Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik heb sinds een paar maanden een GS adv. Erg blij mee natuurlijk. Het is mijn eerste motor met quickshifter maar ik moet daar behoorlijk aan wennen. Wat is jullie ervaring ermee? Volgens mij luistert het behoorlijk nauwkeurig wanneer je precies opschakelt anders bokt ie behoorlijk, voelt als niet echt goed voor de motor.

Ik ben er mee terug gegaan naar de dealer omdat ik dacht dat hij stuk was. :+ :+

Je leert er mee rijden en als je het eenmaal door hebt gaat het automatisch en wil je niet meer zonder :)
 
Het lijkt er simpelweg op dat een boxerblok niet zo geschikt is voor een quickshifter.
Ik vond het ook echt ehm wennen tijdens een proefrit met de 1250. In het juiste “window” werkt ie goed met een heerlijke sound maar zo smooth als een Triumph Tiger of KTM 1290 Adv is het bij lange na niet.
 
Heb ook de ervaring dat de QS beter werkt als je kordaat de pook laat weten wat en hoe.
Bij "werken" (dus krachtig accelereren bij bv. bergwerk) gaat het naar mijn gevoel vlotter dan ritjes rond de kerk.
Afschakelen is (naar mijn gevoel) stroever dan opschakelen.
(Verslavend is dat auditief plofje bij opschakelen, alleen daarvoor...👍)
 
Heren en dames GS-rijders...

Heb superveel lol (gehad) met de GS, ik heb het plezier in het motorrijden weer helemaal terug en wil weer een stap maken in model/bouwjaar.
Mijn huidige fiets staat op dit moment te koop, de opvolger is nog niet bekend.
Ik weet een mooie GS Rallye te staan (;)) of mogelijk weer terug naar de oranje brigade. Een Engelsman is ook nog een optie, niet de 1200 maar de 900.


Dus als iemand nog iets zoekt of iemand kent die een mooie GS zoekt... Uiteraard een leuke korting mogelijk voor MF'ers.
 
Ik wil koffers ipv de vario, maar niet zo breed als de originele. dus ik ben even aan het zoeken geweest.
Kom uit op:
of
Zijkoffersysteem BUMOT EVO voor de R1200 / 1250 GS/GSA LC 2013- en dan de 35 liter uitvoering.

Wat zou voor jullie de keuze zijn, zit ook 400 euro verschil tussen, dus dat is best nog wel wat!

En je kan ook een gereedschap box er aan bevestigen, nu ga ik aankomende maand naar Frankrijk en ik neem de motor mee. Een paar passen zijn onverhard. Dus ik wil wel wat gereedschap mee nemen. Wat mag er niet ontbreken in de box?
 
Ik wil koffers ipv de vario, maar niet zo breed als de originele. dus ik ben even aan het zoeken geweest.
Kom uit op:
of
Zijkoffersysteem BUMOT EVO voor de R1200 / 1250 GS/GSA LC 2013- en dan de 35 liter uitvoering.

Wat zou voor jullie de keuze zijn, zit ook 400 euro verschil tussen, dus dat is best nog wel wat!

En je kan ook een gereedschap box er aan bevestigen, nu ga ik aankomende maand naar Frankrijk en ik neem de motor mee. Een paar passen zijn onverhard. Dus ik wil wel wat gereedschap mee nemen. Wat mag er niet ontbreken in de box?
Mijn ervaring met Motea is dat de kwaliteit een stuk minder is. Zou zonde van je geld kunnen zijn, maar dat is mijn mening....
 
Ik wil koffers ipv de vario, maar niet zo breed als de originele. dus ik ben even aan het zoeken geweest.

Weet niet of je Givi al bekeken hebt en/of ze niet te breed zijn, maar ik ben heel tevreden van de Outback kofferset.
En dikwijls aan promoprijs te bestellen bij RAD
 
Jij wisselt vaker van motor dan ik van smartphone. Welkom terug 😎
Hahaha toevallig gister ook van smartphone gewisseld 😂 geen grap!

Ja weet je mijn huidige motor, de 1200GS, had ik gekocht met de wetenschap dat ik die niet lang zou houden. Verhuisplannen op de lange baan geschoven en daardoor weer budget voor iets nieuwers 😉 niet gezegd dat het geen GS meer kan worden hè…
 
Ik heb sinds een paar maanden een GS adv. Erg blij mee natuurlijk. Het is mijn eerste motor met quickshifter maar ik moet daar behoorlijk aan wennen. Wat is jullie ervaring ermee? Volgens mij luistert het behoorlijk nauwkeurig wanneer je precies opschakelt anders bokt ie behoorlijk, voelt als niet echt goed voor de motor.
mijn ervaring: als ik rondkoetel met weinig haast koppel ik altiijd bij het opschakelen. Bij lekker doorrijden in de bergen met gas goed open schakel ik op zonder koppelen. Terugschakelen zonder koppelen gaat altijd goed, wel altijd gas helemaal dicht, anders wil het niet. Briljant als je ankerend in zn 3 op een haarspeldbocht komt afrijden (gas dus dicht), tik hem van 3 naar 2 en lel hem met beetje gas de bocht in. Geen moment dat je de motorrem kwijt bent.
 
Ik wil mij hier ook nog even voorstellen, ik lees graag mee maar zal ws niet veel posten. Ik rijdt zo’n 20 jaar motor en heb net mijn eerste BMW gekocht na Honda en Harley gereden. Het betreft een GS uit 2010 met 52000 km op de teller.
 

Bijlagen

  • 842FCF8D-696C-43BA-9CD6-1B22A7B2DCA4.jpeg
    842FCF8D-696C-43BA-9CD6-1B22A7B2DCA4.jpeg
    136,9 KB · Weergaven: 31
Ik wil koffers ipv de vario, maar niet zo breed als de originele. dus ik ben even aan het zoeken geweest.
Kom uit op:
of
Zijkoffersysteem BUMOT EVO voor de R1200 / 1250 GS/GSA LC 2013- en dan de 35 liter uitvoering.

Wat zou voor jullie de keuze zijn, zit ook 400 euro verschil tussen, dus dat is best nog wel wat!

En je kan ook een gereedschap box er aan bevestigen, nu ga ik aankomende maand naar Frankrijk en ik neem de motor mee. Een paar passen zijn onverhard. Dus ik wil wel wat gereedschap mee nemen. Wat mag er niet ontbreken in de box?
Als het nieuw hoeft te zijn;
 
Mijn ervaring met Motea is dat de kwaliteit een stuk minder is. Zou zonde van je geld kunnen zijn, maar dat is mijn mening....
Met HenC : het weinige dat ik bij Motea kocht was echte brol : in het beste geval was het erg slecht afgewerkt met braamranden en in het slechtste geval brak het af na 50 km… daarbij is het voor die Chinese rotkwaliteit nog flink aan de prijs ook… te vermijden !
Let wel, er IS ook goed Chinees spul, maar dan betaal je het aan Europese prijzen.
 
Vraagje..

De oom van mijn vriendin moet vanwege gezondheidsredenen zijn 1250GS verkopen. Nu is dat ding als nieuw zo zuinig als hij erop is. Ik zou dus wel interesse hebben máár de motor is origineel verlaagd. Heeft iemand enig idee wat het ongeveer kost om dit terug te bouwen?
 
Jongens, wat een rotzomer is dat toch al geweest in de Lage Landen ….
Ik mag niet té hard klagen in het zuiden, maar zelfs hier is het geen warm seizoen geweest …


Ik heb volgende week nog één week verlof. Was aan het kijken om dan met de motor even tot aan het Gardameer te gaan rijden, maar zoals het er nu naar uitziet gaat dat ook niet lukken zonder nat te worden...
Niet dat ik vies ben van wat regen, maar ik rij al heel de zomer in dat kutweer...

Geen motorvakantie voor mij dit jaar, ik stap de vlieger op en ga naar de zon. 🤷‍♂️
 
Vraagje..

De oom van mijn vriendin moet vanwege gezondheidsredenen zijn 1250GS verkopen. Nu is dat ding als nieuw zo zuinig als hij erop is. Ik zou dus wel interesse hebben máár de motor is origineel verlaagd. Heeft iemand enig idee wat het ongeveer kost om dit terug te bouwen?
Als deze kunt overnemen voor de juiste prijs kun je dit altijd doen een set vering zijn nog wel te koop met wat geduld, en daarbij is de verlaging maar 2 cm wanneer je een ander zadel neemt merk je dit niet, want er zit denk ik ook een verlaagd zadel op.
Als je serieus geïnteresseerd bent zou ik hem zeker niet laten staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan