Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Vroeg of laat (vroeg, dus) zal Europa wel een richtlijn uitvaardigen dat alleen elektrische motoren nog toegelaten worden in bewoonde gebieden , de Belgische politici zullen dan wel weer te lam zijn om tijdig protest aan te tekenen binnen de beroepstermijn, waarna we onze motoren in volgebouwd België op de schroothoop kunnen gooien .

Net zoals bij de APK voor motoren gebeurde.


denk het niet, wordt omgekeerd net als bij de snorfietsen.... _O-


 
denk het niet, wordt omgekeerd net als bij de snorfietsen.... _O-


in NL reageren ze toch al wat wonderlijk op dit soort dingen , het liefst eigen regels en beperkingen , het is dat ze bepaalde dingen moeten van de EU anders waren bepaalde type voertuigen nog steeds verboden
 
Ondertussen in Bangkok op een reguliere donderdagmorgen........ :/

1659593720899.png
 
Echt komisch daar.. ik ben daar ook een paar keer geweest
Al die lichte motors staan vooraan te wachten op het groene licht en dan wordt het een gigantische racepartij...iedereen krioelt door elkaar heen.
Onbegrijpelijk dat er geen ongelukken gebeuren.
Rome is er niks bij....
 
In India soortgelijke taferelen. Ik heb daar bij spoorweg overgangen gestaan met een dichte slagboom, gaat men over de volle breedte ”voorsorteren”. Aan de overkant doet men exact hetzelfde en op het moment dat de slagbomen open gaan…….feest-O-
 
Ik vraag me af hoe de longen van die gasten eruit zien... men zal in Europa wel alle plezier uit de motoren knijpen om ze zo schoon als bronwater te krijgen...terwijl men in het verre Oosten elke dag zulke gifwolken creëert ...
daar rijden nog veel 2takt rond ,, en slecht onderhouden ook en andere voertuigen die wat te wensen over laten . maar ook fabrieken en installaties die hier al in de jaren 80 verboden waren ,,, hey maar wij gebruiken geen plastic rietjes meer in europa
 
Ik vraag me af hoe de longen van die gasten eruit zien... men zal in Europa wel alle plezier uit de motoren knijpen om ze zo schoon als bronwater te krijgen...terwijl men in het verre Oosten elke dag zulke gifwolken creëert ...
Het verbetert daar ook, alleen lopen ze wat jaren achter.
 
Precies dat, dus laten we ons daar op focussen en niet op die paar koeien in een weiland.......... of een elektrische scooter.

Voorlopig kunnen we nog tot 2035 een nieuwe GS op benzine uit de showroom trekken. (Al zal de gemiddelde GS-topic bewoner dan reutelend achter de begonia's zitten.)
 
Ik heb voor mijn BMW R1250 GSA een toolbox gekocht maar de bevestigingsbeugels die erbij zitten zijn nogal gammel en passen erg slecht in elkaar. Weet iemand of er beugeltjes zijn (of die te maken) die uit 1 geheel bestaan en dus niet uit elkaar kunnen schieten? Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groeten,

Johannes
 

Bijlagen

  • IMG20220804172023.jpg
    IMG20220804172023.jpg
    221,3 KB · Weergaven: 32
  • IMG20220804172002.jpg
    IMG20220804172002.jpg
    276 KB · Weergaven: 31
Precies dat, dus laten we ons daar op focussen en niet op die paar koeien in een weiland.......... of een elektrische scooter.

Voorlopig kunnen we nog tot 2035 een nieuwe GS op benzine uit de showroom trekken. (Al zal de gemiddelde GS-topic bewoner dan reutelend achter de begonia's zitten.)
Makkelijk gedacht. En puur om onszelf te ontlasten. Maar als wij ook niet doorontwikkelen valt het straks in die drukkere werelddelen ook stil. En uiteraard lijkt daar meer te halen omdat ze wat achterlopen, maar tegelijkertijd is onze footprint gigantisch. Dus daar is nog best wat te winnen/compenseren/besparen lijkt me.
En 2035 hoop ik nog wel rijdend te halen, al denk ik dat het tegen die tijd geruisloos elektrisch rijdend is. Ontwikkelingen met laadinfra en bijvoorbeeld Energica gaan snel nu. Ik verwacht eigenlijk dat we modeljaar 2024 nog een benzine gs krijgen en dat de generatie daarna elektrisch zal zijn. 2030 of zo
 
Iemand bekend met de film canonball run? En dan specifiek dat zwarte Japanse autootje vol high tech spul? Dat geluid dus.
 
Voorlopig kunnen we nog tot 2035 een nieuwe GS op benzine uit de showroom trekken. (Al zal de gemiddelde GS-topic bewoner dan reutelend achter de begonia's zitten.)


Laat ons hopen dat we tegen dan ook nog goesting hebben om zo één te kopen, en niet dat ze 'm via belastingen en taksen zo duur gaan maken dat je toch maar voor een elektrische variant gaat....
 
Terug
Bovenaan Onderaan