Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

2,5 achter en 2,3 voor.
Ik weet niet wat er voor deze motor/banden wordt aangeraden maar dit is mijn persoonlijke voorkeur.
Ik rijd 80% onroad en 20% offroad.

Ze zeggen dat de snelle slijtage komt door het gewicht van de motor. Rijd altijd met 3 koffers.
+
Vermogen van de motor
+
80% onroad
+
Mijn rijstijl.
 
Ik rij nu 2.5 voor en 2.9 achter. Rij niet altijd met koffers (vario).
Zal eens gaan spelen met de druk. Vind ze nu erg hard.
 
Ik heb de keuze voor deze banden gemaakt nadat ik met de Conti Road Attacks 3's (die er onder zaten toen ik hem kocht) onderuit ben gegaan in de modder, want geen grip. Ook met het rijden in diep zand heeft deze band maximaal grip. Verder wegen de looks zeker mee in de keuze voor deze band.

Als ik die 20% offroad rijd wil ik vol uit kunnen gaan want dat is waar ik veel van mijn plezier bij deze motor vandaan haal. Die 80% onroad is veel woon/werk verkeer en daarvoor is deze band alleen maar nadelig. Veel trilling bij snelheden lager dan 50km/u. Meer herrie. Meer slijtage en niet harder kunnen dan 175 km/u.
 
Ik ken gasten die te spreken zijn over de Heidenau K60 Scout band. Zelf heb ik de Pirelli scorpion trial 2, maar ik doe ook praktisch geen offroad.

 
Maar voor die 80% on-road is die RA3 dan toch met voorsprong beter?
Klopt. Maar die 80% is woon/werk verkeer en rij ik omdat het 'moet'.
Die 20% haal ik mijn plezier uit en deze banden helpen daar bij.

Ik ken gasten die te spreken zijn over de Heidenau K60 Scout band. Zelf heb ik de Pirelli scorpion trial 2, maar ik doe ook praktisch geen offroad.


Ik heb de K60's onder een andere motor van mij gehad, de Kawasaki Versys. Ook een goede band waar ik dik tevreden over was. Als ik het mij goed herinner was hij destijds niet leverbaar voor de GS.
 
Klopt. Maar die 80% is woon/werk verkeer en rij ik omdat het 'moet'.
Die 20% haal ik mijn plezier uit en deze banden helpen daar bij.



Ik heb de K60's onder een andere motor van mij gehad, de Kawasaki Versys. Ook een goede band waar ik dik tevreden over was. Als ik het mij goed herinner was hij destijds niet leverbaar voor de GS.
Vanaf nu blijkbaar wel.
 
Die 80% onroad is veel woon/werk verkeer en daarvoor is deze band alleen maar nadelig.

Daarom dat ik het me afvroeg...

Begrijpelijke keuze dan.
Ik rij ook graag offroad, maar modder is m'n ding niet. En dan heb ik nog geen nadelen ondervonden met mijn Anakee ADV's. Ook niet in de losse zand terwijl deze banden onroad ook hun mannetje staan.
 
Screenshot_20210714-184936_Facebook.jpg
 
Het schijnt dat de levering van fietsonderdelen nogal lastig is vanwege de grote vraag. Mijn buurman wilde een bepaalde fiets maar daar zat meer dan een jaar levertijd op.
Ik fiets zelf op een oude stadsfiets zonder versnellingen. Dan hoef ik niet zo ver om net zo moe te worden...
 
Vittoria corsa control g2.
Of de pirelli p zero velo.
😊
Meestal had ik de Conti Grand prix 4 season,
Maar door de schaarste moet je al nemen wat er is,
Was net zo vlak voor mijn Oostenrijk reis,
Wou nog een RA3 achterband scoren voor de motor, maar niet voorradig,
Dus tevreden moeten zijn met de Bridgestone Battlax 41 adventure,
Hopelijk kan de EverGiven de schaarste een beetje verhelpen.
 
XR van mijn broer begint lelijke meldingen te maken. Mijne die blijft stilvallen al rijdend waarvan men de oorzaak niet vindt. First world problems.

|(

IMG_90826A6668F3-1.jpeg


Wellicht uitlezen en zien wat het is zeker? Als er op mijn motor zou staan "schade mogelijk", dan bel ik de assistance op.
 

Ik heb met nen tweede Verhulst te maken denk ik. Ik vraag aan de koper zijn rekeningnummer, dat ik het overschrijf en volgend weekend kom halen aangezien hij al een afspraak heeft met iemand dinsdag. Dacht, dan is dat netjes geregeld en heb ik hem. We zien dan wel.
Wilt die hem niet lossen onder het mom van "een woord is een woord met de man van dinsdag."
Ergens wel netjes, zo'n mensen, kom je ook niet veel meer tegen, maar komaan, hij heeft de zekerheid dat hij zo verkocht is |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan