Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Bedankt! Hij moet binnenkort inderdaad langs voor het kleppenstellen. Maar door drukte kan dat pas over drie weken. Dus vandaar even de checkvraag hier. :)

Ik heb inmiddels nog een video gevonden met precies hetzelde issue. En daarbij waren meerdere reacties dat (volgens de dealers) het in ieder geval niet schadelijk is. En kleppenstellen helpt in de meeste gevallen inderdaad.

Ik rij dus gewoon drie weken even lekker door. En bekijk het na het kleppenstellen opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
Yes, bedankt! En ga ik doen. Gisteren ook weer lekker gereden. Wat een topmotor!

2nvxnrt.jpg
 
Gefeliciteerd. Nette fiets en met airco :+

Afgelopen zaterdag ook mooie rit gemaakt. Wel warm gehad. Zelfs met doorwaai jas en motorjeans aan.
Mijn GS VH special bevalt me zeer goed. Elke kilometer genieten.
 
Met deze temperaturen komt de motor slechts naar buiten voor de ww kms..
Maar op de vrije dagen is de vespa snorfiets echt geweldig.
Korte broek en slippers, geen helm muziek boom box aan en ook op die manier kom je nog eens ergens.
Vorige week van Lelijkstad naar Urk. Eergisteren van Lelijkstad eerst naar Harderwijk en na de capu richting Hierder, Hulst, Nunspeet, Elburg en weer Harderwijk. Rondje Veluwemeer langs de strandjes. Zomkom je op plekjes die je niet ziet op de motor
 
Goedemiddag allen,

Ik rijd voor de fun een z1000. Maar deze is niet geschikt voor woon/werk ik zit te denken aan een 650gs. Ik vraag mij alleen af of deze voldoende vermogen heeft voor op de snelweg.

Ik rijd niet altijd snelweg. Soms zit ik een jaar lang 10 min van mijn werk en het andere jaar ruim een uur.

Wat is jullie advies. In de buurt staan er niet veel om proef te rijde vandaar wil ik eerst mij verdiepen in de ervaringen van mede motorrijders.

Alvast bedankt.
 
Goedemiddag allen,

Ik rijd voor de fun een z1000. Maar deze is niet geschikt voor woon/werk ik zit te denken aan een 650gs. Ik vraag mij alleen af of deze voldoende vermogen heeft voor op de snelweg.

Ik rijd niet altijd snelweg. Soms zit ik een jaar lang 10 min van mijn werk en het andere jaar ruim een uur.

Wat is jullie advies. In de buurt staan er niet veel om proef te rijde vandaar wil ik eerst mij verdiepen in de ervaringen van mede motorrijders.

Alvast bedankt.

De F650Gs 1-cilinder is denk ik net niet de juiste keuze. Je komt overal, maar voor vlot door het dagelijks verkeer komen lijkt hij me net iets te traag.
De twee cilinder 650_700 en 800 zijn bullet proof en vlot zat.
 
<nattevingerwerk>
Actie bij bmw, kofferset voor weinig tot 30/9. Doen ze vaker om van voorraad fietsjes af te komen. Zou er per 1/10 dan wat nieuws aangekondigd worden??? R1250 GS ofzo, met vvt en 145 pk 🤔
</nattevingerwerk>
 
vanmorgen nog maar een stukje gereden voor dat de oven echt aan de gang is....

ging weer prima,, wel wat motoren gezien maar niet veel , maar door de warmte ook geen wielrenners of ander gespuis !
 
<nattevingerwerk>
Zou er per 1/10 dan wat nieuws aangekondigd worden??? R1250 GS ofzo, met vvt en 145 pk 🤔
</nattevingerwerk>


Een nieuwe GS (wellicht een 1250) zit er idd aan te komen in het najaar...

Hoop alleen dat ze niet gaan overdrijven met hun pk's. 130 vind ik meer dan genoeg... en dan hoop ik eigenlijk nog dat 'm op laag vermogen geleverd kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe GS (wellicht een 1250) zit er idd aan te komen in het najaar...

Hoop alleen dat ze niet gaan overdrijven met hun pk's. 130 vind ik meer dan genoeg... en dan hoop ik eigenlijk nog dat 'm op laag vermogen geleverd kan worden.

hoop eigenlijk dat er ook een wat bescheidener model komt niet iedereen wil een 1200 cc met 140 + pk's

en een F 800/850 is zo'n ander soort motor ..
 
Dag iedereen.
Heb een vraagje. In de toekomst zie ik mezelf een gs kopen, nu voorlopig een vstrom om gewend te raken aan de allroads.
Waarom hebben jullie voor de gs gekozen?
Onderhoud, hoor er veel van maar hoe verschilt dit in prijs? Hoor het liever van gs kenners
De r1200gs of de f850gs? Zien er alletwee machtig uit maar weet niet tot hoever de keuze van mensen voor welke ccs (het ene of het andere)
Nog interesante weetjes of ervaringen zijn altijd welkom. Wil graag zo goed mogelijk mijn reseaech doen (en de testritten die daarbij horen)
 
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de 2 stekkers van de voeding van de navigator steun moet aansluiten?

Ik weet dat er een stekker rechts in de snavel zit, maar daar vind ik maar 1 stekker. Klopt dat? En wat gebeurd er dan met de 2de stekker die van de steun af komt?
 
Dag iedereen.
Heb een vraagje. In de toekomst zie ik mezelf een gs kopen, nu voorlopig een vstrom om gewend te raken aan de allroads.
Waarom hebben jullie voor de gs gekozen?

Omdat ie zo verdraaid fijn rijdt.


Onderhoud, hoor er veel van maar hoe verschilt dit in prijs? Hoor het liever van gs kenners

Verschilt, t.o.v. wat?


De r1200gs of de f850gs? Zien er alletwee machtig uit maar weet niet tot hoever de keuze van mensen voor welke ccs (het ene of het andere)

Heb zelf alleen ervaring met de 1200GSA (ooit een weekje op een F800GS gereden, ook leuk maar anders. Ik zou zeggen neem ze allebei voor een goede proefrit (dus meer dan alleen het industrieterrein op en neer ...
 
Dag iedereen.
Heb een vraagje. In de toekomst zie ik mezelf een gs kopen, nu voorlopig een vstrom om gewend te raken aan de allroads.
Waarom hebben jullie voor de gs gekozen?
Onderhoud, hoor er veel van maar hoe verschilt dit in prijs? Hoor het liever van gs kenners
De r1200gs of de f850gs? Zien er alletwee machtig uit maar weet niet tot hoever de keuze van mensen voor welke ccs (het ene of het andere)
Nog interesante weetjes of ervaringen zijn altijd welkom. Wil graag zo goed mogelijk mijn reseaech doen (en de testritten die daarbij horen)


Verschil in prijs qua onderhoud... tja... voor zover ik kan vergelijken scheelt het uurloon tussen de BMW dealer en mijn vertrouwde Yamaha/Honda dealer nagenoeg niets.
Wil je goedkoper... kan je net zo goed met een BMW bij Jos in de schuur terecht.

Zo lang je je BMW dealer enkel het onderhoud laat uitvoeren lijkt het mij allemaal wel mee te vallen. Alleen opletten met banden, dat laat je best NIET bij de BMW dealer uitvoeren. Scheelde hier 150€ op een setje.


Voorlopig rij ik nog met een Yamaha Supertenere en de opvolger hier wordt wellicht een GS, een 1200 GSA.
Geen 850, want... niet veel lichter dan de (gewone) 1200, veel kleiner tankje en een KETTING. Ik heb ook liever een wat dikkere motor, maar da's goesting.


Gewoon de raad hierboven opvolgen, ga ze eens testrijden...
 
Laatst bewerkt:
De F650Gs 1-cilinder is denk ik net niet de juiste keuze. Je komt overal, maar voor vlot door het dagelijks verkeer komen lijkt hij me net iets te traag.
De twee cilinder 650_700 en 800 zijn bullet proof en vlot zat.

Ik ben geen ww-rijder, maar volgens mij is de 1-cilinder vlot genoeg. Maar wellicht ben ik niet zo zwaar.
Verder is de motor lekker zuinig 1 op 28 is normaal.
En de slijtage van banden en ketting is ook gering.
 
Het onvermijdelijke daveren van een 1-cilinder vind ik op den duur vermoeiend...
Niet iets voor W/W.
Met mijn KTM doe ik ook wel eens een langer ritje, maar het is leuker met minimum 2 cilinders te rijden... Zeker als het voor elke dag is...
 
Laatst bewerkt:
Het onvermijdelijke daveren van een 1-cilinder vind ik op den duur vermoeiend...
Niet iets voor W/W.


Ligt er natuurlijk aan hoe lang die W/W rit over de snelweg gaat.

Ik heb ook ervaring met een dikke ééncyl (XT660Z) en vond het allemaal nog wel meevallen. Heb er ook snelwegritten van 800km mee gereden.

Hoe die 650GS rijdt weet ik natuurlijk niet..



Maar idd, een tweecyl. is comfortabeler. Dat spreek ik niet tegen.
 
Voor mij was de keus voor de 1200GSA een combinatie van prijs en rij eigenschappen. Ik heb de motor voor woonwerk gekocht en gezien ik iets langer ben dan gemiddeld was een allroad een makkelijke keuze. De adventure heeft daarbij het voordeel dat je een groot bereik hebt.

Ik had gekozen voor het 2008 model omdat kleppen stelen daarbij makkelijk is. Ik doe het onderhoud graag zelf en dat is makkelijk te doen. Inmiddels ook een GS911 aangeschaft om ook de computer uit te kunnen lezen.

Hoe het zich vergelijkt met andere merken... mja, ik denk dat als je naar de merkdealer gaat er weinig verschil zal zijn. Persoonlijk vind ik het al snel op geldklopperij lijken (denk aan 86 euro voor een setje remblokjes achter). Maar daar zullen de jappanners niet veel voor onder doen.
 
Tja, ik had begin van de week ook het idee opgevat om vandaag een stukje te rijden maar ik doe het toch maar niet, ondanks het doorwaaipak en de camelbag.

Ik blijf maar thuis, als ouder persoon die het volgens de media moeilijk heeft, bij de koelkast...

Zuipen.gif
 
ik heb de originele handkappen gemonteerd en de vleugeltjes van de kuip gehaald, scheelt best wat met deze warmte :) Een flowjet zou nog beter zijn :)
 
Die kosten voor mijn motor 31€ bij de merkdealer, de voorste set was 116€
Ik betaalde de lieve som van €7,- bij Aliexpress. Eerlijkheidshalve, het betreft wel blokken voor de Dominator. Voor de AT bestel ik EBC blokjes om de hoek, die krijgen het ook wat zwaarder te verduren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan