Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

BMW R1200GS  Molen Augustus 2022 (3).jpg

Toch nog ff de GS uitgelaten, wat zou NL zijn zonder molens
 
Lijkt me een moordend ritme… hoe fris zit jij dan nog achter het stuur wanneer je door het verkeer moet laveren met die bus ?
Ik heb met je te doen Miekuss.....24u dienst,.poeh..ik werk nog maar die uren per week..... al 6 jaren nu..
Maar goed...ik heb inmiddels 46 werkjaren achter de rug...
Vakantietijd en daardoor kunnen mijn collega's ook 3 weken op vakantie.
Als het even rustig is dan lig ik op bed, zo is het wel vol te houden met steeds een uurtje (korter of langer) slaap tussendoor. Heb het geluk altijd wel te kunnen slapen (geërfd van mijn pa denk ik 🤣).
Die 24 uursdiensten vallen op zich ook wel mee maar als je midden in de nacht van die dronken (lees andere geestverruimdende middelen) lui laveloos zijn is mijn medelevendheid wel naar -10 hoor! 😈
Hebben mensen echt onze hulp nodig is dat geen enkel probleem 😊
 
Daar kan ik me volledig bij vinden!
Net als die zielepoten die na het Nieuwjaarvuurwerk komen eisen dat je hun verbrande pikkels" verdomme eens snel" wil verzorgen met de meeste zachtheid...
 
Lijkt me een moordend ritme… hoe fris zit jij dan nog achter het stuur wanneer je door het verkeer moet laveren met die bus ?

Om de andere dag een 24u dienst is idd niet niks... maar ik neem aan dat er tussen de oproepen wel geslapen kan worden.. en dat het soms ook wel eens een hele nacht stil blijft?

Een maat van me is ook ambulancier en hoor toch ook wel dat er eens rustige nachten tussen zitten?
 
Om de andere dag een 24u dienst is idd niet niks... maar ik neem aan dat er tussen de oproepen wel geslapen kan worden.. en dat het soms ook wel eens een hele nacht stil blijft?

Een maat van me is ook ambulancier en hoor toch ook wel dat er eens rustige nachten tussen zitten?
Gelukkig hebben we ook genoeg dagen met geen ritten 's nachts. Maar nu is het deze weken bootjevaren op de meren in Friesland. Dus veel toeloop van publiek en geen extra auto's.

Ach, ik heb nu lekker vakantie en werk ligt lekker ver weg van waar we nu zijn 😎
Overigens kwam ik dit stukje tegen, moest er wel om lachen 😂
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1659981631023.jpg
    FB_IMG_1659981631023.jpg
    42 KB · Weergaven: 60
en als het met de zelfde soort duc is als op z'n profiel foto , ook een heeeeeeel stuk frisser ...
Inmiddels m’n 748 en 916 weg gedaan. Maar de 999 die ik nu heb is zeker niet comfortabel nee.

Vanavond heb ik met een beetje creativiteit de flens van het achterwiel vervangen ivm speling. Wiel lagers waren al vernieuwd, speling iets minder maar nog niet weg. Nu wel.
Na wat knoeien met de föhn heb ik de flens een minuut of 20 onder de BBQ gelegd. Schoof er zo op :}.
 

Bijlagen

  • IMG_6532.MOV
    8,4 MB
  • F22D0D31-1A74-48F3-9F39-60CD3762F351.jpeg
    F22D0D31-1A74-48F3-9F39-60CD3762F351.jpeg
    136,7 KB · Weergaven: 45
  • IMG_6506.MOV
    29,4 MB
Meesturend achterwiel. Rijdt wel raar.
ik had op m'n eerste 850 speling op het cardan scharnier ,, maar dat voel heel raar aan als het krachten spel veranderd door een S bocht , maakt ie een rare slingering . met een paar nieuwe busjes erin liep ie op rails .
 
De foto is van mijn GS en die beugels zitten er al op en ik zoek nu beugels voor daarboven om de kappen te beschermen. Vaak zie je dat die op de beugels daaronder gemonteerd moeten worden en dat het alleen op hun merk past dus dan moet ik denk ik wel dit merk hebben. Of ik moet kijken voor beugels die op zichzelf gemonteerd kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan