.
Plan is om dinsdag een proefrit op de GSA te gaan maken en bij twijfel wellicht ook op een GS.
Ik was altijd in de veronderstelling dat door een andere hoek van de voorvork, de gsa in principe wendbaarder is als de gs.
Voor de oliegekoelde geldt dat wel (in ieder geval voor mijn 2007 model). Ik heb op GS en GSA toen een proefrit gemaakt en de GSA voelde "speelser" dan de GS. Of de balhoofdhoek bij de LC ook verschilt tussen GS en GSA weet ik niet.
Maar ik vond de GS ook te iel ogen en aanvoelen. Dat heeft ook met mijn eigen afmetingen te maken. Toen ik met mijn eerste GSA in 2007 bij een vriendin langsreed was haar reactie "ik vind hem lomp en groot, maar dat past wel bij jou"
I agree to disagree : hoe kán een dikke plompe fiets, waar je wijdbeens opzit, alsof je aan het bevallen bent, met een meergewicht van 30 kg , een topzware tank vol klotsende benzine, twee vlakke, zero steun biedende, zadels en een steilere en dus meer schichtige voorvork nu “beter” rijden dan de versie, die al die nadelen niét heeft ?
Omdat de één beter met een motorfiets overweg kan dan de ander?
Voor dat topzware ben ik niet bang.I agree to disagree : hoe kán een dikke plompe fiets, waar je wijdbeens opzit, alsof je aan het bevallen bent, met een meergewicht van 30 kg , een topzware tank vol klotsende benzine, twee vlakke, zero steun biedende, zadels en een steilere en dus meer schichtige voorvork nu “beter” rijden dan de versie, die al die nadelen niét heeft ?
En ik heb echt méėr dan een proefrit met die kolos gedaan : anderhalf jaar in de Franse Alpen mee gewaggeld en er heen en weer (B-F-B) mee gereden over alle bergpassen op de reisweg.
Die 2009 GSA was echt mijn minst favoriete en allergulstigste GS ooit...
I agree to disagree : hoe kán een dikke plompe fiets, waar je wijdbeens opzit, alsof je aan het bevallen bent, met een meergewicht van 30 kg , een topzware tank vol klotsende benzine, twee vlakke, zero steun biedende, zadels en een steilere en dus meer schichtige voorvork nu “beter” rijden dan de versie, die al die nadelen niét heeft ?
En ik heb echt méėr dan een proefrit met die kolos gedaan : anderhalf jaar in de Franse Alpen mee gewaggeld en er heen en weer (B-F-B) mee gereden over alle bergpassen op de reisweg.
Die 2009 GSA was echt mijn minst favoriete en allergulstigste GS ooit...
Dat dus..
Wat met een GS kan, kan met een GSA ook.
Ja, alleen met meer moeite ...
Ik ook, Hertog Jan, zo uut het flessie.
Met de 3 aluminium bierkratten aangehecht van Zuid-Frankrijk naar Antwerpen meer dan 8 liter/100 km verbruik vind ik gulzig.... hypersport-gulzig, zelfs voor zo’n tractor ....
Maar goed, als GSA-rijders denken dat ze beter kunnen rijden dan GS-rijders... pfffff. ... weer een nieuwe stadslegende ...
Je moet ook geen 130/140 gaan rijden..
Ik neem liever bierIk ook, Hertog Jan, zo uut het flessie.
Dinsdag wil ik proefrijden, zal mijn bevindingen delen.