Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Check dit: RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog
HVV, QS, CC is allemaal te retrofitten.
En wat ik van mijn dealer begreep is dat ze dat graag doen, omdat daar meer marge op zit dan op af fabriek pakketten.

Dat maakt het wel interessant.
Heb gisteravond nog eens even geconfiguereerd.

Als ik een gewone GS neem met de dingen die ik wil (waardoor alle packs erbij komen), of zou ik een GS-A nemen in Ice Grey met zwart zadel en zwarte spaakwielen, met alles wat ik wil (en die heeft dan al valbeugels etc), dan scheelt het mij +/- 300 euro dacht ik. (edit: 419.99 dus)

Misschien dat ik toch nog maar eens moet gaan passen met mijn korte pootjes.
 
Laatst bewerkt:

gs.png



gsa.png
 
Ik vraag mij wel af waneer de echte nieuwe R 1XX0 GS uitkomt met nieuwe generatie frame en motorblok.
En dan natuurlijk ook of deze weer gekrompen en zwaarder is ten opzichte van de vorige generatie of juist weer wat gegroeid en lichter zoals de R 1200 GS oliekoeler destijds.
 
Ik vraag mij wel af waneer de echte nieuwe R 1XX0 GS uitkomt met nieuwe generatie frame en motorblok.
En dan natuurlijk ook of deze weer gekrompen en zwaarder is ten opzichte van de vorige generatie of juist weer wat gegroeid en lichter zoals de R 1200 GS oliekoeler destijds.

Misschien moet ik gewoon afwachten. Vanaf maandag zit ik weer thuis voor mijn hoofdberoep. Lesgeven in bijberoep zit er ook niet meer in. 2021 "overleven" met de Ducati en Buell. Misschien zijn er dan koopjes te doen. On verra.

22k, 't is mij te veel op dit punt in mijn leven als ik zie wat er al in de garage staat. 't Moet ergens stoppen. Ik zou heel graag willen, maar 't is niet verantwoord. Misschien effe kijken naar een leuke R1100S of R1200S, maar die gaan ook zot geld eigenlijk voor leeftijd/kilometerstand.
 
Ik kijk het net even na en ik denk dat de echt nieuwe GS al in ontwikkeling is.

1980 - Generatie 1 - Monolever R 80 GS
1987 - Generatie 2 - Paralever R 80 GS ... R 100 GS
1994 - Generatie 3 - R 1100 GS ... R 1150 GS
2004 - Generatie 4 - R 1200GS ... R 1200 GS DOHC
2013 - Generatie 5 -R 1200 GS LC ... R 1250 GS

Dus 9 a 10 jaar gaat een generatie tegenwoordig mee.

Zal de nieuwe GS volgend jaar al komen?
 
Je kan het ook aan de aanwezigheid van een Triple-black model afleiden. Deze uitvoering zit iedere keer aan het einde van een model.
Nu is er ook weer eentje, dus er zit waarschijnlijk volgend jaar wat aan te komen. Kleuren gaan "normaal" 2 jaar mee, maar de 40 year edition kan logischerwijs maar 1 jaar gevoerd worden.
De RT krijgt 2021 de nieuwe geintegreerde navigatie TFT.

Mijn 2 centjes? 2022 krijgt de huidige R1250GS die TFT ook, en gaat er meer op de schop en tadaaa, daar is ineens het nieuwe R1300GS model.
 
De laatste dag voor de lockdown ingaat, zijn we vanmiddag nog maar eens gaan shoppen :
omwille van een herstructurering van het eigen bedrijfje, gaat de bedrijfs-Versys 1000 eerlang de deur uit en moest er dus een privé-brommer komen voor in B .

Dit is'm geworden :

Een zéér nieuw uitziende full option Triple Black GS van 2017 met nauwelijks 6.000 km op de teller.

Zelfs mét een nu nog bijbestelde Schakelassistent, een alarm, nieuwe PIRELLI SCORPION TRAIL 2 banden en een beschermfolie voor op de tank, kost deze quasi-nieuwe fiets € 10.000 minder dan een 2021-model...

Dat prijsverschil kan ik op geen enkele manier rechtvaardigen voor een privé-fiets.
Ben er erg blij mee en heb er bovendien 2 jaar Premium Selection-garantie op .
Triple Black 1.jpg
Triple Black 2.jpg
TRiple Black 3.jpg
Triple Black 4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Strakke boxer Slijk, veel plezier ermee. :t
Ik vond het al zo sneu dat Nana achter op een Oostenrijks brommertje mee moest. Het arme schaap wist natuurlijk niets van dat "Ready to race" gedoe, tot de eerste meters gemaakt werden. 🤪
 
Strakke boxer Slijk, veel plezier ermee. :t
Ik vond het al zo sneu dat Nana achter op een Oostenrijks brommertje mee moest. Het arme schaap wist natuurlijk niets van dat "Ready to race" gedoe, tot de eerste meters gemaakt werden. 🤪

Ik merk eigenlijk niets van dat “Ready to race” op mijn KTM 1290 SAS. Gewoon een heerlijke toerfiets die zich makkelijker laat berijden op lage snelheden (b.v. 30) dan mijn oude R 1200 GS. Ook is het rijden op hogere snelheden eenvoudiger en gaat inhalen haast vanzelf.

Wel is volgens mijn vrouw achterop zitten minder comfortabel. En het is lastiger om te keren met duo op een steile bergweg.

@SLIJKMOTO veel mooie kilometers toegewenst op deze Black Beauty.
 
Staat Slijkmans nu foto's te nemen vlak achter de bocht van een afrit?
Nu ge 't zegt... 😳


Idd een wat vreemde plaats om even stil te gaan staan.






Veel plezier met je GS Slijk, ziet er goed uit... zeker met die mooie analoge klokken. 👍
Dat 'm zoveel goedkoper is dan een nieuwe uit 2021 is maar goed ook, deze is 4 jaar ouder he.
 
Ochja, ik zal wel weer een rode lap zien... :+

Nog geen ratel in 't blok ondertussen gehoord? :+
 
Nu ge 't zegt... 😳


Idd een wat vreemde plaats om even stil te gaan staan.






Veel plezier met je GS Slijk, ziet er goed uit... zeker met die mooie analoge klokken. 👍
Dat 'm zoveel goedkoper is dan een nieuwe uit 2021 is maar goed ook, deze is 4 jaar ouder he.

Dank voor de felicitaties, (bijna) allen ;) .

Foto is snel tijdens een korte proefrit genomen en ik moest even verder de autostrade weer oprijden.
Er was immens veel plaats aan die afrit en ik hinderde er niemand... no worries, mate !

Uiteraard is het normaal dat een bijna 4 jaar oude motor goedkoper is dan een nieuwe .
Ik ben echter blij dat ik privé voor die prijs nu een motor heb met een zeer lage kilometerstand , in echte nieuwstaat, die minder gelopen heeft en er beter uitziet dan vele demo’s die voor een dikke 7000- 8000 euro méér verkocht worden en die wellicht een zwaar leven achter de rug hebben.

De mijne komt van een poetsmaniak, die na 4 jaar BMW-financiering verkoos om de restwaarde ervan niet te betalen, precies omdat hij zo weinig reed.

Dat kan natuurlijk tegenvallen, maar ik heb ook al tegenslag gehad met splinternieuwe brommers... we’ll see...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan