Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Deze kwam ik nog ff voor je tegenBekijk bijlage 1531410

Veels te pauper.
Gewoon een rode met gouden wielen. Wel die tegen velgenreiniger kunnen.

Niet exact een V2, maar 't geeft een idee.

F142559983.jpg


Ik moet altijd een beetje kunnen veranderen. Alleen de Porsche blijft volledig OEM.
 
Kan hier ook handvatverwarming, comfortzadel en ESA op... 😄

Ik heb geen ESA en comfortzadel. Handvatverwarming moet kunnen. ;)
Zo'n full-non-option waar eigenlijk quasi niets aan kan misgaan. Daarom kies ik mogelijks toch voor Italiaans nu. :+
Een beetje het lot tarten hè.
 
Laatst bewerkt:
Zo één staat hier op MF ook in de te koop sectie.
Klikje
Bekijk bijlage 1531481

'k Weet het, enorm mooi ding zoals hij hem gewrapt heeft. Maar ik wil die met die kop met de agressieve ledstrips in. Anders echt niet op aan te merken.

Er ligt een goeie deal op tafel, maar we zijn er nog niet. Ik kijk wellicht deze week nog de kat uit de boom. Niets hoeft immers en ik ben gelukkig met wat ik heb laat dat duidelijk zijn. Maar de kans is er, dus waarom niet. Ik vind een doppel R ook een hele mooie motor, maar als mijn dealer het vertikt een overnamewaarde te geven, of nog maar het minste feedback, dan zal ik wel elders shoppen. Hij is nu binnen onder garantie, en tegen dat ik hem ga halen zal ik hem bedanken voor de diensten en hem onmiddellijk gaan inruilen zoals het er nu naar uitziet. Kan die service-advisor nog eens insinueren dat ik een retard ben. Ik heb mijn buik een beetje vol van de kuren van de GS en hoe ik te woord werd gestaan door een individu. Allemaal niets onoverkomelijks want ik besef wel, als dat je problemen in 't leven zijn... Er zijn gewoon wat dingen gebeurd en gezegd, en ik ben nogal principieel. Wil je me geen overnamewaarde geven? Fine by me.

Testrijden hoeft niet voor mij bij Ducati, deed ik met de GS ook niet. Een motor in die klasse, wat ga je daarop aanmerken? Als je dan zegt dat het niet goed rijdt, dan ben je een zeiker. Je weet toch wat je ligt en wat niet, daarvoor hoef je niet test te rijden. Ik heb al een CBR600RR, SV1000 en VTR1000 Firestorm gehad. Als zo'n Panigale niet goed zal rijden...... Ze mogen de overeenkomst per mail doormailen. Ik kom je tijd niet verdoen, ik kom niet testrijden, ik heb gewoon wat vragen per mail, en misschien nog een tweede mail, en die kan je behandelen wanneer je er zelf tijd voor hebt als verkoper. Ondertussen staat alles netjes op papier wat er is gezegd over onderhouden, garanties, vervangmoto's, vol vermogen of niet, enzoverder.
En zoals gezegd, we zijn er bijna, maar er zal nog een extraatje moeten gebeuren.
 
Vandaag even met de onlangs aangeschafte gs 1200 uit 2018 ( laatste model dus met tft etc.) Om te kijken naar de inruilaktie.
2 mooie nieuwe 1250 exclusieve exemplaren.
Een gs en een gsa .
5 jaar garantie en full opties.
Ben even de voors-en tegens aan het afwegen.
De gs 1200 bevalt super zit net 14k op, daarom bedenk ik dat de 1250 mij de komende 5 jaar zeker wellicht nog beter zal bevallen.
Ben er nog niet uit , het is en blijft een smak geld wat erbij moet.
Maar wel weer nieuw(er) 🙃

Was echt bloedheet op de weg .
Heen nog kevlar vest, maar terug in shirt.

Dacht dat de actie 31 juli jl. was afgelopen?

Vandaag best veel motorrijders zien rijden met t-shirt en normale spijkerbroek of korte broek. En natuurlijk vaak ook nog zonder handschoenen.

Voel ik mij toch weer een angsthaas. Met doorwaaipak voel ik mij al minder beschermt dan het leren pak. Schaafwonden kunnen immers erg pijnlijk zijn. En handschoenen tja ik heb mijn handen nodig voor o.a. mijn werk, zonder is dus geen optie.

Zei het vandaag nog tegen mijn vrouw toen we een motorrijder in korte broek op de snelweg inhaalde: Ik voelde me jaren geleden onbeschermd en een soort van 'naakt' toen ik 'slechts' in motorjas en lange spijkerbroek vanaf mijn hotel aan de rand van Rome naar het centrum van Rome reed :/

Neef van mij is in zijn pantalon onderuit gegaan op de snelweg met de motor, die broek hebben ze flink uit zijn been moeten peuteren en de nodige huidtransplantaties als 'bonus' :$

Ik heb geen ESA en comfortzadel. Handvatverwarming moet kunnen. ;)
Zo'n full-non-option waar eigenlijk quasi niets aan kan misgaan. Daarom kies ik mogelijks toch voor Italiaans nu. :+
Een beetje het lot tarten hè.

Hij maakt 'm gewoon zelf _O-

Zag net dat ik 7 jaar geleden mijn toenmalige Alfa Romeo op 100.000 km zette in iets meer dan 2 jaar tijd. Is uiteindelijk 160.000 oid geworden in iets meer dan 3 jaar tijd, maar was destijds blij dat het een lease auto was. Miss is het nu beter :+
 
WoW, wat een activiteiten, alweer
Tox en gade beiden weer overtuigd naar de BMWstal teruggekeerd ... proficiat !
Interessant dat jullie dan toch niet voor de F900XR opteerden...
De 900 is een bochtenvreter die aandacht opeist en vrij sportief zit. Ik gebruik mijn "nette" brommer voornamelijk voor langere ritten en dan gaat comfort ook een rol spelen. Ik was bang dat ik binnen de eerste lange rit al spijt zou krijgen van een dergelijke midlife keuze en ben toch gegaan voor veilig. 🥴

Ik heb gisteravond een behoorlijke rit gemaakt met de 850 GSA en heb me er goed mee vermaakt. Wat mij vooral opviel tov de CRF1000 was het comfort, en dan met name op hogere snelheden. Hij is wat zwaar op het voorwiel in vergelijk met de gewone 850GS, maar dit kan ook iets met bandenkeuze te maken hebben. Ik heb er nu TKC70 op besteld, want daar heb ik na drie versleten setjes nog nooit iets geks mee moeten meemaken.
Wat ook een afweging is geweest om toch weer een GS te nemen is dat ik een motor zoek die alles een beetje kan en ik niet beperkt wordt in mijn routeplanning. Ik rij graag af en toe een onverharde pas en dat gaat de XR me niet in dank afnemen. Voor het rijden van zwaardere offroad pistes heb ik nog mijn R80GS staan die ook is voorzien van noppen, dus als ik een week offroad in de Alpen ga rijden mag de ouwe van stal.

Ik hoop dat het een gelukkig huwelijk gaat worden tussen mij en de Beemer, we gaan het meemaken. ;)
 
Als zo'n Panigale niet goed zal rijden...... Ze mogen de overeenkomst per mail doormailen. Ik kom je tijd niet verdoen, ik kom niet testrijden, ik heb gewoon wat vragen per mail, en misschien nog een tweede mail, en die kan je behandelen wanneer je er zelf tijd voor hebt als verkoper.
Een Panigale is een fantastische motor op het circuit, maar op de weg is het alles behalve comfortabel, zeker als je wat meer rijdt als een rondje rond de kerk. Tijdens een proefrit zou je dit al bemerken zodra je erop stapt.
Ik wil zo'n ding wel hebben, maar dan alleen voor de circuitdagen. Ik denk dat ik er meest gewoon stom naar gaan zitten staren. Het is en blijft een kunstwerk op wielen.
 
Zijn er moedigen onder ons die in deze temperatuur zijn gaan rijden ?
Hier 35 graden in de schaduw.
Ik verwijder me maximaal 4 meter van mijn zwembad :Y

Tuurlijk _O- Ik moet toch op werk komen... En mijn vrouw heeft de auto nodig voor wat verhuiswerk naar ons nieuwe huis..

Was me wel een partijtje zweten :X
 
Vanmorgen al vroeg wezen rijden,heerlijkkkk
 

Bijlagen

  • 609CE7D3-67C1-4356-8CE4-603810134195.jpeg
    609CE7D3-67C1-4356-8CE4-603810134195.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 6
  • 93A844E1-33F8-474D-BA7F-336D1FD96685.jpeg
    93A844E1-33F8-474D-BA7F-336D1FD96685.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 4
  • 8D6B9721-6667-4C79-8D11-3CED48570057.jpeg
    8D6B9721-6667-4C79-8D11-3CED48570057.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 7
  • 201AA406-F51D-4115-B8AC-EA5137A2030E.jpeg
    201AA406-F51D-4115-B8AC-EA5137A2030E.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 6
Ik ga niet zeggen dat het niet warm was op de motor, maar we hebben het overleefd. Tiet heeft d'r nieuwe F750GS opgehaald en ik heb geloof ik een krabbel gezet voor een F850GS Adventure. De Africa Twin gaat dan toch het veld ruimen.

Heb het misschien ergens gemist, maar vanwaar deze wending? Dacht dat jullie voor de F900XR zouden gaan?
 
Een klein fotootje en dan weer weg (want ik heb dat niet onmiddellijk gepost hè). We zijn er allemaal schuldig aan, allemaal, zonder extra kwaad bloed te willen zetten of een discussie te willen uitlokken.

We?
Ik ben hier alvast NIET schuldig aan! Ik kan er moeilijk een schijthekel aan hebben, commentaar geven en me er zelf schuldig aan maken he... ;)

Wat je zegt ivm die snufjes allemaal op zo'n mega-touchscreen scherm dat ze momenteel monteren in nieuwe modellen klopt wel, maar willen ze die bediening ook niet gaan verbieden in Duitsland? Ik meen toch ergens zoiets gelezen te hebben.... 🤔


Ik koop gewoon geen auto waar ik enkel zo'n dingen kan doen op een touchscreen...

Bij m'n Mazda heb ik nog een handige knop in de middenconsole, die samen met de bediening op het stuur zorgt ervoor dat ik nog nooit vingerafdrukken heb gehad op mijn schermpje. :)




Hopelijk snap je dat ik niet hoog oploop met blauw en justitie. Als 't is om mij geld uit mijn zakken te kloppen, dan kan het, maar als ik echt bijstand nodig heb, blijf ik in de kou staan.
Zo, dat is er ook weer uit. Niets persoonlijks natuurlijk, AS.

Gewoon een poging doen om blauw en justitie te scheiden.... en dan kom je er wel achter dat ook blauw het met momenten gehad heeft met justitie...
Het verwijt dat men wel geld uit uw zakken kan kloppen, en geen bijstand geeft krijgt dan ook een ander zicht. Die mannen kunnen er meestal ook niet aan doen hoor..

Ook niets persoonlijks natuurlijk... ;)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er moedigen onder ons die in deze temperatuur zijn gaan rijden ?
Hier 35 graden in de schaduw.
Ik verwijder me maximaal 4 meter van mijn zwembad :Y

Dit is het weer dat ik op vakantie juist op zoek in Zuid Frankrijk of Spanje. Gewoon zorgen dat je genoeg blijft drinken, als je niet regelmatig moet plassen en je urine wordt donker, dan drink je te weinig.

Vrijdag een lekkere motortocht gemaakt. Gisteren lekker gefietst en gewandeld, ijsklontjes in de bidon met water en geen enkel probleem.

Ik snap die ophef niet, hitte zit tussen je oren.
 
Dit is het weer dat ik op vakantie juist op zoek in Zuid Frankrijk of Spanje. Gewoon zorgen dat je genoeg blijft drinken, als je niet regelmatig moet plassen en je urine wordt donker, dan drink je te weinig.

Vrijdag een lekkere motortocht gemaakt. Gisteren lekker gefietst en gewandeld, ijsklontjes in de bidon met water en geen enkel probleem.

Ik snap die ophef niet, hitte zit tussen je oren.

Zeer juist , en daar zitten ook mijn hersenen en die heb ik liever niet gekookt...
En bij 35 graden rijd ik ook niet in Zuid-Frankrijk, tenzij onmiddellijk richting 1800 meter hoogte, waar het 10 graden frisser is.
Hier kan ik hoogstens even naar Zeeland rijden en daar wil je met die mensenmassa aan de waterkant vandaag niet wezen...
 
Zeer juist , en daar zitten ook mijn hersenen en die heb ik liever niet gekookt...
En bij 35 graden rijd ik ook niet in Zuid-Frankrijk, tenzij onmiddellijk richting 1800 meter hoogte, waar het 10 graden frisser is.
Hier kan ik hoogstens even naar Zeeland rijden en daar wil je met die mensenmassa aan de waterkant vandaag niet wezen...

Laat jij je echt zo leven door angst en aannames?
 
Terug
Bovenaan Onderaan