Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Als je mij nou even op de loonlijst zet en een maandelijkse belediging overmaakt, dan kom ik met alle plezier onverharde pasjes met je rijden in Frankrijk. Ik denk dat Nana er ook van opknapt, die wil ook wel eens een gesprek op niveau! *O*

Maar even serieus, in je uppie offroad rijden, zeker in de Alpen, is altijd af te raden. Zelfs als het een mooie zomerdag is met redelijk wat volk op de piste, zelfs dan kan je over het randje gaan waar niemand je ziet liggen. Vaak heb je geen service op je telefoon, als je überhaupt nog in staat bent om te bellen.
 
Als je mij nou even op de loonlijst zet en een maandelijkse belediging overmaakt, dan kom ik met alle plezier onverharde pasjes met je rijden in Frankrijk. Ik denk dat Nana er ook van opknapt, die wil ook wel eens een gesprek op niveau! *O*

Maar even serieus, in je uppie offroad rijden, zeker in de Alpen, is altijd af te raden. Zelfs als het een mooie zomerdag is met redelijk wat volk op de piste, zelfs dan kan je over het randje gaan waar niemand je ziet liggen. Vaak heb je geen service op je telefoon, als je überhaupt nog in staat bent om te bellen.

Ik wil je zelfs een wekelijkse belediging overmaken, als je daar zo'n prijs op stelt, geheel gratis nog wel... :Y .

Ik had reeds een behoorlijke EHBO-kit in mijn topcase van de KTM ingepakt, maar je moet inderdaad ook nog fysiek in staat zijn om eventuele slagaderlijke lekkages te stelpen, als je wat ongelukkig op zo'n messcherp gesteente valt...

Verder denk ik dat zelfs mijn versleten lijf in staat was om de 690 Enduro vanuit de meeste posities weer op te tillen, maar dat gaat niet meer vanzelfsprekend op voor een +60 kg zwaardere 790 ...

Een keer per jaar komt mijn Groninger maat voor een offroad rit naar onze stek afgezakt (sinds Corona uiteraard niet meer) en dan heb ik zijn ook loeizware XT 660 een paar keren mee helpen optillen , maar voor die een of twee dagen per jaar kan ik er geen offroadfiets op nahouden... en bovendien komt er van voorbereidende solo-oefenritjes dus ook niets meer in huis... erg jammer, maar het is nu zo...

Ik spits mijn aandacht en streven dus geheel toe op het evolueren naar een (ooit wel eens) +80-jarig tweewielig gevaar op het asfalt 😜.
 
In dit topic zijn de meeste bang onverharde paden, dus maak je niet druk.
Ook de paden waar je in het filmpje over rijdt brengen je naar de mooiste plekjes. Voor mij was het destijds de reden om een allroad te gaan rijden, je krijgt er ineens een heel gebied bij waar ik met de racer niet kwam.
Het filmpje is niet veel meer dan een Verhulst productie, maar ook daar moet je niet teveel van aantrekken, dat doet Verhulst ook niet. :+
Een Verhulst productie, dat “klinkt” niet als een compliment. Ik ken zijn filmpjes niet namelijk _O-8)7
Ik vlog verder ook niet, filmpjes zijn meestal gewoon voor privé nog eens terug te kijken of te kunnen laten zien:+

Maar idd, het brengt je op leuke plekken en het is weer eens wat anders. Zeker voor herhaling vatbaar.
 
Krijg ik nog vriendelijk een fotootje van mijn GS toegestuurd :+

39043F7F-6CAC-4252-883A-11FDB9F8C686.jpeg
 
Ik bedoelde het nog licht positief, dat je nog het gevoel hebt dat het ouwe stramme lijf er nog toe doet....
 
Ik apprecieer je advies, echt... maar ik heb een grondige hekel aan fietsen, zélfs met elektrische hulp.
Ik denk perfect gelukkig te kunnen zijn op m'n GS en zéker in Frankrijk.
Zelfs gewoon naar kantoor rijdend, heb ik nu nog lol met m'n pas verworven GS... iets wat ik toch miste op m'n Versys 1000
 
Ik heb nu de laatste jaren toch wel wat motoren gekocht en ingeruild, en wat je bij een dealer kan pakken ligt dikwijls gewoon in de lijn van hetgeen een opkoper biedt hoor.
Dikwijls belt een dealer ook gewoon naar zo'n opkoper om een prijs te bepalen..

Het is zoals Astian ook al schrijft, geloof je nu echt dat een dealer u een overnameprijs gaat geven die in de buurt komt van een hogere particuliere verkoopprijs? Draai en keer het hoe je wil, bij een dealer moet er winst gemaakt worden.. of het moet op z'n minst interessant genoeg zijn om toe te happen.

Als je nu eens een nieuwe motor zou kopen misschien, maar toch niet als je wil overgeven op een (onderhandelde, scherpe) prijs waarvoor ze een tweedehands willen verkopen?


Als klant heb ik ook nog nooit gekregen wat ik graag zou krijgen bij de dealer, maar ik kocht er wel een nieuwe motor en daar kreeg ik dan wel weer wat extra's op zodat het voor beide partijen toch nog een interessante deal kon zijn.



Maar en weinig willen betalen voor die GS en tegelijk de hoofdprijs willen ontvangen voor die veel minder gewilde 850 van je... Ik vrees dat je dan in 2022 nog op zoek bent naar die perfecte GS.
Die conclusie hadden we maanden geleden al getrokken meen ik :Y O-)
 
Ik apprecieer je advies, echt... maar ik heb een grondige hekel aan fietsen, zélfs met elektrische hulp.
Ik denk perfect gelukkig te kunnen zijn op m'n GS en zéker in Frankrijk.
Zelfs gewoon naar kantoor rijdend, heb ik nu nog lol met m'n pas verworven GS... iets wat ik toch miste op m'n Versys 1000

Met deze fiets hoef je niet te fietsen. En niet te zwaar.
db-landing-top.jpg
 
Ik ben 171 en met uitgehold zadel kon ik net met mijn tippen (niet de bol van mijn voet) aan de grond. Of met 1 voet de bol...
 
Het schijnt wel zo te zijn dat je op die zwarte wielen gewoon velgenreiniger kunt gebruiken _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan