Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Net niet. De bouwjaren tot 2013 hebben een combi van lucht/oliekoeling en de latere modellen hebben daar nog een waterkoeling bij opgeknoopt zitten.
Als je dus een 2010 t/m 2012 kan scoren binnen budget, dan koop je een redelijk hufterproof 1200.
 
Waarbij je wel nog even moet weten dat de 2013 LC alleen een GS kan zijn, de GSA LC kwam een jaar later.

Ook wij hebben overigens een 2013 LC gehad, met het lichtere vliegwiel, en ook die was probleemloos. Dat de GS later ook het zwaardere vliegwiel kreeg had alleen te maken met de wat rustiger loop van de GSA, die er meteen mee was uitgerust.
 
Net niet. De bouwjaren tot 2013 hebben een combi van lucht/oliekoeling en de latere modellen hebben daar nog een waterkoeling bij opgeknoopt zitten.
Duidelijk. Thanks.

Als je dus een 2010 t/m 2012 kan scoren binnen budget, dan koop je een redelijk hufterproof 1200.
Goed om te weten. Ga ik daar nu mijn pijlen op richten.

Enig idee wat de service interval is? Dan kan ik ook wat gerichter in mijn steinkohlendeutsch gaan vragen of er goed gepleegd onderhoud (nodig) is geweest.
Lees wel vaker iets over de 60dkm beurt. Is dat een niet te miskennen mijlpaal voor een boxer?
 
Zojuist een afspraak gemaakt over de grens om maandag even te gaan kijken en een 'probefahrt' te maken. Zoals jullie al aangaven netjes een GS uit mei 2011 uitgezocht. Die zou zo goed als probleemloos moeten zijn. Deze heeft in ieder geval al die dubbel bovenliggende nokkenassen.
Heeft alleen zijn laatste beurt wel ergens een jaar geleden gehad. Dus dat moet ik er zelf nog bij doen. Ben me nu even in aan het lezen hoe alles werkt met invoeren etc. (zijn hier andere topics voor as ik). Iemand nog tips waar ik op moet letten bij deze specifieke motor? (testrit, controle waardige dingen, etc?)

En zoals gevraagd; is er iets 'groots' wat er rond de 60dkm moet gebeuren? Lees dat wel vaker dat ze de '60dkm beurt' hebben gehad.
 
Volgens mij houdt dat in: nieuwe riem en nieuwe benzinefilter.

Benzinefilter is niet moeilijk maar ondanks dat wel een klus omdat de tank er voor af moet
 
Volgens mij houdt dat in: nieuwe riem en nieuwe benzinefilter.

Benzinefilter is niet moeilijk maar ondanks dat wel een klus omdat de tank er voor af moet
bij de 1200s valt het benzinefilter niet meer onder reguliere onderhoud. Er zit geen los filter unit ding in zoals bij de 1100 en 1150.
 
Volgens mij houdt dat in: nieuwe riem en nieuwe benzinefilter.

Benzinefilter is niet moeilijk maar ondanks dat wel een klus omdat de tank er voor af moet
Neem aan dat je de dynamoriem hiermee bedoeld?
Waar moet ik rekening mee houden wat ik voor deze beurt kwijt ben? (die ik voor het verhaal bij de verkoper uiteraard volledig bij de dealer laat doen O-) )
 
Volgens mijn dealer is het enige echt nog voorkomende mankement van de laatste serie oliekoelers (2010 -2012) een lekkende voorvorkkeerring... die wordt echter nog steeds gratis vervangen uit "coulance"...

Zo kennen we Herr BMW : soepel in die dingen... :P
 
Zoek even hier op het forum naar het goede topic over invoeren. RoyR beschrijft dat heel goed, doet het zelf regelmatig en houdt het topic up to date.
 
En ik ga het toch maar weer benoemen; Wat zijn wij toch hulpvaardig en meedenkend. Moeder Theresa zou trots op ons zijn, mocht zij weten dat er hier in de krochten van het darkweb een GS-Topic was. :Y

Weer even ontopic, iemand al wezen proefrijden/drinken?

CUdweDlWIAAQHjR.jpg
 
Neem aan dat je de dynamoriem hiermee bedoeld?
Waar moet ik rekening mee houden wat ik voor deze beurt kwijt ben? (die ik voor het verhaal bij de verkoper uiteraard volledig bij de dealer laat doen O-) )


Geld.

Hangt er geheel vanaf hoe de rest van de motor er bij staat natuurlijk.

Een 60dkm beurt kost X (vraag dat gewoon even aan de betreffende dealer. die weet dat het beste) Maar als je ook de 2 balgen van je achterbrug/versnellingsbak moet vervangen, er een nieuw zijstandaard lagering in moet, je schakelpook rubber versleten is, je stuurkogelhoes gescheurd is, je banden versleten zijn... en oja.. je voorwiellagers herrie maken... :+ dan loopt het op.
 
Moge allemaal.

Na een kleine afwezigheid, moest helaas in 2016 mijn GSA verkopen is er nu weer een z.g.a.n GSA aangekocht *D *D *D

Hij is geheel compleet op 2 dingetjes na, en wellicht is er hier wel iemand aanwezig die deze te koop heeft
Ik zoek een Navigator 6 en een kofferset (origineel bmw Aluminium ).

Iemand hier toevallig , zal ik zo af en toe een mooie foto posten :P

Ff de ouwe

 
Welkom!

Afgelopen weekend de GSA wat onderhoud gegeven, eerste keer zonder assistentie en het was eerlijk gezegd een eitje :t kleppen stellen is een makkie, verloop was zowiezo minimal. Ik had al voorbreid om de kardanklok los te halen om de olie te verversen, maar vanaf 2007 heft deze een aftapplug... makkie :) schakelt ook weer soepeler met nieuwe olie in de versnellingsbak.

helaas bleek het bovenste balhoofdlager wel aan gort :(

akeYSYv.jpg


dus nog een klusje te doen binnenkort.
 
@detox: je hebt helemaal gelijk. ;)

Zo even spontaan vanuit de grond van mijn motorhart vriendelijke bedankt voor alle hulp en tips mbt de aanschaf van een GS. Ik kan jullie bij dezen melden dat ik vandaag een overeenkomst heb bereikt en morgen terug ga om m op te halen. Vanaf eind volgende week ergens (gok ik afhankelijk van t RDW) ben ik (ook) eigenaar van een R1200GS :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan