Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Voor een keertje moest ik geen rekening houden met de mouwlengte bij deze aanschaf vandaag .
Moest wel een maatje kleiner kopen dan ik eerst dacht , want die dingen moeten blijkbaar goed strak zitten .
In mijn portemonnee daarentegen is er helaas weer veel ruimte gecreëerd … 🥲

Bekijk bijlage 1717085

Deze van alpinestar heb ik ook gepast, maar zat mij minder goed. Veel plezier ermee en hopelijk gaat m niet dienen.
😎
 
Ik hoop het voor ons beiden, maar Murphy rijdt steeds mee en statistisch gezien, met mijn vele, vele bergkilometers, wil dit heerschap liever toch niet uitdagen... :+ .

Een enkele schuiver is voldoende om je ribben te kneuzen/breken en dan is het motorseizoen toch voor een hele tijd voorbij...
 
Ik had een off-road, niet-pekel XT660 met Leo's, ding knalde 1m lange blauwe detonatievlammen afwisselend uit beide uitlaten.
Fun!
 
Heb mijn 1st gen Hypermotard 1100 met Termignoni (volledige lijn, niet enkel demper) verkocht aan een ex-collega (die een XT heeft).
Eerste dat hij heeft gedaan is de DB eruit gevezen :+

Ik zit ook eerder in het kamp: ach, laat dat toch, je stoort er meer mensen mee dan goed is, ze zien je nergens graag komen, sterker nog, ze gaan motorfietsen weren etc etc etc.
Anderzijds: we zitten nu gewoon op zo'n punt waar die evolutie in geluid/co2 zo snel aan het gaan is, dat je kan denken "wat maakt het nog uit", dus kan ik ook begrijpen dat er nu mensen zijn die zeggen "ik doe maar op want het gaat toch nooit meer beteren."

In NL zijn er toch al dijken gesloten op sommige ogenblikken? Oostenrijk heeft toch ook zulke maatregelen van motoren die te luid zijn?
Stel nu dat we allemaal plechtig beloven met standaard dempers te rijden, zouden ze dan die regeltjes ook terugschroeven?

Open uitlaat erop, en gasse moppie! :YY
 
zijn er mensen die bijvoorbeeld een Leovince einddemper hebben?
Mijn ega had een Leovince carbon demper op haar F700GS. Nette kwaliteit en met db-killer beschaafd geluid.
Tegenwoordig rijden we met een Mivv, voornamelijk omdat zij de benodigde keuringen netjes voor elkaar hebben. Kwaliteit ook prima, vergelijkbaar met Leovince.

1642543224221.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan