Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

De goedkoopste V's zie ik voor rond de 350 euro. Dat is best serieus geld, de XT is 450 zie ik
wat je niet moet vergeten is dat je bij een XT wel nog een houder moet aanschaffen waar de crawlde op geschroefd wordt plus een aansluitkabeltje met accessoirestekker.
 
Als het een standaard RAM patroon heeft kan je de oude bevestiging misschien wel hergebruiken. Dan komt er idd alleen nog 2 tientjes bij voor een kabeltje
 
Als het een standaard RAM patroon heeft kan je de oude bevestiging misschien wel hergebruiken. Dan komt er idd alleen nog 2 tientjes bij voor een kabeltje
Dat klopt, zijn meerdere mogelijkheden. Ik ging even uit van een bmw 1200 lc of 1250, voorzien van de standaard navigatievoorbereiding.
 
Ik zou ook voor de xt gaan. Het gemak van het wonderwiel valt weg tegen de veel betere xt.
Eensch, en dan vooral wegens de volgende zaken:
-snelheid
-scherm
-wifi

Het worderwiel klinkt dan wel leuk, maar elke keer als ik m'n knipperlicht aan deed, verschoof het scherm omdat de handschoen over de rand van het wieltje schuurde. En met de nieuwe 1250 moet je dan weer eerst op een knop drukken om het wiel zich te laten focussen op de NAV want die staat normaal geprogrammeerd voor het TFT scherm. En, de Zumo XT heeft gewoon de zoomknoppen op het veel betere scherm. Ook makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Als ik ooit nog in Frankrijk geraak, zal ik het kunnen meemaken. Maar de Franse en Belgische regeringen beletten het ons gewoon en Europa mag hoog of laag springen, het blijft onverstoorbaar een njet .
Lijkt wel erger en langer te worden dan vorig jaar, maar we blijven wel alle taksen betalen voor een onbereikbare tweede woonst...
 
Laatst bewerkt:
Navigatiesysteem...
Heb nog een zumo 550 liggen waar ik me eens in moet verdiepen.
Ex rijdt geen motor meer en moest dat ding niet meer.
Afgelopen vakantie genavigeerd met mijn iPhone, dat was gewoon even handig. Nav, muziek en de jongens die belden onderweg kunnen spreken. Enige nadeel was de accuduurvan de scala Q3 😂
Nadeeltje was wel dat ik geen routes kon maken (maar daar stond mijn hoofd toen ook echt niet naar en geen voorbereidingstijd gehad; beetje ad-hoc beslissing om op motorvakantie te gaan😇😎)
 
Navigatiesysteem...
Heb nog een zumo 550 liggen waar ik me eens in moet verdiepen.
Ex rijdt geen motor meer en moest dat ding niet meer.
Afgelopen vakantie genavigeerd met mijn iPhone, dat was gewoon even handig. Nav, muziek en de jongens die belden onderweg kunnen spreken. Enige nadeel was de accuduurvan de scala Q3 😂
Nadeeltje was wel dat ik geen routes kon maken (maar daar stond mijn hoofd toen ook echt niet naar en geen voorbereidingstijd gehad; beetje ad-hoc beslissing om op motorvakantie te gaan😇😎)
Ik heb nog een duo-setje Scala Cardo Q2 te koop.
Zie link naar MP https://www.marktplaats.nl/plaats/m...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Die mag je, incl de beide helmen waar ze ingebouwd zitten, voor weinig van me overnemen.
Accu's gaan gemakkelijk een dag mee.
 
Navigatiesysteem...
Heb nog een zumo 550 liggen waar ik me eens in moet verdiepen.

Daar zou ik geen tijd meer in steken... 😬

Is nog een model van de "mapsource" tijd, en werkt totaal niet meer zoals de nieuwere generatie.

Als je dat eenmaal tegoei onder de knie hebt en dan voor een recentere Garmin kiest moet je weer helemaal opnieuw beginnen.


Allez, om van punt A naar punt B te rijden kan zo'n ding wel dienen... dat dan weer wel.
 
Er zijn nog steeds hele volksstammen die zweren bij de aloude Zuno 550. Ik heb er ook nog eentje in de kast liggen. (en daar blijft-ie)
 
En wat te denken van de 660?
Afgelopen zondag met 2 motormaten rondgetoerd,
Alle 3 dezelfde route ingeladen,
De enige die problemen had was de kapitein van de GL1600 met de NAV V,
De 2 Zumo 660 deden wat ze moesten doen,
(Route was gemaakt met mapsource)
 
Ik heb nog een duo-setje Scala Cardo Q2 te koop.
Zie link naar MP https://www.marktplaats.nl/plaats/m...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Die mag je, incl de beide helmen waar ze ingebouwd zitten, voor weinig van me overnemen.
Accu's gaan gemakkelijk een dag mee.
De Q3 gaat bij normaal gebruik lang genoeg mee. Als je de hele weg muziek luistert gaat ‘t ‘m niet worden 😉
Tijdens de rit naar la mouche vanuit friesland was de tijdsduur met even langer dan de accu aan kon.
Gelukkig heb ik altijd wel een powerbank mee dus die in mijn niergordel gepropt en met een snoertje aangesloten aan de Q3 😁
 
Daar zou ik geen tijd meer in steken... 😬

Is nog een model van de "mapsource" tijd, en werkt totaal niet meer zoals de nieuwere generatie.

Als je dat eenmaal tegoei onder de knie hebt en dan voor een recentere Garmin kiest moet je weer helemaal opnieuw beginnen.


Allez, om van punt A naar punt B te rijden kan zo'n ding wel dienen... dat dan weer wel.
Basecamp werkt ook nog gewoon met de 550 😉
 
En wat te denken van de 660?
Afgelopen zondag met 2 motormaten rondgetoerd,
Alle 3 dezelfde route ingeladen,
De enige die problemen had was de kapitein van de GL1600 met de NAV V,
De 2 Zumo 660 deden wat ze moesten doen,
(Route was gemaakt met mapsource)

Tja, Mapsource kent het onderscheid niet tussen de harde en zachte via-punten, dus dat verbaast mij niets. Van zo'n route word je helemaal gestoord met een nieuwere versie van de Garmin's. Trouwens, ook met de 660, want die roept ook al die punten nog steeds om. "Viapunt ter linkerzijde" of zoiets.

Maar, dat Mapsource nog steeds werkt onder windows 10, dat is toch knap van Garmin met die ouwe software.(laatste versie uit 2010 ! ) Of is het knap van Microsoft?
 
Beste leden,

Heb het internet zitten afzoeken maar helaas geen goede verklaring gevonden voor mijn eventuele ‘toekomst’ probleem.

Ik ben van plan een r1250gs te kopen met crash bars. Ik heb al een poging gewaagd om zonder crash bars de motor naar binnen te rijden in de berging (appartement) maar helaas.

Nu kan ik de motor in de garage zetten maar vanaf volgend jaar heb ik mijn eigen woning (met tuin). Maar nu komt het leuke, de tuin wordt voorzien van een stenen muur (hoekwoning) waar ik niks mag aanpassen.
Nu is me verteld dat de opening van de deur van de tuin ongeveer 90cm is.

ik wil de gs zakelijk gebruiken voor woon werk verkeer en mijn vraag is wat is jullie ervaring en hebben jullie wellicht ideeen? Ik krijg het stuur makkelijk de deur door maar blijf steken op de cilinders :(.

Wellicht andere overweging is een s1000r of een s1000xr maar voorkeur is toch de GS vind dit qua comfort ideaal met mijn lengte.

erg benieuwd naar de reacties!
 
Wellicht andere overweging is een s1000r of een s1000xr maar voorkeur is toch de GS vind dit qua comfort ideaal met mijn lengte.

erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb een F850ADV staan, dus opmeten wat wel of niet past is lastig. Het nieuwe bouwbesluit is idd 90cm brede deuren. Je moet echter ook even kijken hoe het zit met de eventuele draai die je moet maken.

De S1000R raad ik af als vervoersmiddel. Ik heb er een keer op gereden en het is echt een ADHD ding die je een rijbewijs kost. De zit is ook behoorlijk krap door de hooggeplaatste stepjes. De 1000XR is dan meer geschikt, maar nog steeds rijbewijs gevaarlijk.
 
Ik heb een F850ADV staan, dus opmeten wat wel of niet past is lastig. Het nieuwe bouwbesluit is idd 90cm brede deuren. Je moet echter ook even kijken hoe het zit met de eventuele draai die je moet maken.

De S1000R raad ik af als vervoersmiddel. Ik heb er een keer op gereden en het is echt een ADHD ding die je een rijbewijs kost. De zit is ook behoorlijk krap door de hooggeplaatste stepjes. De 1000XR is dan meer geschikt, maar nog steeds rijbewijs gevaarlijk.
Het valt wel mee hoor. Ik heb een s1000r en een gsa. De gsa is inderdaad gemoedelijker, maar zo adhd is de s1000r ook niet. Je kunt hem gerust iets rustiger rijden. Ik vind een Ducati (panigale, maar bijvoorbeeld ook een multistrada) veel meer uitnodigen tot hard rijden. Op lage snelheden zijn die echt minder comfortabel.
Een s1000r is wel een heel ander type motor. Amper bagageruimte (alleen uit te breiden met kleinere zij koffertjes) en de zit is wel wat sportiever natuurlijk. Ook heel veel minder windbescherming, hetgeen bij minder weer een wereld van verschil maakt.
Maar eigenlijk is het vooral een smaak kwestie. Een naked is gewoon een heel ander type motor als een gs(a). Ik snap dat de tuindeur wel een belangrijk element is, maar ik zou daar toch niet alles vanaf laten hangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan