Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Bijlagen

  • IMG_20210626_201226.jpg
    IMG_20210626_201226.jpg
    624,1 KB · Weergaven: 46
Is mijn verbruik van 4.4 ook heel bijzonder na een tourritje van 1,5 uur? Reed niet heel gezapig ofzo. Woon-werk doet ‘ie 4.7 op 100. Ik vind het netjes!
 
Misschien niet de juiste plaats op het forum om te melden, maar vooruit.
Te koop (nieuw), hugger voor BMW R1200GS (cardan aan rechterzijde).
Is voor € 20,- op te halen in Heemskerk.

C3D5F6F2-8BBF-4D07-A981-43223F5F20A9.jpeg
 
Ons verbruik is altijd zo'n 4.0 - 4.2 waarbij de 4.0 van MrsTenCats is en de 4.2 van mij, beiden op de RS. Maar die hebben ook minder luchtweerstand dan de GS.
Ben benieuwd hoe dat op vakantie zal zijn, want we hebben weer een aardig ritje genoteerd staan.
Rustig binnendoor in 3 dagen naar de Dolomieten, daar een weekje verblijven en daarna via de Appenijnnen afzakken naar Civitavecchia om de boot naar Sardinië te nemen. Daar blijven we dan een aantal dagen om vervolgens de boot naar Corsica te pakken waar we ook een paar dagen blijven hangen. Via Bastia vervolgens met de boot naar Savona en daar de provincie Piemonte doorkruizen om via de Col d'Agnel Frankrijk binnen te vallen. Bij Briançon pakken we nog een restje RdgAlpes ri Noorden om bijtijds af te buigen en ons via een stukje Frans Jura zo langzamerhand weer naar het noorden te bewegen. Zonder de rondritten in de Dolomieten, Sadinië en Corsica zijn dat al ruim 4.000 km. maar daar hebben we een maand voor uitgetrokken.

En nou niet beginnen te zeuren dat die pensionada's alle tijd hebben want MrsTenCats verdoet nog veel tijd aan een werkgever..

Overzicht.jpg


We hebben al flink wat aan appartementen, B&B's en hotelletjes gereserveerd.
 
Nice,

De ene doet of de Dolomieten, of Corsica, of Sardinië...

Jullie doen gewoon alles in één keer plus nog wat extra's... :t _O-
 
Ik kijk mijn ogen uit op die verbruikcijfers. Ik doe 6,5 en da's helemaal niet zot gereden (rodage).
3 liter en dergelijke, hoe zelfs?!
 
Ik kan er niet van wakker liggen van een liter meer of minder. Ik heb net een trip door FR vastgelegd met de Porsche die niet onder 11,8 geraakt, maar evengoed vlot op 16 te zetten is.
Maar als ik dan dingen als 3-liter-en-een-beetje lees :/
 
Ik vergelijk het niet. Ik zeg dat ik niet de minste moeite heb met een wat hoger verbruik. Maar de cijfers die ik hier zie verschijnen; onder de 4l per 100?! 🤔

Mijn XR zit op 6,5 en dat zal vanaf nu alleen maar stijgen gezien bij binnenkort op inrijinspectie mag en ik dus wat meer aan het gas zal hangen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan