Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik heb eens een R1150 horen lopen met vrij veel mechanische geluiden. Is dit normaal op zich?
 
Ik ben vrij veel mechanische geluiden gewend van de tandwielaangedreven nokkenassen bij de VFR.
Maakt een BMW standaard ook een dergelijk gierend geluid?
 
Ik ben ooit begonnen op een BMW R50 uit 1957 van mijn vader, toen ik zelf nog geen motor had.

Het lijkt er op dat ik ook ga eindigen op een BMW. ☺️
 
oudere 850/1150 willen wel nog wel eens problemen krijgen met de nokkenas ketting spanner ,, dan hoor je ook meer geluid.
 
Ik vermoed dat BMW met die vernieuwde TFT geen haast zal maken : men verkoopt liever nog eens een NAVIGATOR ( binnenkort versie VII) voor bijna € 900 , dan de navigatie "gratis" weg te geven in een bestaande display.
Als het wél zo verder evolueert, hoop ik dat een firmware update ook volstaat voor de bestaande exemplaren... (dromen mag...) .
De RT wordt inderdaad vernieuwd... het huidige model wordt in België dan ook reeds gepromoot met extra-kortingen., maar ik denk toch ook niet dat men het zich kan veroorloven om de GS voor een derde opeenvolgend jaar volledig ongewijzigd te laten...
 
Ik vermoed dat BMW met die vernieuwde TFT geen haast zal maken : men verkoopt liever nog eens een NAVIGATOR ( binnenkort versie VII) voor bijna € 900 , dan de navigatie "gratis" weg te geven in een bestaande display.
Als het wél zo verder evolueert, hoop ik dat een firmware update ook volstaat voor de bestaande exemplaren... (dromen mag...) .
De RT wordt inderdaad vernieuwd... het huidige model wordt in België dan ook reeds gepromoot met extra-kortingen., maar ik denk toch ook niet dat men het zich kan veroorloven om de GS voor een derde opeenvolgend jaar volledig ongewijzigd te laten...

Qua navigatie denk ik dat je wel eens gelijk kan hebben Slijk...
 
Ik vermoed dat BMW met die vernieuwde TFT geen haast zal maken : men verkoopt liever nog eens een NAVIGATOR ( binnenkort versie VII) voor bijna € 900 , dan de navigatie "gratis" weg te geven in een bestaande display.
Als het wél zo verder evolueert, hoop ik dat een firmware update ook volstaat voor de bestaande exemplaren... (dromen mag...) .
De RT wordt inderdaad vernieuwd... het huidige model wordt in België dan ook reeds gepromoot met extra-kortingen., maar ik denk toch ook niet dat men het zich kan veroorloven om de GS voor een derde opeenvolgend jaar volledig ongewijzigd te laten...

Vanmiddag door Weert/Bornem/Wintam/Buitenland/Hingene richting Rupelstreek gereden. Een flinke 150km gedaan en niets regen gezien.
Snel even geklooid in Google Maps, exporteren naar KML en converteren naar GPX. Die GPX kan perfect gelezen worden door de BMW-app. iPhone op 't stuur én op de TFT komt er een bolletje-pijltje.
Wat kan die Navigator nu meer, en zou het dan al de moeite zijn? Want eigenlijk kan wel al alles met die app...
 
150 km?
Moet je daar een route voor hebben?
Is in de achtertuin.😇
(Bij de weg; met een groepje van 4 vandaag 400 meer gedaan, dus 550)
 
Correct. Was ook meer uit probeersel en dus vind ik die Navigator toch echt geen meerwaarde, want wat doet het nu eigenlijk meer dan wat ik met die app kan?
 
Ik vermoed dat BMW met die vernieuwde TFT geen haast zal maken : men verkoopt liever nog eens een NAVIGATOR ( binnenkort versie VII) voor bijna € 900 , dan de navigatie "gratis" weg te geven in een bestaande display.
Als het wél zo verder evolueert, hoop ik dat een firmware update ook volstaat voor de bestaande exemplaren... (dromen mag...) .
De RT wordt inderdaad vernieuwd... het huidige model wordt in België dan ook reeds gepromoot met extra-kortingen., maar ik denk toch ook niet dat men het zich kan veroorloven om de GS voor een derde opeenvolgend jaar volledig ongewijzigd te laten...
Het aparte is natuurlijk dat de app op Tomtom kaarten draait en de navigator op garmin. Je zou verwachten dat er een moment komt dat voor een van de twee gekozen wordt. Tel daarbij op dat die app continu uitgebreid en verbeterd wordt, terwijl de laatste navigator toch op zijn zachtst gezegd wat kwaliteitsproblemen kent...
 
De vraag is niet wat een los apparaat meer kan maar vooral de hardware: schokbestendig, echt waterdicht, beter bestand bij het vallen, een stevige houder met stroomvoorziening, bediening met handschoenen mogelijk, zeer helder beeld. Daarbij heeft een nieuw apparaat zoals de Zumo XT ook nieuwe foefjes zoals een zeer helder scherm (feller dan de duurste iPhone) en topografische kaarten. Ik ga niet pielen met mijn dure smartphone op de motor.
 
De vraag is niet wat een los apparaat meer kan maar vooral de hardware: schokbestendig, echt waterdicht, beter bestand bij het vallen, een stevige houder met stroomvoorziening, bediening met handschoenen mogelijk, zeer helder beeld. Daarbij heeft een nieuw apparaat zoals de Zumo XT ook nieuwe foefjes zoals een zeer helder scherm (feller dan de duurste iPhone) en topografische kaarten. Ik ga niet pielen met mijn dure smartphone op de motor.
Dat is dus het handige van die tft zodra daar ook kaarten op kunnen. Je telefoon kan dan in je zak blijven. Enige puntje is dan nog de stroomvoorziening voor je telefoon, maar daar is wel wat op te verzinnen.
 
Dat is dus het handige van die tft zodra daar ook kaarten op kunnen. Je telefoon kan dan in je zak blijven. Enige puntje is dan nog de stroomvoorziening voor je telefoon, maar daar is wel wat op te verzinnen.
Ze gaan echt geen kaarten op de TFT weergeven, zonder meerprijs, kunnen ze meteen stoppen met de navigators verkopen 8)7
 
Dat is dus het handige van die tft zodra daar ook kaarten op kunnen. Je telefoon kan dan in je zak blijven. Enige puntje is dan nog de stroomvoorziening voor je telefoon, maar daar is wel wat op te verzinnen.
De reactie was op Astian die zijn smartphone minstens beter vindt dan een Navigator.
Als een navigatie app via de TFT van je motor kan zou dat mooi zijn. Maar dan nog kun je je afvragen of het altijd een betere beleving en gebruik geeft.

Zelf heb ik een twee jaar oude auto met ingebouwde navigatie. Maar ik gebruik een losse navigatie van Tomtom om verschillende reden. Het scherm in de auto gebruik ik graag voor de radio/muziekinstallatie (op een motor zit dat TFT er vooral voor de normale dashboardinfo neem ik aan) De Tomtom geeft zeer accurate verkeersinformatie en de stemherkenning werkt veel beter dan die van het autosysteem. Ik vind het fijn dat de gesproken aanwijzingen uit het speakertje van de tomtom komen en niet steeds mijn muziek via het speakersysteem van de auto onderbreken etc. etc.
Je betaalt dubbel en dik voor zo'n ingebouwd systeem en er zitten toch beperkingen aan. Zal bij een als optie in het TFT van de motor niet veel anders zijn.
 
Laatst bewerkt:
De vraag is niet wat een los apparaat meer kan maar vooral de hardware: schokbestendig, echt waterdicht, beter bestand bij het vallen, een stevige houder met stroomvoorziening, bediening met handschoenen mogelijk, zeer helder beeld. Daarbij heeft een nieuw apparaat zoals de Zumo XT ook nieuwe foefjes zoals een zeer helder scherm (feller dan de duurste iPhone) en topografische kaarten. Ik ga niet pielen met mijn dure smartphone op de motor.

Schokbestendig: nog nooit problemen gehad, ook niet met mijn vorige iPhone
Waterdicht: alle iPhone's zijn (spat)waterdicht. In combinatie met de "poncho" die Quadlock aanbiedt, geen enkel probleem. Ik ben ermee van Béziers op 1183km van huis in de stortregen met iPhone op 't stuur naar huis gereden. iPhone heeft nooit gemankeerd.
Bestand tegen vallen: zit in een Quadlock-case die normaal écht zomaar niet loskomt. Bovendien laat je je gsm altijd wel eens vallen, dus vind ik niet echt een argument.
Stroomvoorziening: een 11 pro doet bij mij 48u zonder te moeten laden. Daarom niet volcontinu navi, maar dus wel lang genoeg. En anders is er altijd een USB-kabeltje via het Optimate koppelstukje.
Met de handschoenen bedienen: lukt probleemloos. Als mijn helm openstaat werkt de gezichtsherkenning zelfs.
Helder scherm: ik zou eens moeten vergelijken dan, maar ik kan daar écht niet over klagen bij mijn 11 pro.
Topografische kaarten: ik kan niet alleen de BMW-app laten openstaan, maar hem ook naar de achtergrond zetten om Waze/Google Maps met realtime verkeersinformatie open te zetten. Het bolletje-pijl blijft wel actief op de TFT

Nog eens: wat kom ik nu precies te kort?

Dat is dus het handige van die tft zodra daar ook kaarten op kunnen. Je telefoon kan dan in je zak blijven. Enige puntje is dan nog de stroomvoorziening voor je telefoon, maar daar is wel wat op te verzinnen.

Ik moet morgen even weg waar ik het in grote lijnen weet, enkel het laatste stukje niet. iPhone kan perfect in de jaszak blijven en bolletje-pijltje op de TFT haalt me er perfect door.
Als het écht moet, kan een batterypack ook wel in mijn jaszak.

De reactie was op Astian die zijn smartphone minstens beter vindt dan een Navigator.
Als een navigatie app via de TFT van je motor kan zou dat mooi zijn. Maar dan nog kun je je afvragen of het altijd een betere beleving en gebruik geeft.

Zelf heb ik een twee jaar oude auto met ingebouwde navigatie. Maar ik gebruik een losse navigatie van Tomtom om verschillende reden. Het scherm in de auto gebruik ik graag voor de radio/muziekinstallatie (op een motor zit dat TFT er vooral voor de normale dashboardinfo neem ik aan) De Tomtom geeft zeer accurate verkeersinformatie en de stemherkenning werkt veel beter dan die van het autosysteem. Ik vind het fijn dat de gesproken aanwijzingen uit het speakertje van de tomtom komen en niet steeds mijn muziek via het speakersysteem van de auto onderbreken etc. etc.

Minstens beter heb ik niet gezegd. Ik vraag mij luidop af waarom ik nog voor een Navigator zou gaan als ik zie wat ik allemaal kan met mijn iPhone en een Quadlock-case. Wat kan zo'n Navigator nu beter of meer? In mijn ogen nog altijd geen valabele argumenten gehoord.
 
Ik probeer geen gelijk te halen hoor. Het heeft in mijn ogen écht geen meerwaarde en niemand kan met argumenten komen waar een ander toestel overduidelijk beter presteert fan een smartphone icm BMW-app.

Niets is toch zo accuraat dan Waze? In de auto's die ik rij, en dat zijn steeds de nieuwste auto's met de laatste navigatie-systemen: altijd Apple Carplay en Waze. Ik zal dan wel gewoon een fanboy zijn zeker? :)
 
Ze gaan echt geen kaarten op de TFT weergeven, zonder meerprijs, kunnen ze meteen stoppen met de navigators verkopen 8)7
Ik denk ook wel dat er dan bijv een gedeelte van de app betaald wordt of zo. Linksom of rechtsom zal het geld gaan kosten. Maar dat wil niet zeggen dat het er niet komt.
vergelijk het met CarPlay of androidauto.
 
Schokbestendig: nog nooit problemen gehad, ook niet met mijn vorige iPhone

Er zijn toch best veel meldingen te vinden van mensen waarbij de zoom functie van de camera van hun iPhone is kapot getrild op de motor.
Ik heb ook weleens mijn telefoon bijna laten vallen bij het in of uit de houder halen dus de kans is wel groter.

Google mist nog een kronkelroute functie in al hun navigatie apps.
zelf vind ik de TomTom en OSMAnd apps beter maar toch geef ik de voorkeur aan lose motor navigatie van TomTom of Garmin. (Beide hebben voor en nadelen dus liefst een Garmin en een TomTom.)
 
Laatst bewerkt:
Mijn gs exclusive die ik vorige week gekocht heb werd aangeboden als btw motor.
Dus van iemand met een eigen zaak.
Blijft het een btw motor?

Maw ik heb m gekocht als particulier ( geen eigen zaak)
Dus ik doe niks met die btw aftrek.
Stel ik verkoop de GS tzt is het dan ook nog steeds een BTW motor?
 
Er zijn toch best veel meldingen te vinden van mensen waarbij de zoom functie van de camera van hun iPhone is kapot getrild op de motor.
Ik heb ook weleens mijn telefoon bijna laten vallen bij het in of uit de houder halen dus de vakantie is wel groter.

Google mist nog een kronkelroute functie in al hun navigatie apps.
zelf vind ik de TomTom en OSMAnd apps beter maar toch geef ik de voorkeur aan lose motor navigatie van TomTom of Garmin. (Beide hebben voor en nadelen dus liefst een Garmin en een TomTom.)

Ach je blijft er eigenwijzen bij houden, zou @Astian kandidaat kopers van een RaRo of Jaguar ook vertellen dat hij/zij prima ook in een Volkswagen T-Roc of zelfs een Golf kan cruisen over de boulevard van Knokke-Heist?! :+

Enige voordeel wat mijn iPhone XR gaf (totdat de camera het begaf) was het heldere scherm en de razendsnelle up to date file info.
Verder ben ik superblij met de TT 550, ideaal bedienen met handschoenen aan en geen zorgen over een regenbui (tijdens opladen) en hij kan tegen een stootje.

PS: als het goed is is mijn KTM 1090R verkocht... gaat het dan toch nog gebeuren dit jaar?? Ik kan alle 1250 GS filmpjes op YouTube inmiddels dromen :9
 
Er zijn toch best veel meldingen te vinden van mensen waarbij de zoom functie van de camera van hun iPhone is kapot getrild op de motor.
Ik heb ook weleens mijn telefoon bijna laten vallen bij het in of uit de houder halen dus de kans is wel groter.

Google mist nog een kronkelroute functie in al hun navigatie apps.
zelf vind ik de TomTom en OSMAnd apps beter maar toch geef ik de voorkeur aan lose motor navigatie van TomTom of Garmin. (Beide hebben voor en nadelen dus liefst een Garmin en een TomTom.)

Mijne zit in een case die je gewoon in en uitklikt. En ik verwissel de case als ik in mijn zetel zit ;)
Google mist die functie, maar je kan wel gpx-routes maken en inladen op de BMW-app, of gwn de BMW-app op "bochtig" zetten.

Mijn gs exclusive die ik vorige week gekocht heb werd aangeboden als btw motor.
Dus van iemand met een eigen zaak.
Blijft het een btw motor?

Maw ik heb m gekocht als particulier ( geen eigen zaak)
Dus ik doe niks met die btw aftrek.
Stel ik verkoop de GS tzt is het dan ook nog steeds een BTW motor?

Een voertuig blijft een BTW-voertuig zolang je de BTW steeds kan recupereren. Als particulier kan je dat niet, de BTW is volstort en val je onder de bijzondere BTW-regeling over de marge. Dit houdt in dat een professionele verkoper belasting betaalt op het volledige verschil tussen zijn verkoopprijs en aankoopprijs. Alles als oppoetskosten, onderhoud, ... zit dus in die marge.
Als jij hem dus als particulier verkoopt, is het gewoon een bedrag "all-in". Er is immers geen BTW meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan