Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 1507283
Dagrijverlichting (compleet met restanten van insecten)
zou het prijs verschil niet mee wegen ?? en dat MT blok is geweldig , en die tenere is één van de mooiste all roads op de markt
De prijs niet alleen denk ik, maar zal zeker meespelen.
Yamaha heeft met de Tenere 700 eindelijk een allroad uitgebracht waar velen op zaten te wachten.
Die KTM is ook leuk, sterker, maar ook veel duurder en toch weer niet helemaal wat men wil.... nl, een no nonsens, simpele machine om de wereld mee te verkennen.
Die Tenere is al door veel world-travellers gekozen om hun instagram account mee op te vullen...
nu heb ik de KTM nog niet getest , zou er eentje doen maar dat ging niet door , de KTM is idd sterker ,, beter afgewerkt,, en duurdere spullen gebruikt voor de vering en remmen , vandaar de prijs.
de stereo type instragrammers ...
Laat hem nou.....Beter afgewerkt???
Duurdere spullen, meer elektronica ok, maar beter afgewerkt? Dat weet ik nog niet zo zeker hoor... Yamaha is behoorlijk netjes afgewerkt.
Man, gij zijt toch zo vol van uweigen...
Die instagrammers kunnen Engels, schrijven zonder fouten en zijn qua beeldmateriaal een pak interessanter dan wat jij laat zien met je oldtimer...
Beter afgewerkt???
Duurdere spullen, meer elektronica ok, maar beter afgewerkt? Dat weet ik nog niet zo zeker hoor... Yamaha is behoorlijk netjes afgewerkt.
Man, gij zijt toch zo vol van uweigen...
Die instagrammers kunnen Engels, schrijven zonder fouten en zijn qua beeldmateriaal en verhalen een pak interessanter dan wat jij laat zien met je oldtimer...
R Nine T G/S toch?Dat kan niet, deze is uniek en stond gisteren hier nog in de garage!
Waarom zou je je motor niet in Frankrijk krijgen? Ik woon een paar maanden per jaar in Frankrijk en kan gewoon vrij op en neer? Ik ben geen ingezetene, het reizen is niet per se noodzakelijk en ik ben twee weken geleden nog even op en neer geweest voor een week.De Ténéré 700 is een pak goedkoper en rijdt wellicht offroad even goed als de KTM 790 Adventure .
Ik koos de KTM in de R-versie, omdat :
- ik in Frankrijk veel meer terugkrijg voor mijn 690 Enduro bij mijn (goede) KTMdealer
- de KTM beter rijdt op de weg dan de Yam en de kans groot is dat ik de GS dit jaar niet in Frankrijk krijg, zodat we daar met zijn twee veel op moeten rijden
- de KTM op langere termijn mogelijk sowieso de meest aangewezen motor wordt voor mijn vrouw om op te stappen , als de GS te hoog voor haar wordt. De Yam is hoger.
- ik nu al bij slechter weer en bij risico op nog (licht) besneeuwde of modderige bergpassen vaak de 690 nam... de KTM heeft meer elektronische hulpmiddelen dan de Yam
- de KTM 20 PK méér heeft dan de Ténéré, hetgeen in de bergen met duo wel nuttig lijkt voor veilige inhaalmanoeuvres.
Tijdens de korte proefrit die ik met de standaardversie kon maken, bleek de KTM verbazend snel en erg wendbaar te zijn... hij remde ook veel beter dan indertijd mijn 1290 SAS, met een véél lager zwaartepunt.
Filefilteren ging moeiteloos en zelfs het geluid was goed.
Ik kon helaas niet met Nana achterop proberen, want er stond geen topcase op de demo en dan rijdt ze niet mee.
Mijn maat in Groningen is een groot YAMAHA-fan en bestelde tegelijkertijd met mij zijn Ténéré 700 ...hopelijk kunnen we snel in Frankrijk vergelijken..
Dit is een R80GS uit jaar kruik die ik zelf gerestaureerd en verbouwd heb, vandaar........R Nine T G/S toch?
Ik bedoel niet exact die motor van de foto, maar goed, je kunt ook alles letterlijk opvatten. Dan is iedere motor uniek, zelfs af fabriek, met verschillende VIN.
De duimpjes op je reactie snap ik ook niet? Maar buiten dat alles, de huidige GS is leuk, maar binnen m'n pekelfietsbudget vind ik niet echt niets naar m'n zin, dus laat ik jullie hier weer met rust.
O, moet zeggen dat ik 'm zo op de foto best vind lijken op de R Nine T GS met wat andere details en kleuren. Ik snap jeDit is een R80GS uit jaar kruik die ik zelf gerestaureerd en verbouwd heb, vandaar........
Oke, ja, als je afhankelijk bent van anderen is het lastiger ja. Beter zeker zijn van rijden dan. Ik dacht dat je bedoelde dat regelgeving het niet toe liet om naar Frankrijk te reizen.Ik kan geen trekhaak op mijn wagens plaatsen (1 hybride en 1 kan dan de garage niet meer in) de motortransporteurs twijfelen of ze dit jaar wel genoeg aanvraag krijgen voor Frankrijk en Ik kan er niet op rekenen dat mijn neef mijn GS dit jaar kan brengen met de aanhanger.
Ik hoop er echter nog steeds op.. in dat geval heb ik de inruil van de 690 onnodig vervroegd... tja... een beetje zekerheid dat we kunnen rijden is ook wel leuk.
De Ténéré 700 is een pak goedkoper en rijdt wellicht offroad even goed als de KTM 790 Adventure .
Ik koos de KTM in de R-versie, omdat :
- ik in Frankrijk veel meer terugkrijg voor mijn 690 Enduro bij mijn (goede) KTMdealer
- de KTM beter rijdt op de weg dan de Yam en de kans groot is dat ik de GS dit jaar niet in Frankrijk krijg, zodat we daar met zijn twee veel op moeten rijden
- de KTM op langere termijn mogelijk sowieso de meest aangewezen motor wordt voor mijn vrouw om op te stappen , als de GS te hoog voor haar wordt. De Yam is hoger.
- ik nu al bij slechter weer en bij risico op nog (licht) besneeuwde of modderige bergpassen vaak de 690 nam... de KTM heeft meer elektronische hulpmiddelen dan de Yam
- de KTM 20 PK méér heeft dan de Ténéré, hetgeen in de bergen met duo wel nuttig lijkt voor veilige inhaalmanoeuvres.
rapportering van mijn Groningse maat die de Ténéré proefreed met zijn vrouw. Zij was niet erg enthousiast, BTW.
Inderdaad. Daarbij komt dat het achterlicht van de motor altijd brandt ongeacht of voor dimlicht of dagrijverlichting ingeschakeld is.En bij ingaan van een tunnel schakelt automatisch het dimlicht in?
Overigens is het automatisch naar dimlicht schakelen eenvoudig uit te zetten. Dan brandt het dimlicht altijd.
Ik denk dat deze wet nog dateert van voor het bestaan van dagrijlichten,Is de wegcode niet mee met z'n tijd, of mogen we eigenlijk niet met een dagrijlicht rijden op de motor? Uiteindelijk is een dimlicht geen dagrijlicht.
Artikel 30bis. Gebruik van de lichten : bromfietsen en motorfietsen die op de openbare weg rijden - bijzondere regel
Buiten de omstandigheden bedoeld in artikel 30, moeten het dimlicht en het rode achterlicht van de tweewielige bromfietsen en van de motorfietsen bestendig gebruikt worden. Het grootlicht mag dan niet gebruikt worden.