Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Sinds vandaag volgens BMW motorrad belux...

Ik ben overtuigd, de Triple Black blijft dit jaar nog, vanaf 2023 rij ik met een GSA Trophy.

Ah oke. Want op NL site is dit nog niet mogelijk.

Nu baal ik wel als de X koplamp niet leverbaar is, want ik zou hem gewoon compleet willen.
 
Als je een 1150 ambieert, wel 1 uitgevoerd met dubbele bougies.

Zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb juist bewust voor de single spark gekozen omdat ik wel ABS wilde maar niet die rembekrachtiger die tegelijk met de twin spark kwam. Dat KFR vind ik persoonlijk minder zwaar meetellen.
 
Als je een 1150 ambieert, wel 1 uitgevoerd met dubbele bougies.

Top dankjewel
 
Zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb juist bewust voor de single spark gekozen omdat ik wel ABS wilde maar niet die rembekrachtiger die tegelijk met de twin spark kwam. Dat KFR vind ik persoonlijk minder zwaar meetellen.
Durf niet te zeggen wanneer wat op de GS is uitgekomen maar destijds hadden wij hier een 2002 en een 2003 R1150R staan.
Een single en een twin spark en beide met het bekrachtigde ABS systeem (welke op de 2003 na inruil er mee op hield).
De twin spark liep duidelijk beter dan de andere.
 
Ik heb een 2002 1150 adventure en voor zover ik weet is modeljaar 2003 de eerste twinspark adventure met dus ook de rembekrachtiger.
Mogelijk ligt dat bij de niet adventure anders maar volgens mij liep dat op dat punt gelijk op.
 
ik ben sinds afgelopen mei de trotse eigenaar van een nieuwe R1250GS triple black met de meest denkbare opties. Voor mij is dit de eerste ervaring met BMW na de afgelopen 31 jaar veel Honda’s en een Yamaha te hebben gereden. Vorige week de Gs lekker uitgelaten in het altijd mooie Oostenrijk. Wat rijd dat ding opvallend makkelijk en toch snel. Van haarspeldbochten tot mooie lange draaiers doet hij perfect. Relaxte zit en ga maar door. Maar……. Toch een opmerking/ ergenis en dat betreft de voorkant. Ik vindt deze behoorlijk geluid produceren, een soort zingend geluid alsof de wiellagers defect zijn of iets met het balhoofd/ vering. Is dit een eerder gehoord probleem of is het exemplarisch? Voordat ik mijn dealer er mee ga lastig vallen graag de meningen van de experts
 

Bijlagen

  • C6E0EB98-57F8-4E32-A562-BF4CD263C39B.jpeg
    C6E0EB98-57F8-4E32-A562-BF4CD263C39B.jpeg
    239,8 KB · Weergaven: 43
Dat is een vrij normaal geluid ja. Ik heb er een cockpit afdekking inzitten en dat vermindert het iets. Met nadruk op iets.
Je lengte, helm, wegdek en snelheid hebben ook nog invloed om het makkelijk te maken.
 
Het is vooral de kuip die als een soort echoput werkt en het geluid versterkt. Niks om je zorgen over te maken en ik vind het op een bepaalde manier wel rustgevend.
 
Beperkt zich dit dan tot de non-adventure modellen? Ik heb herken dit namelijk niet. Zou de band er iets mee te maken kunnen hebben?
 
Sinds vandaag volgens BMW motorrad belux...

Ik ben overtuigd, de Triple Black blijft dit jaar nog, vanaf 2023 rij ik met een GSA Trophy.

Nu wel te configureren. Maar enkel met halogeen en dan wordt LED later gemonteerd als het weer leverbaar is. Ja sorry, maar daar ga ik dus echt niet aan beginnen 😛
 
Vandaag de 10d km beurt aan mijn motor gehad. Er is ook het drainagegat met afsluitplug (een rubberen 'eendenbekje') in de cardantunnel gemaakt en blijkbaar voldeed bij controle de cardanas niet aan de specificaties, dus die is ook vervangen.

drainage_klein.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan