DJ.Verhulst
BMW R1200GS 2011
het fijne van een GS is, je kan er vreselijke de beest mee uithangen maar gewoon gewoon rustig rond rijden vind ie ook prima ,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een gs nodigt inderdaad wat minder uit tot opgefokt rijden, bijvoorbeeld vergeleken met een XR, KTM of Ducati. Je kunt er wel lekker hard mee rijden, maar vooral in bochtig gebied. Bij wat langgerektere stukken blijft hij wat underpowered t.o.v. die andere, maar het gaat dan toch al rap richting illegale snelheden dus veel zal dat hier in de regio niet voor komen.Dat geloof ik direct! Het is alleen dat de eene motorfiets er anders mee omgaat dan de andere. Ik krijg nog net niet een schouderklopje van de KTM als ik'm op het achterwiel de bocht uit trek. Dat vind ik zelf ook heel erg leuk maar ik ben (denk ik?) opzoek naar een motor die het wat minder beloond.
En soms mis ik die tractor nog wel eens, hoe fijn de LC ook rijdt.Tuurlijk kan je er hard mee rijden maar t.o.v. een LC GS is en blijft een < 2012 GS een tractor.
Misschien is de GS geen snelheidsmonster, maar het is bizar hoe goed dat ding kan vliegen over drempels en andere nare obstakels. Het is goed dat ik een RT heb gekocht. (al kan dat met de RT ook maar daar ben ik toch wat voorzichtiger mee)Een gs nodigt inderdaad wat minder uit tot opgefokt rijden, bijvoorbeeld vergeleken met een XR, KTM of Ducati. Je kunt er wel lekker hard mee rijden, maar vooral in bochtig gebied. Bij wat langgerektere stukken blijft hij wat underpowered t.o.v. die andere, maar het gaat dan toch al rap richting illegale snelheden dus veel zal dat hier in de regio niet voor komen.
Met een identieke rijder loop je met de ktm of multistrada echt wel iets uit een gs. Helemaal die oude gs’en zijn zo snel niet. Helemaal als er wat snellere stukken in zitten.Ik denk dat een redelijk bestuurder op een LC GS niet verloren gereden gaat worden op stuurwegen, dankzij het machtige koppel, en nog enkele andere leuke eigenschappen van de GS.
Ik had het over wegen als bijv. De Gross Glockner strasse of Kaunertaler gletscher. Afwisseling van haarspeldbochten en soms een iets rechter stuk. Die kun je toch niet als niet stuur weg betitelen lijkt mij.Daarom schreef ik ook "stuurwegen"
Volgensmij ben jij ooit zoek gereden door een GSIk had het over wegen als bijv. De Gross Glockner strasse of Kaunertaler gletscher. Afwisseling van haarspeldbochten en soms een iets rechter stuk. Die kun je toch niet als niet stuur weg betitelen lijkt mij.
De gs is een superzwaar maar heel beweeglijk en makkelijk rijd aar ding. Ik begrijp niet waarom we moeten doen alsof hij ook de snelste is…. Dat is niet zijn sterke kant en dat is hij ook niet.
haha, nee hoor. Ik rij op eentje .Volgensmij ben jij ooit zoek gereden door een GS
Maar eigenlijk gaat het alweer helemaal nergens over, volgens mij zijn de meesten het wel eens hier. En een enkeling denkt dat hij op een raket zit
exact, de rijder maakt vaak het verschil. Maar dat wil dus niet zeggen dat er tussen de motoren geen verschil is. Zet je die gs-rijder op het circuit op de circuit motor, dan rijdt hij de gs waarschijnlijk moeiteloos los.Wetende dat mijn sterkste motor de afgelopen jaren een Supertenere is geweest denk ik soms wel dat ik op een raket zit nu ja...
Het is geen geheim dat ik fan ben van "less is more" en de +130pk die ik nu ter beschikking heb zijn er voor mij dan ook meer dan genoeg. Zeker op de OW is dit al veel meer dan dat je nodig hebt.
Als we andere motorrijders gaan losrijden op deze wegen ben je zowieso al verkeerd bezig als je al het potentieel van zo'n +130pk machine moet gaan gebruiken.
Het losrijden van anderen lijkt mij dan ook meer de verdienste van de rijder en niet zozeer van de motor. Ik heb zelfs op een circuit al genoeg motorrijders op echte sportmotoren lessen zien krijgen van anderen op een GS... dusja...
Kaunertaler ken ik,Ik had het over wegen als bijv. De Gross Glockner strasse of Kaunertaler gletscher. Afwisseling van haarspeldbochten en soms een iets rechter stuk. Die kun je toch niet als niet stuur weg betitelen lijkt mij.
De gs is een superzwaar maar heel beweeglijk en makkelijk rijd aar ding. Ik begrijp niet waarom we moeten doen alsof hij ook de snelste is…. Dat is niet zijn sterke kant en dat is hij ook niet.