Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

BMW R1200GS 2011_ (24).jpg


heb een nieuwe ruit gemonteerd, het gekke is afhankelijk van de wind , ene moment denk ik heerlijk stil en dan weer gebulder en alles.
nog maar wat rond rijden en experimenteren met de afstellingen
 
Bekijk bijlage 1623518

heb een nieuwe ruit gemonteerd, het gekke is afhankelijk van de wind , ene moment denk ik heerlijk stil en dan weer gebulder en alles.
nog maar wat rond rijden en experimenteren met de afstellingen
Succes! Ik heb deze MRA op een Varadero gehad, wat een ellende. Op het laatst het bovenstukje eraf gehaald en topless verder gereden, toen ging het wat beter. Hoop dat jij er op de GS meer baat bij gaat hebben.
 
De zit is wat steviger of harder zo je wilt
Ik heb vandaag de Wunderlichs binnen gekregen.
Gelijk een flinke toer van 200 km zonder stop gemaakt, de zit is idd steviger maar ook wat breder. Bij thuiskomst voelde ik uiteraard wel mijn onderkant maar ik weet zeker dat het op dit zadel een stuk beter uit te houden is dan op het originele zadel van de 1250 GSA.
Kan iemand aangeven of het zadel nog een soort van gewenningsperiode nodig is en met de tijd evt wat minder stevig/hard aan gaat voelen.
 
Succes! Ik heb deze MRA op een Varadero gehad, wat een ellende. Op het laatst het bovenstukje eraf gehaald en topless verder gereden, toen ging het wat beter. Hoop dat jij er op de GS meer baat bij gaat hebben.

heb gekeken naar GIVI en deze MRA ,, kosten het zelfde nieuw en zijn even lang , maar deze MRA is iets breder .
maar deze kon ik voor een leuk prijsje scoren.

moet er nog wat mee experimenteren , de flip up wat steiler zetten, maar wat ook een idee is het bovenste deel eraf en dan in de laagste stand en dan zien wat ie dan doet.
 
Die MRA had ik op de oliekoeler ook, zonder flip-up,
Oordoppen waren bij langere ritten wenselijk, maar toch beter dan de originele.

Bij de 1250 originele ruit draag ik zelden oordoppen, en na enkele 100 km 's avonds geen gesuis.
Daar heeft Herr BMW m.i. goed werk geleverd. (in zijn windtunneltje)
 
Hallo, voor wie mij hier nog kent :]
Lang geleden, maar ook niet meer voor lang, helaas, ik zet mijn F800GS te koop, zie MP-link 😭
Ik gebruikte hem eigenlijk alleen maar voor lange (vakantie)ritten en dat komt er de laatste jaren nauwelijks meer van.
Misschien koop ik er nog eens wat kleins en lichts voor terug, wat niet zoveel ruimte in de garage kost (breed stuur!!) om lokaal nog wat rond te rijden als ik zin heb.

Ik wens jullie in ieder geval een fijne zomer met veel mooie en veilige motor-kilometers toe.
Groetjes van Joke

≥ BMW F800GS Black Edition 2011 (in nieuwstaat) - Motoren | BMW - Marktplaats.nl
 
Hallo, voor wie mij hier nog kent :]
Lang geleden, maar ook niet meer voor lang, helaas, ik zet mijn F800GS te koop, zie MP-link 😭
Ik gebruikte hem eigenlijk alleen maar voor lange (vakantie)ritten en dat komt er de laatste jaren nauwelijks meer van.
Misschien koop ik er nog eens wat kleins en lichts voor terug, wat niet zoveel ruimte in de garage kost (breed stuur!!) om lokaal nog wat rond te rijden als ik zin heb.

Ik wens jullie in ieder geval een fijne zomer met veel mooie en veilige motor-kilometers toe.
Groetjes van Joke

≥ BMW F800GS Black Edition 2011 (in nieuwstaat) - Motoren | BMW - Marktplaats.nl

Gespot in de werkplaats :W Jammer dattie weg gaat '(
 
Hallo, voor wie mij hier nog kent :]
Lang geleden, maar ook niet meer voor lang, helaas, ik zet mijn F800GS te koop, zie MP-link 😭
Ik gebruikte hem eigenlijk alleen maar voor lange (vakantie)ritten en dat komt er de laatste jaren nauwelijks meer van.
Misschien koop ik er nog eens wat kleins en lichts voor terug, wat niet zoveel ruimte in de garage kost (breed stuur!!) om lokaal nog wat rond te rijden als ik zin heb.

Ik wens jullie in ieder geval een fijne zomer met veel mooie en veilige motor-kilometers toe.
Groetjes van Joke

≥ BMW F800GS Black Edition 2011 (in nieuwstaat) - Motoren | BMW - Marktplaats.nl
Hé Joke , jammer ... jullie zijn inderdaad al lang heel stilletjes hier ... vind je het motorrijden dan helemaal niet meer leuk, of heb je teveel last van je polsen ?
 
Jan en Joke hebben een hele grote cross auto gekocht. Ik gok geen tijd en verminderde interesse. Beter interesse in auto's dan dat Jan zijn vogelfetisj nog verder uit de hand zou lopen. :+

De zwarte F800GS is overigens een fiets in nieuwstaat. Heel mooi exemplaar en perfect onderhouden. :t

1619334250407.png
 
Laatst bewerkt:
Hé wat goed om jullie weer te "spreken" *D. Helaas nu pas hè? 😭 En pas nu realiseer ik me hoe ik jullie mis!!!!!
Ik vind/vond MF geweldig, maar er gaat zóveel tijd inzitten om dit levendige topic bij te houden en erop te reageren. Voor mij was het alles of niks.
Tja, we gebruikten de motoren op het laatst alleen nog maar voor de zomervakantie naar Oostenrijk, Frankrijk. Tussentijdse ritten zoals met jullie naar de Vogezen of de IJffel deden we al niet meer. Maar de laatste jaren was er óf net een hittegolf gaande (en daar kan Jan dus écht niet tegen, stoom uit z'n oren als er dan maar iéts mis gaat 😤), óf twee weken regen voorspeld, óf een pandemie. En daarnaast is Jan inderdaad begonnen aan de ombouw van een 4x4 truck tot avontuurlijke camper. Het duurt nog wel een paar jaar tot die klaar is, maar dan is het rondtrekken met motor en tentje natuurlijk helemaal verleden tijd. En tot die tijd moet hij uiteraard al z'n vrije tijd in die ombouw stoppen haha! O-)

Over mijn motor: ja die is in perfecte staat, nooit mankementen of schade gehad, BMW-dealer onderhouden, nooit het gas flink opengetrokken met koude motor, sowieso ben ik een relatief rustige rijder, ik heb nog net niet aan het asfalt gelikt om te proeven of er geen zout op de weg lag, maar ik kan je verzekeren dat hij nooit pekel heeft gezien. Het was mijn bedoeling dat ik op deze motor oud zou worden, maar het kost een beetje teveel geld en ruimte in de garage om alleen maar toe te zien hoe hij daar staat mooi te zijn. Ik kan echter wel janken bij het idee dat die garage straks F800GS-loos zal zijn 😭.
Jan gaat zijn R1200GS Adventure (90-er jaren editie) trouwens ook te koop zetten. De monteur van Harry Meijer kwam vrijdag, toen we ze allebei een grote onderhoudsbeurt lieten geven, speciaal naar ons toe om te zeggen wat een prachtig exemplaar het is en in wat voor goede staat! Het is zijn droommotor, hij heeft er maanden naar gezocht, maar heeft net vorige maand een andere gekocht. Oh wat stond hij te balen!
 
Laatst bewerkt:
Nou, net een telefoontje, en ik heb al een kijker voor dinsdag! 😱
Hebben jullie tips hoe dat gaat met een proefrit tussen particulieren? Stel dat er wat gebeurt en er schade wordt gereden? :X
 
Nou, net een telefoontje, en ik heb al een kijker voor dinsdag! 😱
Hebben jullie tips hoe dat gaat met een proefrit tussen particulieren? Stel dat er wat gebeurt en er schade wordt gereden? :X
Hoi Joke, tijd geleden, wel jammer dat je hem weg doet. Maar ja, tijden en prioriteiten veranderen.

Verklaring laten tekenen m.b.t. bekeuringen en schade, origineel identificatiebewijs achterhouden, zo mogelijk iemand er achteraan laten rijden op de motor.
 
Nou, net een telefoontje, en ik heb al een kijker voor dinsdag! 😱
Hebben jullie tips hoe dat gaat met een proefrit tussen particulieren? Stel dat er wat gebeurt en er schade wordt gereden? :X

Vraag de wederhelft er achter aan te rijden bij de proefrit, en, brokken = dokken. Danwel gewoon de hele motor overnemen met de schade, of schadetaxatie maken en dat laten betalen (vergeet de eventuele kosten voor de taxatie zelf niet)

Bij proefrit wel even rijbewijs controleren en innemen voor er daadwerkelijk gereden wordt.

Geen autosleutel ofzo nemen als onderpand, zonder dat er geverifieerd is dat de auto ook echt eigendom is van de proefrijder.

Beste is ook wel een prijs overeen te komen voor de rit. dan krijg je na eventuele schade geen gekibbel over wat ie nou had moeten kosten :')
 
Hallo, voor wie mij hier nog kent :]
Lang geleden, maar ook niet meer voor lang, helaas, ik zet mijn F800GS te koop, zie MP-link 😭
Ik gebruikte hem eigenlijk alleen maar voor lange (vakantie)ritten en dat komt er de laatste jaren nauwelijks meer van.
Misschien koop ik er nog eens wat kleins en lichts voor terug, wat niet zoveel ruimte in de garage kost (breed stuur!!) om lokaal nog wat rond te rijden als ik zin heb.

Ik wens jullie in ieder geval een fijne zomer met veel mooie en veilige motor-kilometers toe.
Groetjes van Joke

≥ BMW F800GS Black Edition 2011 (in nieuwstaat) - Motoren | BMW - Marktplaats.nl
Meen je dat nou echt ... ga je hem verkopen 😢
Dan gaat de mijne ook de deur uit ... 😭
Hebben we nog meer ruimte in de garage😂
Trouwens, heren en dames: Long time no see
 
En wat voor 4x4 heb je dan gekocht voor ombouw?

Bij de proefrit gisteren bleef de wederhelft van de proefrijder bij mij en hadden we idd al een prijs afgesproken. Daarbij iets andere prijsklasse en bijbehorend risico.
 
Wauw, een serieuze inderdaad. Die goed doordacht inbouwen is een hele klus maar je gaat er ook heel veel plezier van hebben :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan