Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nuja, als dat mijn problemen zijn kan je je afvragen... Maar leuk is 't allerminst. Ik ben aan 't denken hem morgenvroeg met iemand te gaan afzetten om 9u aan de dealer en dat ze het oplossen. Ik kom hem wel halen als hij klaar is.

dit is nooit een verkeerde stap, over een langere periode is altijd makkelijker om diagnose te doen dan 1 werkplaatsbezoek van een halve dag..
 
Vind ik nu niets aan eigenlijk. Ik vind niet veel Adventure's mooi. KTM is een draak, AT is veel te smal, Tenerees hebben ook al zo'n lelijke kop, bij zo'n multi is duidelijk iets mis met dat zadel/tank. Nope nope nope.

Zo'n MV Agusta Turismo is dan weer wel porno.
Of je gaat voor een Benelli TRK, mis je alleen wel wat vermogen maar blijft mooi Italiaans design (in mijn subjectieve ogen)...
 
Grapjas :+

Ik was vol lof over mijn dealer en gunde hem het voordeel. Op 18/7 mail ik hem met de vraag: "oké, je hebt hem gezien, de velgen zijn wat ze zijn, neem je hem over in deze staat en aan welke prijs, en wat is de kostprijs voor een MY21 in deze setup."
Resultaat: geen antwoord. Zelfs niet: ik kan geen prijzen maken, of 9000 euro, of ik neem hem niet over want heb te veel stock, of ik neem hem niet over want 't is geen goeie setup.
Maar géén antwoord? :? De liefde is zo'n beetje over, en ik weet dat zijn verkoper hier vààk op MF rondhangt, zeker in het BMW 310-gedeelte.Of het moest zijn dat er toevallig iemand met dezelfde Instagram-naam hier ook zit en dezelfde foto's heeft.

Niemand in de familie of kennissen kring van de BMW dealer die JLR rijdt? Kun je 'm makkelijk met gelijke munt terug betalen _O-

Edit: ik bedoel dus niet door middel van het uitblijven van een reactie :+

't Is al vanaf dag 1, eerlijk waar. Dat zou écht wel erg zijn.
Net zoals de linkse spiegel en de rechtse handkap die nog los stond, bij nader inzien... Alles bij elkaar, ik heb veel door de vingers gezien maar als ik eventjes reflecteer heb ik het er écht met gehad.

Wel super vriendelijk dat je het aanbiedt om te controleren!

Of je rijdt een keer deze kant op. Of val jij onder de provincie Antwerpen? Wacht dan nog maar ff :+

als het over een tijdje nog steeds speelt, en ik heb een andere demo om in te rijden, en het is droog, kom ik misschien wel ff langs :+

Jullie rijden je demo's (wel) zelf in? Heb over het algemeen altijd het idee dat het standaard antwoord op die vraag "ja" is maar dat je je af moet vragen met hoeveel kg zout je dat antwoord moet nemen.
 
Laatst bewerkt:
Of je gaat voor een Benelli TRK, mis je alleen wel wat vermogen maar blijft mooi Italiaans design (in mijn subjectieve ogen) en chinees minderwaardige kwaliteit.

Ik gruwel van Benelli's.
Ik kende iemand, verre verre kennis die bij de importeur van Benelli werkte, RAD destijds. Hij noemt zichzelf Tjeu op diverse fora. Crashte de motor op een rondrit omdat ik een wheelie deed, en hij moest mij overtreffen. Rit helemaal naar de klote toen hij zijn wheelie neerzette in de voorhof van een of andere brave Walloniër.

Werkte nadien niet lang meer voor André De Meyer :+
 
iedereen gesmolten ?

Nee hoor! Prima gereden :+ :Y

IMG_20200801_180835.jpg
 
heren,
zijn er nog punten waar ik op moet letten als ik naar een 2016 R1200gs ga kijken.
Ik zit er over te denken om over te stappen naar een GS.
aangezien ik helemaal geen ervaring heb met BMW
Heb ik geen idee of er zwakke plekken zijn bij de GS of dat ik kan zien of hij schade heeft gehad of niet.
Ik heb een mooie gezien met ongeveer 15000 op de teller
 
onderbouwde documentatie ,, staat ie bij een dealer mag je dat verwachten, vraag er naar, want met dealer onderhoud mag je verwachten dat terug roepacties en mods gedaan zijn, en zouden ze ook geen foute fietsen aan bieden.
 
of het een import is, of er buitensporige herrie uit het blok komt, of alle accessoires daadwerkelijk functioneren, en of de onderhoudshistorie compleet is.
 
Nou, lees het Tracer met schade verleden topic maar eens. Kost je wel even tijd, maar leest lekker weg. Sindsdien ben ik een stuk huiveriger. Zeker mbt schades en import.
 
Nou, lees het Tracer met schade verleden topic maar eens. Kost je wel even tijd, maar leest lekker weg. Sindsdien ben ik een stuk huiveriger. Zeker mbt schades en import.
die heb ik inderdaad gelezen, was een erg bizar verhaal.
maar dit is natuurlijk niet nieuw.
daarom ook de vraag bij de bmw kenners.
beter teveel info als te weinig:)
 
Ik denk dat als je dit topic doorleest er meer dan genoeg aanwijzingen naar voren komen.

Staat de motor bij een merkdealer of bij een particulier?
 
Ik denk dat als je dit topic doorleest er meer dan genoeg aanwijzingen naar voren komen.

Staat de motor bij een merkdealer of bij een particulier?
bij een dealer.
ik ga gewoon eerst kijken en rijden, misschien dat het mij wel helemaal niet bevalt en ik toch een 4 cilinder wil.
op de foto ziet de motor er goed uit.
er staan er in ieder geval genoeg te koop
 
Deel de motor hier dan eens? Dat maakt toch niet uit? Mijn 2015 LC staat ook nog te koop volgens mij! In Nieuwstaat, bomvol dure accessoires!
 
Ik heb de indruk dat er over de 2016 reeks van de GS iets meer klachten worden geformuleerd dan over de 2015 (die ik zelf ook had en die eigenlijk geen enkele kwaal vertoonde).
Vanaf de 2017 versie waren er een kleine facelift en toch weer wat technische verbeteringen ...
Je kan nagaan of een eventueel lekkende waterpomp werd vervangen, alsook de voorvorkpoten hun aanpassing hebben gehad... dat waren wel issues voor die jaargangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk dat er over de 2016 reeks van de GS iets meer klachten worden geformuleerd dan over de 2015 (die ik zelf ook had en die eigenlijk geen enkele kwaal vertoonde).
Vanaf de 2017 versie waren er een kleine facelift en toch weer wat technische verbeteringen ...
Je kan nagaan of een eventueel lekkende waterpomp werd vervangen, alsook de voorvorkpoten hun aanpassing hebben gehad... dat waren wel issues voor die jaargangen.
dank je
 
Maak wel een lange proefrit. Liefst een hele tank leeg rijden, of zelf twee. Het gaat om een flink bedrag dat je uit gaat geven. Een boxer ligt je of niet. Daar ben je niet met een kwartiertje uit. Als het wat voor je is, heb je er een hele fijne fiets aan.
 
Als je hem niet koopt bij een BMW dealer, laat hem dan wel bij de BMW keuren.

Dat was meteen mijn laatste tip voor deze week. Vakantie zit er op, morgen verder uitrusten op kantoor. :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan