Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Rijders hier die Michelin Anakee Adventure onder hun r1200/1250 GS(A) heeft liggen en zo ja wat zijn jullie ervaringen? Ik heb ze nu 12.000 km eronder liggen maar ben er niet zo over te spreken (komend van een Micheli Road 4 Trail).
 
Altijd leuk om hier over banden te beginnen, je weet niet wat je aanhaalt.

Maar als ik vragen mag; je bent niet te spreken over een paar banden, maar laat ze er wel 12.000km onder zitten :?
 
Altijd leuk om hier over banden te beginnen, je weet niet wat je aanhaalt.

Maar als ik vragen mag; je bent niet te spreken over een paar banden, maar laat ze er wel 12.000km onder zitten :?

Zolang er geen gevaarlijke situaties zijn, en puur je het karakter en eigenschappen van de banden je niet aanstaan , rij je toch de banden eerst op ??
kost best wat , een set goede banden incl montage.
 
Altijd leuk om hier over banden te beginnen, je weet niet wat je aanhaalt.

Maar als ik vragen mag; je bent niet te spreken over een paar banden, maar laat ze er wel 12.000km onder zitten :?

Zoald D.J. Verhulst al zei: Eerst banden oprijden. Maar ook het voordeel van de twijfel geven...na 12.000 km kan ik toch een beter oordeel geven dan na een paar 100km. Overigens rijd ik ca. 30.000 per jaar dus theoretisch heb ik een half jaar om ervaring op te doen om een goed oordeel te geven.

Wellicht is deze GS thread en dit forum ook niet de juiste plek om deze vraag te stellen.
 
Haaaaaaa banden. Eindelijk !!! :)

Bridgestone A40. Zitten er nu 20 k onder....voorband is bijna aan vervanging toe. Achterband kan nog wel een paar k..
Superband en inmiddels opgevolgd door de A41
 
Als je bloedernstige, humorloze reacties wil, moet je inderdaad naar het GS-forum verkassen.
Hier krijg je 100 % eerlijke, maar hoogstens 50% ernstige antwoorden.
Detox haalde me trouwens de woorden uit de mond : slechts een enkeling zal hier met zijn GS veel meer dan 12.000 km met een setje banden doen... en dus heb jij de meeste ervaring met deze band en moet je er toch tevreden over zijn.
Ikzelf krijg meestal maar een 5000 km uit banden geperst op mijn GS, hier in de bergen, en dan zit ik aan de slijtagenokken.
De kudtbanden van mijn KTM heb ik er de vorige week na slechts 1.700 km afgegooid omdat ze mijn rijplezier meer en meer vergalden.
 
Laatst bewerkt:
Als we het toch over banden hebben...
Iemand nog belang bij eens setje Conti RoadAttack 3 van 7 maanden oud en 5k aan kilometers?
Kom onder mijn R1250GSA van dan...
 
Ik heb nog een setje Dunlop Roadsmart III liggen met achter 4 mm en voor 3 mm profiel. Zijn 4000 km oud. Gewisseld ivm motorvakantie waar ik met nieuwe set aan wil beginnen. En met mijn rijstijl pers ik er geen 12.000 km uit... 😂
 
Motormaniac perst er met gemak nog 15.000 KM uit... die moet toch een poezelig zacht gashandje hebben.... eens aan Shirley vragen bij de volgende gelegenheid... of neen, ik wil het eigenlijk niet weten.... :+

Haha, Slijk.....maar ik moet iets recht zetten...
Die 20k met de A40 is met de v strom...
Op de gs lc zitten pilot road 4. 13k op de teller en nog best veel.profiel....
Maar ik denk niet dat die 20k halen
 
Ik heb nog een setje Dunlop Roadsmart III liggen met achter 4 mm en voor 3 mm profiel. Zijn 4000 km oud. Gewisseld ivm motorvakantie waar ik met nieuwe set aan wil beginnen. En met mijn rijstijl pers ik er geen 12.000 km uit... 😂
En dat zijn net de banden waarmee zelfs ik best 10.000 km kan rijden , met de Versys 1000, in de lage landen , meestal solo ...
 
Goedendag allemaal.

Wat een partij werk is dat zeg, al die pagina's doorworstelen als je net van vakantie terug bent. Hoewel, als je de bijdragen van Verhulst en Astian overslaat ;) , dan valt het nog wel mee. Nieuwe eigenaren van nieuwe motoren --> gefeliciteerd met de aanschaf !

En Dirkje Maniac, niet altijd maar mijn nick laten vallen als het weer eens over pensionada's gaat. Ik weet het , je bent jaloers maar hou je in.

Oh ja, wij hebben het best naar onze zin gehad.

2020-08-26-162330.jpg
 
Goedendag allemaal.

Wat een partij werk is dat zeg, al die pagina's doorworstelen als je net van vakantie terug bent. Hoewel, als je de bijdragen van Verhulst en Astian overslaat ;) , dan valt het nog wel mee. Nieuwe eigenaren van nieuwe motoren --> gefeliciteerd met de aanschaf !

En Dirkje Maniac, niet altijd maar mijn nick laten vallen als het weer eens over pensionada's gaat. Ik weet het , je bent jaloers maar hou je in.

Oh ja, wij hebben het best naar onze zin gehad.

Bekijk bijlage 1539307

Wees gerust, ik ben stilletjes aan het verdwijnen. Niet dat ik me als Ducati-rijder top of the foodchain voel (meer info), maar ik ben hier niet meer op mijn plaats met mijn mooi Italiaantje.
:+
 
Goedendag allemaal.

Wat een partij werk is dat zeg, al die pagina's doorworstelen als je net van vakantie terug bent. Hoewel, als je de bijdragen van Verhulst en Astian overslaat ;) , dan valt het nog wel mee. Nieuwe eigenaren van nieuwe motoren --> gefeliciteerd met de aanschaf !

En Dirkje Maniac, niet altijd maar mijn nick laten vallen als het weer eens over pensionada's gaat. Ik weet het , je bent jaloers maar hou je in.

Oh ja, wij hebben het best naar onze zin gehad.

Bekijk bijlage 1539307

Idd .beetje jaloers....
Maar ik.zal mij inhouden...punt is dat je de enige p. Bent die ik ken...:)
 
Hadden we het ook nog over banden?
Ik kreeg vandaag een vervangmotor mee,
Exact copy van mijne, Enkel met spaakwielen, liggen Michelin Anake banden op,
Of het nu aan de banden ligt of de spaakwielen weet ik niet, spanning was in orde, Maar geen cent vertrouwen mee, lijkt wel of je achterwiel onder je uitschuiver...

En dit is ook een exemplaar met de klop in de koppen die Slijk zo goed kent, ben ik even blij dat mijne dat niet heeft! Wat een herrie op +/- 2000rpm
 
Die Anarkees maken inderdaad veel herrie. Ik ga hierna over op Pirelli. Moet zeggen, heb zelf spaakvelgen en geen last van de door jouw beschreven sensatie (gelukkig :]). Wel van de teringherrie van de banden waardoor het lijkt alsof je lagers er ieder moment uit gaan kletteren...
 
Goedendag allemaal.

Wat een partij werk is dat zeg, al die pagina's doorworstelen als je net van vakantie terug bent. Hoewel, als je de bijdragen van Verhulst en Astian overslaat ;) , dan valt het nog wel mee. Nieuwe eigenaren van nieuwe motoren --> gefeliciteerd met de aanschaf !

En Dirkje Maniac, niet altijd maar mijn nick laten vallen als het weer eens over pensionada's gaat. Ik weet het , je bent jaloers maar hou je in.

Oh ja, wij hebben het best naar onze zin gehad.

Bekijk bijlage 1539307


zonder Astian en ik , zou het lang zo leuk niet zijn :+

net zo gezellig als op het GS forum ,, te serieus ,,
 
Terug
Bovenaan Onderaan