Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Alleen het zadel was nog niet binnen jammer genoeg. Zit nu nog de zwart/rode ralley zadel op. Vind dit esthetisch ook niet zo mooi. De comfort buddy is zwart/grijs. Meer neutraal. Ik wacht toch tot deze binnenkomt en dan omruilen. TFT icm helm krijg ik niet aan de praat. Net 45min op de motor gezeten in de garage, maar het lukt me niet. Verbinding met mijn iPhone lukt wel, maar krijg de helm (sena 20s evo) niet gekoppeld. Zumo XT muziek afspelen via de Sena lukt ook niet. Geluid komt dan uit de XT. Iemand hier die ook de combi: TFT van BMW - iPhone - Sena heeft en wellicht tips kan geven in Jip en Janneke taal.

Rare is dat de helm wel 1 keer lukte, maar dan als passagiershelm. Ik wou hem toen naar bestuurdershelm zetten en nu dus geen koppeling mogelijk met het TFT. Pffffff......Techniek is leuk (als het werkt) en ik ben echt geen digibeet...
 
Is het niet: lang (echt lang!) op de + knop blijven drukken tot de Sena zegde "ready to pair"?
Je telefoon moet dan wel zichtbaar zijn, er komt een code of vraag op je telefoon met de vraag op te koppelen?
(Pas toch zo gedaan met mijn Schubert, en dat is ook Zena protocol)
 
3D654652-036F-42F5-A044-08157E9B8821.png
 
Wel er om denken dat je eerst alles verwijderd zowel in iPhone Sena en TFT, als je dan weg gaat op motor eerst Sena aan zetten en daarna motor pas op contact en starten.
Hier werkt het prima het zou bij jou ook gewoon moeten gaan werken ook de app van bmw werkt goed g
je hoeft hem niet op te starten of wat ook wel even goed in stellen succes.
 
Wel er om denken dat je eerst alles verwijderd zowel in iPhone Sena en TFT, als je dan weg gaat op motor eerst Sena aan zetten en daarna motor pas op contact en starten.
Hier werkt het prima het zou bij jou ook gewoon moeten gaan werken ook de app van bmw werkt goed g
je hoeft hem niet op te starten of wat ook wel even goed in stellen succes.
Jij hebt ook alleen de Sena en de iPhone dan gekoppeld aan de TFT? Alles leegmaken had ik al gedaan. Zal morgen eens weer kijken.
 
Morgenavond maar even updaten... CNE 2021.30 NTU is te downloaden en installeren via Garmin Express.

Zo vlak voor een rit vind ik nooit zo'n goed idee om te updaten.
Ik heb de update gisteren gedaan en de track in de XT omgezet naar een route. Lijkt allemaal zonder problemen te zijn gegaan.
 
Jij hebt ook alleen de Sena en de iPhone dan gekoppeld aan de TFT? Alles leegmaken had ik al gedaan. Zal morgen eens weer kijken.
Ja klopt maar ik heb hierna ook TomTom nog gekoppeld aan iPhone en aan Sena als 2e telefoon ivm flitsers en verkeers info zelfs navi instructies hoor ik van TomTom.
Via TFT hoor en zie ik welke muziek nummer er wordt afgespeeld zowel met radio via internet streamen als ook mp3 en spotify volgende nummer en vorige nummer afspelen.
Ook met die app BMW connected kun je navigeren via TFT motor terug vinden zien weer je langs bent geweest hoe snel je hebt gereden en hoe schuin je door de bocht ging en nog veeeeeel meer dat alles werkt bij mij perfect.
 
Uiteraard ben ik nu bezig om de 350 te voorzien van een verse kaart en ook meteen op mijn laptop 2021-30. Volgens mij is de halve wereld bezig met downloaden bij Garmin, want de maximale download snelheid is 2 mb. Waarom ik hier glasvezel heb laten aanleggen is mij een raadsel. 8)7

Het stomme is dat ik bij een kaartupdate op mijn XT de kaart op mijn laptop niet kan verversen. Ook TenCats kon hier niet bij helpen, moet je nagaan......... Met de 350 lukt dit wel, dus mooi dat die door mijn ega nog wordt gebruikt.
 
Uiteraard ben ik nu bezig om de 350 te voorzien van een verse kaart en ook meteen op mijn laptop 2021-30. Volgens mij is de halve wereld bezig met downloaden bij Garmin, want de maximale download snelheid is 2 mb. Waarom ik hier glasvezel heb laten aanleggen is mij een raadsel. 8)7

Het stomme is dat ik bij een kaartupdate op mijn XT de kaart op mijn laptop niet kan verversen. Ook TenCats kon hier niet bij helpen, moet je nagaan......... Met de 350 lukt dit wel, dus mooi dat die door mijn ega nog wordt gebruikt.
Bekend probleem. Volgens mij sinds de laatste of voorlaatste update van de xt.
kaart op de computer kan wel via een omweg:
 
Bekend probleem. Volgens mij sinds de laatste of voorlaatste update van de xt.
kaart op de computer kan wel via een omweg:

Heb ik nu speciaal een XT gekocht omdat ik op een normale manier de kaartversie terug op de PC kon krijgen lijkt het weer niet meer te lukken ofwa?

Dan gaat den deze voorlopig geen updates doen.
 
Alleen het zadel was nog niet binnen jammer genoeg. Zit nu nog de zwart/rode ralley zadel op. Vind dit esthetisch ook niet zo mooi. De comfort buddy is zwart/grijs. Meer neutraal. Ik wacht toch tot deze binnenkomt en dan omruilen. TFT icm helm krijg ik niet aan de praat. Net 45min op de motor gezeten in de garage, maar het lukt me niet. Verbinding met mijn iPhone lukt wel, maar krijg de helm (sena 20s evo) niet gekoppeld. Zumo XT muziek afspelen via de Sena lukt ook niet. Geluid komt dan uit de XT. Iemand hier die ook de combi: TFT van BMW - iPhone - Sena heeft en wellicht tips kan geven in Jip en Janneke taal.

Rare is dat de helm wel 1 keer lukte, maar dan als passagiershelm. Ik wou hem toen naar bestuurdershelm zetten en nu dus geen koppeling mogelijk met het TFT. Pffffff......Techniek is leuk (als het werkt) en ik ben echt geen digibeet...

Laat even controleren of je de laatste update hebt van de TFT. Ik had dit probleem ook en toen is er een update geinstalleerd van mijn TFT scherm die dit probleem heeft opgelost. Welliswaar bij een R1250GS maar volgens mij zelfde TFT software.
 
Laat even controleren of je de laatste update hebt van de TFT. Ik had dit probleem ook en toen is er een update geinstalleerd van mijn TFT scherm die dit probleem heeft opgelost. Welliswaar bij een R1250GS maar volgens mij zelfde TFT software.
Gisteren de motor nieuw opgehaald, mag hopen dat alles up to date is? Net weer gestoeid en nu lukte het wel om de XT (Navi instructies) flitsmeister via iPhone en muziek via TFT op mijn Sena te krijgen.
 
Tijger leathers past alleen je eigen zadel wat aan...
Jij had de Wunderlich Ergo toch op de XR? Is dat een aanrader dat zadel? Anders neem ik die. Heb nog wat tegoed over om deze voor de helft te kunnen aanschaffen zeg maar.
 
Vrijdag gaat mijn 1250 naar de dealer om de (vermoedelijke) fout in de klep van de uitlaat te behandelen, ik krijg een ander speeltuig mee om op mijn werk te geraken.
Of de effectieve herstelling ook op vrijdag word uitgevoerd hang natuurlijk af van de diagnose, mogelijk moeten er onderdelen (klep & bochten dus) besteld worden.
Wordt vervolgt.
 
Gisteren de motor nieuw opgehaald, mag hopen dat alles up to date is? Net weer gestoeid en nu lukte het wel om de XT (Navi instructies) flitsmeister via iPhone en muziek via TFT op mijn Sena te krijgen.
Ga daar maar niet vanuit haha. Ik had de mijne opgehaald en na 2 weken teruggebracht voor een 1000 beurt en toen pas werd de update uitgevoerd nadat ik aangaf dat ik connectiviteits problemen heb. Sindsdien 0 problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan