Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Er liggen Bridgestone banden op… we hebben dus afgesproken dat er PIRELLI SCORPION Trail 2 op komen bij aflevering volgende week .Bekijk bijlage 1836890
Mooi ding Slijk! Ik heb er nog Anakee onder zitten die nog niet af zijn maar twijfel toch om ook andere banden erom te gooien. Ga je de valbeugels nog laten poedercoaten? Wel Triple Black hè..;-)
 
Mooi ding Slijk! Ik heb er nog Anakee onder zitten die nog niet af zijn maar twijfel toch om ook andere banden erom te gooien. Ga je de valbeugels nog laten poedercoaten? Wel Triple Black hè..;-)
Bedankt !

Ik denk dat ik nog nooit zo’n onaangename banden onder een GS heb liggen gehad, als indertijd die Anakee 3... tijdens de 1000 kmbeurt gingen ze er reeds af…

Ach, een béétje ”glitter” mag er wel op blijven zitten… anders wordt het zo’n lijkmotor :+.
Sowieso blijven er nog niet-zwarte onderdelen over op een Triple Black die niet gepoedercoated kunnen worden …
 
Ik heb ook een dashcam set van Innov. Voor en achter. Ideaal en ook omdat ik een doorrijder ben heb ik de set vooral voor veiligheid er op zitten. Ik heb al twee ongelukken gehad waarbij het van pas is gekomen. De set is plug en play, dat wil zeggen aansluiten op de accu. En het draadje wat detecteert of de motor aan of uit staat, kan je heel handig in een stekker duwen die onder het zadel zit ipv dat je gaat kloten met bedrading. Zo kan je, als je een nieuwe motor koopt, de set zonder problemen overzetten!
Mocht iemand geïnteresseerd zijn pb maar even dan laat ik zien hoe dat moet.
Set zit er al 3 jaar op bij mij zonder probleem!
 
Hey Slijk...Bij mijn TB was het juist een bewuste keuze om niet alles zwart te maken.. Destijds wel de wielen hoogglans zwart laten poedercoaten omdat ik die in orginele uitvoering niet mooi vond. Maar de valbeugels, Bos uitlaat als grote items gewoon zo gelaten..
 
Bedankt !

Ik denk dat ik nog nooit zo’n onaangename banden onder een GS heb liggen gehad, als indertijd die Anakee 3... tijdens de 1000 kmbeurt gingen ze er reeds af…

Ach, een béétje ”glitter” mag er wel op blijven zitten… anders wordt het zo’n lijkmotor :+.
Sowieso blijven er nog niet-zwarte onderdelen over op een Triple Black die niet gepoedercoated kunnen worden …
Tja! Banden zijn echt nog meer dan prima, alleen heb ook liever andere..Trail 2 of Road 5 maar ook de Mutants van Dunlop zijn een optie..
 
Nou vermoed ik dat ik de mijne ook geleverd krijg met BS banden, op de ST1100 ben ik eens volledig afgeknapt op de T30 Evo......zijn de BS banden dan op de GS ook zon bagger?
 
Laatst bewerkt:
Welke zinvolle e nuttige accesoires moet ik overwegen ?
Vraag dit na het lezen op het duits gs forum, over het stelen van het TFT scherm in Marseile en hoe poepie simpel dat gaat.
Indat artikel komt nl een extra afscherming set ter sprake die over het TFT scherm wordt geplaats eventueel met specifike boutjes.
 
Dus dan stelen ze niet alleen je TFT, maar ook de dure bescherming er bij?
Misschien....of het wordt net iets te lastig. Tuurlijk willen ze, dan doen ze het. Maar zonder is dat TFT binnen 1 minuut eraf.
Duur.... 50 euro.....TFT KOST 1200
 
Welke zinvolle e nuttige accesoires moet ik overwegen ?
Vraag dit na het lezen op het duits gs forum, over het stelen van het TFT scherm in Marseile en hoe poepie simpel dat gaat.
Indat artikel komt nl een extra afscherming set ter sprake die over het TFT scherm wordt geplaats eventueel met specifike boutjes.
Ik heb de Touratech bescherming op mijn TFT zitten die inderdaad vast zit met bouten. Kost nog geen 50,- dacht ik…
 
Tja! Banden zijn echt nog meer dan prima, alleen heb ook liever andere..Trail 2 of Road 5 maar ook de Mutants van Dunlop zijn een optie..
Op diverse Amerikaanse sites wordt steen en been geklaagd over de nieuwe MICHELIN ROAD 6 op een GS(A)... plenty verhalen over fietsen die direct na montage van deze banden naar LINKS trekken, welk fenomeen onmiddellijk weer verdwijnt als er een ander merk van banden wordt gemonteerd...

Zoals gewoonlijk, weet MICHELIN van niets en wordt er niet gereageerd op de (klaarblijkelijk talrijke) klachten...

Voor een aantal internationale forumleden is de maat nu vol (na de rot-Anakee 3) : géén MICHELIN meer op de motor...
 
Op diverse Amerikaanse sites wordt steen en been geklaagd over de nieuwe MICHELIN ROAD 6 op een GS(A)... plenty verhalen over fietsen die direct na montage van deze banden naar LINKS trekken, welk fenomeen onmiddellijk weer verdwijnt als er een ander merk van banden wordt gemonteerd...

Zoals gewoonlijk, weet MICHELIN van niets en wordt er niet gereageerd op de (klaarblijkelijk talrijke) klachten...

Voor een aantal internationale forumleden is de maat nu vol (na de rot-Anakee 3) : géén MICHELIN meer op de motor...
Ik monteer ze echt heel veel, en heb dat nog niet ervaren.
 
zou zomaar kunnen, dat weet ik niet, maar ik zou ook nooit zomaar geloven wat amerikanen roepen.
 
Wat ik wel merk is dat Michelins spitser zijn dan andere merken, en daardoor rechtdoor nerveuzer.
Misschien vergroot de spitse top het Kippmoment van de boxer uit?

De KTM 1290 is ook beduidend minder stabiel op Michelin, waarbij ducs voor mij net heel goed rijden op die banden.
 
Nu alweer? Deze is juist zo mooi! Hoewel de banden waren behoorlijk versleten…. ;-)

Geslaagde proefrit.

Uiteraard niet in plaats van, maar ernaast. Een Mystiek rode K75RT uit ‘93 met 75k km op de teller. Mijn eerste BMW was er ook zo een.
4BF3F253-343B-40B3-8C17-DD945F08C9C4.jpeg
 
Zeker. Deze zijn veel beter bestand tegen winterse omstandigheden en het blok is oerdegelijk.

Vereist wel een andere mindset als je erop gaat rijden vanwege het mindere vermogen, niet het koppel onderin van de boxer en remmen en ABS (ja het werkt) zijn veel minder verfijnd dan de hedendaagse techniek.
 
Proficiat , Erwin !

Bewijst wel de vooruitstrevendheid van BMW.

Ik reed niet zó lang geleden nog eens met het type van mijn eerste motor, een Yamaha Diversion, en kon niet geloven hoe slecht dat reed, noch hoe dat kreng me ooit had kunnen imponeren… ik zou hem zéker niet terugwillen, ook niet als pekelfiets… .:r
 
Laatst bewerkt:
Proficiat , Erwin !

Bewijst wel de vooruitstrevendheid van BMW.

Ik reed niet zó lang geleden nog eens met het type van mijn eerste motor, een Yamaha Diversion, en kon niet geloven hoe slecht dat reed, noch hoe dat kreng me ooit had kunnen imponeren… ik zou hem zéker niet terugwillen, ook niet als pekelfiets… .:r
Dan heb je geen beste Diversion gehad!
Ik heb er 2 naar volle tevredenheid als pekelfiets gehad.
Cardan, uit de wind, betrouwbaar en zuinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan