Je kan dat ook omdraaien in de richting van prijsonderhandelingen. Als je de deal sluit aan pakweg 7% en er een goed gevoel bij hebt, en iemand anders gaat op dezelfde auto door tot 9%, heb ik je dan ook in 't zak gezet voor 2%?
We zijn een bedrijf dat winst wil maken. 't Is de wet van de grote getallen hè. Als je 700 auto's op een jaar verkoopt, waarvan pakweg een 300-tal met een overname, waarvan je telkens 500 euro kan overhouden (soms wat meer, soms wat minder). 't Is gewoon een businessmodel hè.
Ik ging stoppen aan een rood licht en ik rijd meestal in hoger toeren. In ardennnen zit ik altijd in 2 of 3 te rijden. Af en toe op een 90km/u baan lang stuk rechtdoor naar 4.Misschien een vreemde vraag, maar waarom ga je aan die snelheid naar z'n 1?
En WTF staan die fietsers daar weer in het midden van de weg te doen...
Dat is wat ze mij hebben aangeleerd.Dacht ik ook,
Met een LC in de helft van het toerenbereik rijden vind ik best hoog.
In bochtenwerk is hoger in toeren rijden best aan te raden om ten volle gebruik te maken van de motorrem en het vlot uit accelereren, bij regen doe ik liever iets lager in de toerenkelder.
Dus eigenlijk geef je toe dat jullie toch wel wat liegen tegen de klanten? En heb ik een eerlijke verkoper getroffen die me gewoon zei hoe het eraan toe gaat? Jammer voor hem dat zijn eerlijkheid mij als klant heeft doen afhaken.
Bij Ford...
Verkoper: Nee meneer, wij kunnen die auto niet overnemen, dit is niet ons merk, wij werken met opkopers...
Klant, ok, had ik wel gedacht... maar mijn auto is echt wel in prima staat... Hoop dat je dat ook wel gaat doorgeven aan die opkoper...
Verkoper, tuurlijk, ik kom even mee en neem wat foto's.
.... even later in het kantoor...
Verkoper krijgt onmiddellijk telefoon van een opkoper en ik zit erbij... "ja, ne witte.." zegt 'm...
(ik probeer tussen te komen, NEE, geen witte, een "snowflake white", 900€ extra voor betaald!!)
Verkoper negeert dit en houdt het op ... WIT.
Nee, geen GPS hoor ik 'm wel zeggen... dat er een trekhaak op zit is blijkbaar niet belangrijk..
Verkoper: ik zal de foto's nog even doorsturen naar enkele andere opkopers en laat u het hoogste bod weten... we hebben nog wel enkele contacten.
Nee, jullie laten dat hoogste bod dus blijkbaar dus niet weten...
Van mij mag iedereen verdienen, maar met deze manier heb ik toch wat moeite.
Da's eigenlijk hetzelfde hè. Het is het kind een naam geven als je in termen van "opleg" spreekt.Dit verhaal is blijkbaar echt iets belgisch.... Ik ga kijken bij een auto, we spreken een inruilprijs af ,of eigenlijk wat ik moet bijbetalen want dat is het belangrijkst. En de deal wordt gesloten..... niets geen bedragen voor inruil ed...
Klopt, en uiteindelijk zie je hele andere bedragen op de afrekening... als ik maar tevreden ben interesseert het me verder niet wat er op staat. En de dealer moet er wel aan verdienen anders kunnen we straks nergens meer terecht...Dit verhaal is blijkbaar echt iets belgisch.... Ik ga kijken bij een auto, we spreken een inruilprijs af ,of eigenlijk wat ik moet bijbetalen want dat is het belangrijkst. En de deal wordt gesloten..... niets geen bedragen voor inruil ed...
Tgoh, liegen. Ik doe een bod op een wagen en dan zien we wel. Ik vind dat niet noodzakelijk pikken, je bent niet verplicht ermee akkoord te gaan. Ik geef je mijn bod door, vanaf dan staat het je vrij om erop in te gaan, meer te vragen, zelf te verkopen...
Iedereen moet rijden zoals hij prettig vindt, maar je rijdt inderdaad op maximaal koppel en maximale motorrem als je het gas los laat. Nu zit een nieuwe GS zo vol met elektronica dat het wel los zal lopen, maar wat over blijft is een hoger verbruik en meer overlast voor de omgeving.Ik ging stoppen aan een rood licht en ik rijd meestal in hoger toeren. In ardennnen zit ik altijd in 2 of 3 te rijden. Af en toe op een 90km/u baan lang stuk rechtdoor naar 4.
Ze hebben mij op motorcursus geleerd dat in hoger toeren je motor stabieler is. Best altijd rond de helft van je toerenbereik rijden of hoger. Zo ook in de regen, dan heb je minder kans dat het achterwiel uitbreekt omdat je dan niet op je koppel rijdt.
Dat is helemaal niks “Belgisch” ... als mijn Nederlandse cliënten en vrienden privé een wagen of motor gaan kopen, wordt er meestal nog heel wat harder onderhandeld over alle aspecten van aankoop en inruil dan in B.Dit verhaal is blijkbaar echt iets belgisch.... Ik ga kijken bij een auto, we spreken een inruilprijs af ,of eigenlijk wat ik moet bijbetalen want dat is het belangrijkst. En de deal wordt gesloten..... niets geen bedragen voor inruil ed...
Toch nog 2 wielen (+ (eventueel) reservewiel) te veel.Het ging misschien wel over een BMW, dus dan schurkt het weer tegen het topic aan.
Ik kreeg bij een dealer "maar" 10k terug voor mijn 6 maanden oude 900xr. Betrof inkoop ivm een consignatiefiets die ik wel wilde. Uiteindelijk in Alkmaar voor een nieuwe net zoveel bijbetaald als die andere uit 2019....meen aan dat het voor motoren ook zo gaat :-) Zal het bij Simako vragen als er zaterdag voor de 3e keer sta om deze keer ook het motortje van de klep te laten vervangen...
Oei, ik leefde -blijkbaar ben onrechte- in de waan dat er op dit forum iets meer "vrijheid" bestond om ook af en toe over slechts zijdelings verwante onderwerpen te praten...Ik vind die auto-koop-inruil-bod net iets te weinig "on-topic"